آغاز فعالیت‌های تابستانه کانون پرورش فکری گیلان؛

محمود شعبانی، مربی مرکز سیار کانون میهمان کودکان روستایی شهرستان رودبار است

شراره پورمحمدی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 7 جولای 2022 | 22:15 ب.ظ
محمود شعبانی، مربی مرکز سیار کانون میهمان کودکان روستایی شهرستان رودبار است خُنکای لذت‌بخش‌هم‌نشینی، بر پیشانی روزهای تابستانی با مربی مرکز سیار کانون گیلان در روستاهای اسکولک ، دیزکوه ، دشتویل، اسطلخ جان ، دشتویل ، سیدان ….. هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های تابستانه کانون پرورش فکری استان گیلان، مربی کتاب‌خانه سیار روستایی شهرستان رودبار در مسیر برنامه‌های سالانه این مرکز، میهمان کودکان و نوجوانان روستایی است . […]

خُنکای لذت‌بخش‌هم‌نشینی، بر پیشانی روزهای تابستانی با مربی مرکز سیار کانون گیلان در روستاهای اسکولک ، دیزکوه ، دشتویل، اسطلخ جان ، دشتویل ، سیدان …..

هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های تابستانه کانون پرورش فکری استان گیلان، مربی کتاب‌خانه سیار روستایی شهرستان رودبار در مسیر برنامه‌های سالانه این مرکز، میهمان کودکان و نوجوانان روستایی است .

درفک خبر، توسعه عدالت اجتماعی و فرهنگی، از اولویت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌شمارمی‌رود و فعالیت‌های هم‌زمان مراکز فرهنگی هنری ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی و سیار شهری و هم‌چنین، خدمات‌رسانی مراکز فرهنگی هنری فراگیر(ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص) و واحد مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی این نهاد که در راستای برگزاری کارگاه‌های عمومی و تخصصی برخط صورت‌می‌گیرد، گویای این عدالت‌محوری است.

در این میان، کودکان و نوجوانان روستایی از جمله مخاطبان کانون محسوب‌می‌شوند و مربیان کتاب‌خانه‌های سیار روستایی این مجموعه با حضور منظم در روستاها و امانت‌دهی کتاب به مخاطبانی که به مراکز ثابت این مجموعه دسترسی‌ندارند، خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه‌می‌کنند.

فعالیت مرکز سیار روستایی بخش مرکزی و رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار استان گیلان نیز از جمله فرصت‌های پیش‌روی کودکان و نوجوانان به‌شمارمی‌رود و مربی این مرکز در تعاملی سازنده با مسئولان شهرستان و مشارکت، آموزش و پرورش، بهزیستی، کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد و پایگاه‌های بسیج و… به غنی‌سازی اوقات فراغت مخاطبان‌می‌پردازد.

این فعالیت‌های هدف‌مند که در طول سال با حضور در روستاهای «اسکولک»، «دیزکوه»، «کوکنه»، «اسطلخ‌جان»، «حلیمه‌جان»، «دشتویل»، «شهربیجار»، «چلکاسر» و دیگر روستاهای منطقه انجام‌می‌گیرد، با آغاز فصل‌تابستان و همزمان با فعالیت‌های حضوری و برخط تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با جدیت افزون‌تری درحال پیگیری است و بستری برای کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی‌ و زمینه‌ساز نشاط‌بخشی افزون‌تر به آنان محسوب‌می‌شود.

«محمود شعبانی»، مربی کتاب‌خانه سیار روستایی  شهرستان رودبار- که نقش به‌سزایی در خدمات رسانی و ارتقای آگاهی‌های کودکان و نوجوانان این بخش جنوبی استان گیلان داشته‌است- فعالیت در این عرصه را ارزش‌مند و نشاط‌آفرین‌می‌داند و قدردان حمایت‌های مسئولان و همراهی دستگاه‌های فرهنگی، کودکان، نوجوانان و خانواده‌هاست.

شایان‌ذکر است، یک کتاب‌خانه سیار شهری و ۳ کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان گیلان به ترتیب در شهر رشت و مناطق روستایی، آستارا، رستم آباد و زیاز فعالیت‌دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار