فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کشف 19 قلم شیء عتیقه مربوط به دوره ساسانی و هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان رودبار

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 می 2022 | 15:49 ب.ظ
کشف 19 قلم شیء عتیقه مربوط به دوره ساسانی و هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان رودبار سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۹ قلم شیء عتیقه مربوط به دوره ساسانی و هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان رودبار خبر داد.   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۹ قلم شیء عتیقه مربوط به دوره ساسانی و هزاره اول قبل از […]

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۹ قلم شیء عتیقه مربوط به دوره ساسانی و هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان رودبار خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۹ قلم شیء عتیقه مربوط به دوره ساسانی و هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان رودبار خبر داد.

 

سردار عزیزاله ملکی اظهار داشت: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه انتظامی قرار دارد.

وی در ادامه گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی رودبار حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی «رودبار – رشت» به یک دستگاه خودرو سواری تیبا که از مسیر جنوب به شمال در حال تردد بود، مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

 

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در بازرسی از خودرو مورد نظر، ۱۹ قلم شیء عتیقه شامل ۶ عدد سنگ فسیلی، ۳ عدد کاسه مفرغی، ۳ عدد سکه، ۲ عدد دستبند مفرغی، ۲ عدد سرنیزه مفرغی، یک جام لیوان مفرغی، یک عدد درفش مفرغی و یک عدد کاسه برنجی کشف شد.

 

این مقام ارشد انتظامی از دستگیری متهمان ۲۸ و ۵۳ساله این پرونده و معرفی آن‌ها به مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: کارشناسان میراث فرهنگی قدمت اشیاء کشف شده را مربوط به دوره ساسانی و هزار اول قبل از میلاد اعلام کرده و ارزش آن‌ها در دست بررسی است.

 

سردار ملکی در پایان با اشاره به اینکه قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار