در مانور دو روزه درمان در روستای شهربیجار؛

بیش از ۱۱۰۰ خدمات درمانی ، دارویی و مشاوره ای به ساکنین بخش بلوکات ارائه شد

M.R.M
تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 می 2022 | 19:18 ب.ظ
بیش از ۱۱۰۰ خدمات درمانی ، دارویی و مشاوره ای به ساکنین بخش بلوکات ارائه شد بیش از یک هزار و صد  خدمت درمانی ، پزشکی و دارویی در مانور درمان جمعیت هلال احمر به مردم منطقه بلوکات رودبار به مرکزیت شهربیجار ارائه شد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سیاوش غلامی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: با برگزاری دو روزه مانور درمان در منطقه شهر بیجار […]

بیش از یک هزار و صد  خدمت درمانی ، پزشکی و دارویی در مانور درمان جمعیت هلال احمر به مردم منطقه بلوکات رودبار به مرکزیت شهربیجار ارائه شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سیاوش غلامی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت:

با برگزاری دو روزه مانور درمان در منطقه شهر بیجار رودبار بیش از یک هزار خدمات درمانی، دارویی و مشاوره ای به ساکنین منطقه ارائه شد

وی بیان داشت:

با توجه به حادثه خیز بودن استان گیلان و تحربه زلزله دلخراش رودبار این مانور به منظور تمرین نحوه خدمت رسانی و آمادگی در برابر حوادث با حضور ۱۶ نفر از اعضای تیم bhcu رودبار، رشت و  فومن، تیم های حمایت روانی جوانان و کارشناسان ستادی در دو روز متوالی برگزار شد.

غلامی بیان داشت:

در این مانور خدمات به صورت رایگان ارائه شد که شامل ویزیت ۲۲۶ نفر توسط پزشکان متخصص و عمومی، ۱۷۲ خدمت پرستاری و مامایی ، ۱۰۶ خدمت مشاوره ای بهداشت روان و تغذیه بود .

نهضت قنبرزاده معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی گفت:

در این مانور کارشناس توانبخشی با حضور در دبستان ۵۵ کودک را مورد ارزیابی ستون فقرات و ناهنجاری های اسکلتی کف پا قرار داد، همچنین کارشناس تغذیه و توانبخشی در دبیرستان پسرانه به ارائه مطالب آموزشی درخصوص پرهیز از مصرف بی رویه  غذاهای آماده و چگونگی پیشگیری از مشکلات اسکلتی و عضلانی برای ۵۷ دانش آموز پرداختند .

وی افزود:

نجاتگران، مشاوران روانشناسی و مامایی تیم درمان با حضور در مدارس  پسرانه و دخترانه ضمن برگزاری مانور به ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای به بیش از ۱۷۰ دانش آموز در مدارس منطقه پرداختند.

قنبرزاده در ادامه گفت:

کارشناسان بهداشت محیط نیز ضمن بازید میدانی از روستاهای کندلات، شهربیجار، براگور و شیخعلی توسه نحوه دفع پسماند را به مردم منطقه آموزش دادند.

وی بیان داشت:

کلر زنی آب منطقه، بررسی وضعیت منطقه از لحاظ بیماری‌های منتقله  وضعیت حشرات و سمپاشی مکان های مورد نیاز از دیگر فعالیت های بهداشت محیط بود.

قابل ذکر است؛ انتقال و ارجاع یک بیمارخانم توسط آمبولانس هلال احمر که از ناحیه مچ پا دچار ضرب دیدگی شده بود جهت ادامه تخصصی روند درمان به بیمارستان مرکز استان، اهدای ۱۵ سبد غذایی به خانوارهای کم درآمد و اهدای ۴ ست نوزاد به مادران باردار منطقه از دیگر فعالیت های این مانور بود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار