مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان:

شالیکاران گیلانی از هدررفت آب جلوگیری کنند

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 23 ژوئن 2022 | 17:46 ب.ظ
شالیکاران گیلانی از هدررفت آب جلوگیری کنند خرمی ضمن اشاره به ذخیره ۴۱۱ میلیون متر مکعبی آب سد سفیدرود گفت: شالیکاران گیلانی باید رعایت تقویم زراعی و جلوگیری از هدررفت آب را در اولویت قرار دهند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، «وحید خرمی» امروز (پنج شنبه، ۲ تیر) در جلسه شورای اداری که در استانداری گیلان برگزار شد، اظهار داشت: […]

خرمی ضمن اشاره به ذخیره ۴۱۱ میلیون متر مکعبی آب سد سفیدرود گفت: شالیکاران گیلانی باید رعایت تقویم زراعی و جلوگیری از هدررفت آب را در اولویت قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، «وحید خرمی» امروز (پنج شنبه، ۲ تیر) در جلسه شورای اداری که در استانداری گیلان برگزار شد، اظهار داشت: از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان معادل ۱۷۲ هزار هکتار تحت پوشش آبیاری سد سفیدرود قرار دارند و ۶۶ هزار هکتار خارج از محدوده هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان ابراز داشت: سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب میزان مصرف آب در استان است و طبق برآوردهای به عمل آمده حدود ۹۲ درصد از منابع آب استان صرف امورات کشاورزی می‌شود.

خرمی تقسیم شبکه آب در استان گیلان را توسط شرکت آب منطقه‌ای گیلان مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: در سال ۱۴۰۰ بارشهای کمی در بالادست سد سفیدرود داشتیم و جهاد کشاورزی گیلان هم میزان مصرف آب زراعی استان را حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب است اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه آبیاری ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از راضی گیلان بسیار سخت پیش می‌رود، اظهار داشت: فرمانداران و کلیه دستگاه‌ها برای مدیریت آب مصرفی در شهرستانها تلاش و همکاری خوبی با شرکت آب منطقه‌ای داشتند و انتظار داریم این همکاری تا پایان فصل زراعی برنج ادامه پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان رعایت تقویم زراعی و جلوگیری از هدررفت آب را توسط شالیکاران استان مهم دانست و عنوان کرد: با همت شرکت آب منطقه‌ای ۸۵۰ کیلومتر از انهار استان گیلان لایروبی شد و تا به امروز هیچکدام از چاه‌ها و پمپاژها از مدار خارج نشده‌اند.

خرمی میزان فعلی آب موجود در سد سفیدرود را ۴۱۱ میلیون متر مکعب و ذخیره سد شهر بیجار را هم ۸۴ میلیون متر مکعب اعلام و خاطرنشان کرد: تقاضا دارم در بحث اعتباری به شرکت آب منطقه‌ای کمک شود و از کشاورزان هم می‌خواهیم به لایروبی انهار خود بپردازند.

 

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار