مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از جیرنده و انبوه:

انبوه عمارلو بعنوان نخستین روستای پایلوت گردشگری و تاریخی ثبت خواهد شد

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: جمعه 12 آگوست 2022 | 17:41 ب.ظ
انبوه عمارلو بعنوان نخستین روستای پایلوت گردشگری و تاریخی ثبت خواهد شد مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از جیرنده و انبوه عمارلوی رودبار گفت: تا کنون سه اثر تاریخی و فرهنگی روستای انبوه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. ولی جهانی افزود: مطالعات و مستندسازی روستای انبوه با همکاری فرمانداری رودبار و دانشگاه گیلان انجام شده و ثبت این […]

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از جیرنده و انبوه عمارلوی رودبار گفت: تا کنون سه اثر تاریخی و فرهنگی روستای انبوه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

ولی جهانی افزود: مطالعات و مستندسازی روستای انبوه با همکاری فرمانداری رودبار و دانشگاه گیلان انجام شده و ثبت این روستا به عنوان نخستین روستای پایلوت گردشگری و تاریخی در حال انجام است.

وی گفت: به اهالی این روستا که اصالت معماری خانه‌های خود را حفظ و به سبک سنتی آن را مرمت کنند، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی دیگر از آثار تاریخی شناسایی شده رودبار را سازه‌های دستکند زیرزمینی شهر جیرنده برشمرد و افزود: بخش اول مطالعات مستندسازی این سازه تاریخی، انجام و پرونده ثبتی آن را هم تکمیل و به دفتر ثبت آثار تاریخی فرستاده شده است تا در فهرست آثار ملی کشور به ثبت برسد.

ولی جهانی با بیان اینکه در بازدید استاندار از جیرنده مقرر شد این سازه‌های زیرزمینی بازگشایی و در معرض دید عموم گذاشته شود گفت: ۵۰ میلیون تومان اعتبار هم برای این کار در نظر گرفته شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار