تغییر ساعات کار ادارات از فردا در گیلان

تاریخ انتشار: دوشنبه 6 ژوئن 2022 | 11:21 ق.ظ
تغییر ساعات کار ادارات از فردا در گیلان استاندار گیلان با تأکید بر جلب مشارکت همگانی برای مصرف بهینه انرژی و نیز اشاره به در نظر گرفته شدن بسته‌های تشویقی برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند، از تغییر ساعت کار اداره‌ها ، نهادهای دولتی و بانک‌‌ها از فردا خبر داد و گفت: عملکرد دستگاه ها در مدیریت مصرف برق، نظارت، بررسی […]

استاندار گیلان با تأکید بر جلب مشارکت همگانی برای مصرف بهینه انرژی و نیز اشاره به در نظر گرفته شدن بسته‌های تشویقی برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند، از تغییر ساعت کار اداره‌ها ، نهادهای دولتی و بانک‌‌ها از فردا خبر داد و گفت: عملکرد دستگاه ها در مدیریت مصرف برق، نظارت، بررسی و پایش می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف برق استان با اشاره به روند افزایش دما در کشور و لزوم مدیریت مصرف انرژی اظهار داشت: باید مصرف انرژی به گونه‌ای مدیریت شود که همه مردم بتوانند این دوره گرمایش را بدون نگرانی پشت سر بگذارند.

 

وی ادامه داد: بسیاری از مشترکان می‌توانند با برنامه ریزی مناسب ، بخشی از مصارف برق خود را از ساعات اوج مصرف به دیگر ساعات و ترجیحاً به ساعت های کم باری انتقال دهند چراکه مدیریت مصرف انرژی از طریق جابجایی بار، بسیار کم هزینه بوده و نیاز به برنامه ریزی و انضباط کاری دارد.

 

استاندار گیلان به بسته تشویقی در این بازه های زمانی اشاره و تصریح کرد: مشترکان بخش خانگی که الگوی مصرف را در ماه‌های گرم سال (از خرداد تا شهریورماه) رعایت کرده و نسبت به سال قبل کاهش مصرف برق داشته باشند؛ به‌ازای هر کیلووات‌ساعت کاهش، پاداش همکاری مدیریت مصرف دریافت می کنند.

 

وی بسته تشویقی در بخش کشاورزی را از دیگر سیاست‌های دولت برای کاهش مصرف برق در سال‌جاری خواند و گفت: کشاورزانی که با شرکت‌ توزیع نیروی برق گیلان همکاری کرده و از ساعت ۱۲ تا ۱۷ فعالیت برقی از جمله روشن بودن موتور چاه و سیستم پمپاژ آب کشاورزی خود را متوقف کنند، در سایر ساعات شبانه‌روز می‌توانند از تعرفه برق رایگان بهره مند شوند.

 

دکتر عباسی همچنین با اشاره به اینکه با تصویب مجلس شورای اسلامی، بهای برق برای مصارف خانگی کم مصرف تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از تخفیف صد درصدی برخوردار می شوند ، افزود: رویکرد مدیریت مصرف باید در تمامی لایه های جامعه به درستی اجرایی شود تا آرامش اجتماعی و نشاط جمعی محقق گردد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیات دولت ، اختیار تغییر ساعات اداری به استانداران واگذار شده ، از تغییر ساعت کاری در گیلان خبر داد و گفت: از فردا (سه شنبه 17 خردادماه) اداره‌ها ، نهادهای دولتی و نیز بانک‌ها یک ساعت زودتر شروع به‌کار می‌کنند.

 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم مدیریت بهینه انرژی در اداره‌ها و نهادها ، همه افراد را مسئول بهینه سازی برق دانست و گفت: این مهم وظیفه همگانی‌ست و باید با اهتمام جدی برای تحقق آن تلاش کرد.

 

وی با اشاره به ضرورت نظارت و بررسی عملکرد دستگاه ها در مدیریت مصرف برق ، گفت: در راستای اجرای این مهم ، مدیریت مصرف و همچنین پایش عملکرد ابتدا از استانداری آغاز می شود.

 

دکتر عباسی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۲ مصوبه هیات وزیران؛ همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های عمومی غیردولتی موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی نسبت به سال گذشته در طول ساعت کاری روزانه هستند و در صورت رعایت نکردن، با قطع برق مواجه خواهند شد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه در برخورد با دستگاه های متخلف هیچ گونه ملاحظه ای نداریم، تغییر الگوی مصرف و استفاده بهینه را امری ضروری خواند و افزود: لازمست صدا و سیما و رسانه ها در این خصوص اطلاع رسانی کرده و بسته های تشویقی در حوزه مدیریت انرژی را به جامعه معرفی کنند.

 

وی همچنین به موضوع مدیریت مصرف در حوزه صنعت و لزوم توجه به تامین برق آنها به منظور حفظ جریان تولید و توسعه کسب و کار اشاره و اضافه کرد: در این بخش نیز باید مدیریت مصرف و بهره گیری از روش های نوین کاهش مصرف برق مورد توجه صاحبان صنایع باشد.

 

دکتر عباسی از مسئولان حوزه برق استان خواست تا بصورت شفاف با مردم صحبت کنند و با صداقت گفتار از آنان جهت همکاری اثربخش در مصرف برق مشارکت بجویند.

 

در این جلسه که فرمانداران سراسر استان نیز از طریق ارتباط تصویری حضور داشتند؛ مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه ای و توزیع برق گیلان گزارشی از وضعیت مصرف برق استان و مدیرکل هواشناسی گزارشی از وضعیت جوی استان ارائه کردند.

 

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار