عزیزی عضو کارگروه رسیدگی به حقوق و دستمزد کارکنان وزارت کشاورزی؛

کارکنان وزارت کشاورزی به سختی امرار معاش می‌کنند

صابر کریمی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 جولای 2022 | 15:45 ب.ظ
کارکنان وزارت کشاورزی به سختی امرار معاش می‌کنند به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از ایلنا یحیی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه شرایط اقتصادی کارکنان وزارت کشاورزی مطلوب نیست، گفت: من به عنوان نماینده کارکنان وزارتخانه از ساداتی‌نژاد درخواست دارم که برای بهبود وضعیت کارکنان تلاش بیشتری کند. وزیر در راستای ارتقای شرایط زندگی کارکنان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از ایلنا یحیی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه شرایط اقتصادی کارکنان وزارت کشاورزی مطلوب نیست، گفت: من به عنوان نماینده کارکنان وزارتخانه از ساداتی‌نژاد درخواست دارم که برای بهبود وضعیت کارکنان تلاش بیشتری کند. وزیر در راستای ارتقای شرایط زندگی کارکنان اقداماتی انجام داده است اما فعالیت‌های وی کافی نیستند.

 

وی اقدامات وزارتخانه در راستای حل مشکلات کارکنان را رفع تکلیفی دانست و افزود: مسئولان وزارتخانه می‌دانند که وضعیت دریافتی‌های کارکنان مناسب نیست و مزایا در شهرستان‌ها به مراتب از کارکنان ساکن پایتخت پایین‌تر است اما با این اوصاف بحث تسری که با امضای 27 نماینده مجلس رسید دنبال نشد.

 

عضو کارگروه رسیدگی به حقوق و دستمزد کارکنان وزارت کشاورزی، تصریح کرد: طبق بحث تسری این امید ایجاد شد که شکاف حقوقی بین کارکنان وزارتخانه تاحدودی ترمیم شود. کارکنان منتظر عملیاتی شدن این طرح بودند که متاسفانه مجلس به راحتی از آن گذر و تبدیل به قانون نشد.

 

عزیزی تورم را بالاتر از دریافتی‌ کارمندان دانست و خاطر نشان کرد: قدرت خرید کارمندان پایین آمده است و کارکنان وزارت کشاورزی به سختی امرار معاش می‌کنند از این‌رو بین ماندن و نماندن در وزارتخانه مردد هستند. برخی از کارشناسان با 22 سال سابقه دریافتی آنها 6 میلیون تومان است.

 

وی با بیان اینکه با حذف ارز ترجیحی تمامی صنوف خود را با شرایط وقف دادند، گفت: مسئولان نگاه سطحی به کارمندان دولت به خصوص کارکنان وزارت کشاورزی دارند. کارکنان این وزارتخانه در 20 سال اخیر با بی‌مهری‌های زیادی مواجه شدند اما اراده‌ای از سوی وزیر برای حل مشکل کارکنان وجود ندارد.

 

عضو کارگروه رسیدگی به حقوق و دستمزد کارکنان وزارت کشاورزی، ادامه داد: کارکنان انگیزه کار کردن در وزارتخانه را از دست داده‌اند، بسیاری از کارکنان به این نتیجه رسیدن به همان میزان که دریافتی دارند باید برای دولت وقت و انرژی بگذارند این سخن به معنی کاهش راندمان کاری در این وزارتخانه است.

 

عزیزی تصریح کرد: کاهش انگیزه کارکنان وزارتخانه در بلندمدت به روند تولید آسیب وارد می‌کند این در حالیست که مقام معظم رهبری چندین بار به دولت توصیه کردند که از تولید حمایت کند اما در عمل ما شاهد هیچگونه حمایت از سوی دولت نیستیم.

 

وی با اشاره به برخورد امنیتی با کارکنان وزارت کشاورزی مقابل ساختمان برنامه و بودجه، تصریح کرد: نمی‌دانیم چه کسانی از تجمع کارکنان وزارتخانه متضرر می‌شدند که این تجمع را پیش چشمان نیروهای امنیتی بزرگ جلوه دادند و نیروهای امنیتی نیز با کارکنان برخورد قهری کرد؛ بخشی از تجمع‌کنندگان در جنگ تحمیلی مقابل دشمن ایستاده بودند و اعتراض آنها بر اساس اصل 27 قانون اساسی کاملا معقول بود.

 

عزیزی اعتراض کارکنان وزارت کشاورزی را معیشتی دانست و افزود: با چه منطقی چنین برخوردی با کارکنان شده است؟ بنا به گفته امام خمینی مردم ولی نعمت مسئولان هستند؛ اینجا این پرسش مطرح است که چرا چنین دیدگاهی در بین مسئولان حذف شد. من از بخشی از کارکنان وزارت کشاورزی تقاضا دارم که خود را از معترضان به حقوق و دستمزد جدا نکنند و با ما همراهی کنند تا در نهایت این خواسته به ثمر برسد.

 

به گفته عضو کارگروه رسیدگی به حقوق و دستمزد کارکنان وزارت کشاورزی؛ کارکنان وزارت کشاورزی بعد از ادغام این وزارتخانه مورد ظلم قرار گرفتند چراکه وزرای کشاورزی بعد از احراز مسئولیت چندان دغدغه معیشت کارکنان را نداشتند؛ مزایا و حقوق کارکنان در تهران نسبت به شهرستان‌ها در شرایط مطلوب‌تری است اما در شهرستان‌ها دریافتی کارکنان به فاجعه نزدیک است.

 

همچنین در این رابطه جمشید جان‌نثار عضو کارگروه رسیدگی به شکایت حقوق و دستمزد کارکنان وزارت کشاورزی با اشاره به جزییات دریافتی‌های کارمندان این وزارتخانه، تصریح کرد: معدل دریافتی کارکنان 6 میلیون و 800 هزار تومان است و 44 درصد کارکنان پایین‌تر از 5 میلیون و نیم حقوق دریافت می‌کنند و فقط 10 تا 12 درصد از کارکنان بالای 10 میلیون دریافتی دارند که عموم این افراد تا 2 سال آینده بازنشسته خواهند شد.

 

وی معدل دریافتی کارکنان وزارت نفت را حدود 13 میلیون و 500 هزار تومان دانست و افزود: رئیس جمهور بارها اعلام کرد که به دنبال نظام جامع حقوق دستمزد است اما در عمل تلاشی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

جان‌نثار با بیان اینکه افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان اختلاف طبقاتی را تشدید کرده است، گفت: شخصی که دریافتی‌اش 50 میلیون تومان است حدود 5 میلیون تومان به حقوق‌اش اضافه شد این در حالیست که کارشناسی که 5 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرد حدود 500 هزار تومان به حقوق‌اش اضافه شد و این ظلمی است که مجلس و دولت به کارکنان کشاورزی روا کردند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار