سرپرست معاونت صنایع دستی گیلان در جشنواره سوسن چلچراغ عنوان کرد:

هنرمندان بخش عمارلو از برند سوسن چلچراغ در بافت فرش و گلیم ها استفاده کنند

مجید رضایی
تاریخ انتشار: جمعه 10 ژوئن 2022 | 13:14 ب.ظ
هنرمندان بخش عمارلو از برند سوسن چلچراغ در بافت فرش و گلیم ها استفاده کنند سرپرست معاونت صنایع دستی گیلان : جاجیم بافی رودبار از خطر منسوخ شدن نجات یافت / ضرورت استفاده از برند سوسن چلچراغ در بافت گلیم و فرش ها به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بر ضرورت نهایت استفاده […]

سرپرست معاونت صنایع دستی گیلان : جاجیم بافی رودبار از خطر منسوخ شدن نجات یافت / ضرورت استفاده از برند سوسن چلچراغ در بافت گلیم و فرش ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بر ضرورت نهایت استفاده از برند جهانی سوسن چلچراغ در بافت گلیم و فرش ها تاکید کرد.

حمید رضا آذر پور قره بلاغ ” زمان برگزاری هشتمین جشنواره گل دهی سوسن چلچراغ در روستای داماش در گفتگو با خبرنگار کاشف اسرار ، اظهار کرد : رویش و گل دهی سوسن چلچراغ و ثبت آن به عنوان یک اثر جهانی ، تاثیر بسیار زیادی در توسعه ،معرفی داشته های منطقه به جهان دارد.

وی رویش و گل دهی این اثر ملی و جهانی را فرصت بسیار خوبی در معرفی هر چه بهتر و رونق صنایع دستی و دیگر کسب و کارهای محلی بخش عمارلو و روستای داماش دانست و چشمه آب معدنی و کارخانه آب معدنی داماش از مهم ترین جاذبه های طبیعی و اقتصادی روستای داماش برشمرد.

این مسئول برگزاری جشنواره ها از جمله گلدهی سوسن چلچراغ را بهانه ای برای معرفی هر چه بهتر داشته ها در حوزه های فرهنگی ، اقتصادی ، صنایع دستی و جاذبه های گردشگری ارزیابی کرد و اعتقاد دارد : برخی از جاذبه های استان گیلان در کشور کم یاب و نایاب است.

آذر پور قره بلاغ ” برگزاری این گونه جشنواره ها را در بهبود وضعیت اقتصادی اهالی روستا بسیار مثمر ثمر دانست و تاکید کرد : توجه و تولید انواع صنایع دستی با الگو پذیری و استفاده از اثر مهم گل سوسن چلچراغ می تواند جذابیت های زیادی را ایجاد بکند و این محصولات توسط گردشگران خریداری بشود.

وی خطاب به هنرمندان بخش عمارلو علی الخصوص روستای داماش بر ضرورت نهایت استفاده از برند سوسن چلچراغ در بافت فرش و گلیم ها تاکید کرد و از جلوگیری منسوخ شدن رشته جاجیم بافی در رودبار خبر داد

 

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار