فاجعه مدیریتی در استان گیلان؛

برگشت خوردن ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به گیلان بعلت مشکلاتی حقوقی و ثبتی

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: شنبه 23 جولای 2022 | 08:40 ق.ظ
برگشت خوردن ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به گیلان بعلت مشکلاتی حقوقی و ثبتی محمدیاری با بیان اینکه در حال حاضر اکثر صندوق‌های تامین اجتماعی با کسری اعتبار مواجهند گفت: با این حجم از مشکلات اقتصادی و تورمی که در کشور وجود دارد متاسفانه حق مطلب نسبت به بازنشستگان ادا نشد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، حسن محمدیاری در برنامه در مسیر پیشرفت یکی از دغدغه‌های اصلی […]

محمدیاری با بیان اینکه در حال حاضر اکثر صندوق‌های تامین اجتماعی با کسری اعتبار مواجهند گفت: با این حجم از مشکلات اقتصادی و تورمی که در کشور وجود دارد متاسفانه حق مطلب نسبت به بازنشستگان ادا نشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، حسن محمدیاری در برنامه در مسیر پیشرفت یکی از دغدغه‌های اصلی نمایندگان را ساماندهی وضعیت بازنشستگان و صندوق‌های بازنشستگی اعلام کرد و اظهار داشت: اخیرا بحث افزایش حقوق بازنشستگان مطرح بود و مطابق مصوبه شورای عالی کار این افزایش برای شاغلان تا سقف ۵۷ درصد و برای بازنشستگان تا ۳۸ درصد اعلام شد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه هیئت دولت به مصوبه شورای عالی کار تمکین نکرد افزود: هیئت دولت برای کسانی که فارغ از حداقل بگیران هستند تنها ۱۰ درصد افزایش حقوق را در نظر گرفت که موجبات اعتراض بازنشستگان را فراهم کرد، بنابراین هیئت تطبیق مصوبات مجلس این موضوع را در جلسه‌ای با حضور کارشناسان مجددا مورد بررسی قرار داده و با یک فورجه ۱۰ روزه به دولت ارجاع داد.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر این مهلت و فرجه ۱۰روزه برای تمکین به قانون منقضی شده و مطابق قانون مجلس مکلف است آن مصوبه را جهت اجرا به دولت ابلاغ کند و آخرین خبری که به دستمان رسیده این است که ظاهراً از طریق کمیسیون اجتماعی به ریاست مجلس و از آن طریق به دوایر ذیربط ابلاغ خواهد شد.

 

محمدیاری با تاکید بر اینکه مجلس در صدد اجرای قانون است عنوان کرد: وقتی که مصوبه‌ای از تصویب می‌گذرد مطابق قانون نهادی که مسئولیت تایید و‌ یا رد آن است، نمی‌تواند هیچگونه دخل و تصرفی انجام دهد اما این موضوع در هیئت دولت اتفاق افتاد و نمایندگان مجلس در تلاشند با کمک همه دوایر بخشی از دغدغه‌های بازنشستگان رفع شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، ماسال و‌ رضوانشهر در مجلس اضافه کرد: منطبق با قانون ۹۶ تامین اجتماعی باید هزینه‌های زندگی روزمره مردم و بیمه شدگان لحاظ شود و آن چیزی که هم اینک مسجل است این است که این تناسب در جامعه ما با این حجم از تورم وجود ندارد.

محمدیاری با بیان اینکه این عدم تطابق حقوق بازنشستگان با تورم سالانه سختی و مشکلات بیشتری را متوجه مردم کرده است یادآور شد: معتقدم مجموعه‌هایی که باید مولد باشند و سرمایه‌هایی که متعلق به آحاد مردم است را افزایش دهند گاهی اوقات دچار کاهلی میشوند و همین کاهلی باعث شده ضعف‌های مختلفی را شاهد باشیم که ضرر اصلی آن متوجه قشر بازنشستگان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد:  مجلس قانون تجمیع صندوق‌های بازنشستگی و پرداخت بخش اعظمی از مطالبات آنها توسط دولت را تصویب کرد زیرا اکثر صندوقهای تامین اجتماعی در حال حاضر با کسری اعتبار مواجهند همچنین در بودجه ۱۴۰۱ پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات را پیش‌بینی کرد.

محمدیاری با تاکید بر اینکه مجلس اخیرا میزبان مدیران صندوق‌های تامین اجتماعی بوده و دغدغه‌ها و پیشنهادات آنها را شنیده است اذعان کرد: مدیران حوزه تامین اجتماعی باید بیشتر و بهتر با حوزه‌های تقنینی همکاری کنند و مشورت بگیرند زیرا خروجی این کار مطمئنا به نفع بازنشستگان خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: با این حجم از مشکلات اقتصادی و تورمی که ما در کشور شاهد هستیم متاسفانه نتوانسته‌ایم حق مطلب را در مورد بازنشستگان ادا کنیم و حقوق حقه این قشر از جامعه را استیفا نماییم اما شاید بتوان با تعامل بیشتر سروسامانی به این موضوع داد.

 

نماینده مردم شهرستانهای تالش، ماسال و‌ رضوانشهر در مجلس به موضوع محرومیت استان گیلان در حوزه خدمات درمانی تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: این محرومیت به این علت اتفاق افتاده که در طول دوره‌های مختلف پیگیری‌های لازم از سمت متولیان صورت نگرفته است.

 

محمدیاری از برگشت خوردن ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به گیلان برای تجهیز حوزه‌های مختلف استان به دلیل مشکلاتی حقوقی و ثبتی خبر داد و خاطرنشان کرد: این امر نشان می‌دهد ما متاسفانه نتوانسته‌ایم از حق مردم گیلان دفاع کنیم

 

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار