استاندار گیلان در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان:

کشاورزان تقویم زراعی را رعایت و نشاء مزارع خود را تا هفته جاری به اتمام برسانند 

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 17 می 2022 | 07:16 ق.ظ
کشاورزان تقویم زراعی را رعایت و نشاء مزارع خود را تا هفته جاری به اتمام برسانند  در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان گیلان تأکید شد؛ رعایت تقویم زراعی و اتمام نشاء برنج نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به شرایط مناسب آب و هوایی استان و مدیریت انجام شده در بخش آب، از کشاورزان خواست شخم نهایی و نشاء مزارع خود را تا هفته جاری به اتمام برسانند. به […]

در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان گیلان تأکید شد؛

رعایت تقویم زراعی و اتمام نشاء برنج

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به شرایط مناسب آب و هوایی استان و مدیریت انجام شده در بخش آب، از کشاورزان خواست شخم نهایی و نشاء مزارع خود را تا هفته جاری به اتمام برسانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ اسدالله عباسی استاندار گیلان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار داشت: با توجه به مدیریت آب در استان، لازمست همه کشاورزان و برنجکاران در یک هفته، عملیات شخم نهایی، آماده‌سازی کامل و نشاء مزارع را به اتمام برسانند.

وی همچنین بر ضرورت انجام پیش‌بینی‌های لازم از سوی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط به‌منظور رفع مشکلات مرتبط با آب رسانی برای اهالی بالادست و اتخاذ تصمیمات بهنگام تأکید کرد.

تعامل، همکاری و هم‌افزایی همه نهادها، اطلاع‌رسانی شایسته و به‌موقع به کشاورزان، برگزاری مستمر جلسات تخصصی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و نیز بازدید میدانی مدیران از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان بر آنها تأکید کرد.

عباسی ادامه داد: فرمانداران، فرماندهان قرارگاه‌های جهادی در حوزه های جغرافیایی تحت مدیریت خود هستند و باید وظایف‌شان را به‌درستی انجام دهند تا رضایت عموم مردم جلب شود.

وی گفت: نباید اجازه دهیم زمین‌های کشاورزی، تغییر کاربری داده شود بلکه لازمست با برنامه‌ریزی های صحیح، مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب، محصول برنج در اراضی حاصلخیز کاشته شود.

در این جلسه که فرمانداران استان هم به‌صورت ارتباط تصویری حضور داشتند؛ وحید خرّمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت منابع آب استان گیلان و تاکید بر رعایت تقویم زراعی،  گفت : با توجه به بارش های مناسب در هفته گذشته و در جهت جلوگیری از ورود خسارت به اراضی شالیزارها و مصرف بهینه آب کشاورزی و ذخیره سازی آب سد سفید رود برای مصارف ماههای آتی ، مقدار آب ورودی به کانال های آبیاری کشاورزی کاهش و قطع گردیده و براساس پایش میدانی آب مزارع و نیاز های آبی،  برنامه آبگذاری کانال‌های آبیاری مجددا برقرار خواهد شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار