دکتر گودرزوندچگینی نماینده مردم شریف شهرستان رودبار:

دولت سیزدهم با نمایندگان صادق باشد و از دادن وعده های سرخرمنی دوری کند

مجید رضایی ماشمیانی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 19 آوریل 2022 | 07:37 ق.ظ
دولت سیزدهم با نمایندگان صادق باشد و از دادن وعده های سرخرمنی دوری کند وزارت نیرو به وضعیت مدیریت ناتوان نیروگاه برق شهید بهشتی لوشان رسیدگی کند/انتظار ما از دولت سیزدهم اینست که با صداقت با نمایندگان تعامل داشته و از وعده‌های سر خرمنی دوری کند./مجموعه بزرگ را به دست افراد ناکارآمد و غیر متخصص نسپارد/استان گیلان علیرغم سرسبزی در محرومیت محیط زیست ، کشاورزی، دامداری  قرار دارد. آمارها […]

وزارت نیرو به وضعیت مدیریت ناتوان نیروگاه برق شهید بهشتی لوشان رسیدگی کند/انتظار ما از دولت سیزدهم اینست که با صداقت با نمایندگان تعامل داشته و از وعده‌های سر خرمنی دوری کند./مجموعه بزرگ را به دست افراد ناکارآمد و غیر متخصص نسپارد/استان گیلان علیرغم سرسبزی در محرومیت محیط زیست ، کشاورزی، دامداری  قرار دارد. آمارها در این استان واقعی نیست بیکاری موجب ناپایداری خانواده‌ها شده است/راههای اصلی شهرستان رودبار -لوشان به کلیشم و جیرنده ،چلوانسرا، رستم آباد به توتکابن و توتکابن به بره سر و همچنین دشتویل به شاه شهیدان که جاده‌های مرگ معروف شده اند

درفک خبر / مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور در نشست علنی (دوشنبه، ۲۹ فروردین ماه) در مجلس شورای اسلامی گفت: از رییس جمهور بابت تلاش‌های متمادی و پیگیرهای مداوم و اثر بخش در سال تولید، جهش دانش بنیان و اشتغالزایی تشکر می‌نمایم، انتظار داریم شعار سال مقام معظم رهبری در بودجه سال ۱۴۰۱ علمیاتی شود و به صورت کمی  و کیفی در بازه زمانی ۳ ماهه توسط مسئولان به مردم گزارش شود.

وی افزود: لازمه حرکت به سمت شعار سال رسیدگی به روستاها و شهرها در موضوعات کشاورزی، دامپروری و صنعت با در نظر گرفتن تولید و نگرش دانش بنیان و اشتغالزایی است؛ یکی از اقدامات، رقابتی کردن صنایع و تولید است که بدون رقابتی کردن امکان تحقق شعار سال ممکن نخواهد بود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، با خطاب به رییس جمهور گفت: انتظار از شما و وزرا و زیر مجموعه شما این است که با صداقت با نمایندگان تعامل داشته و از وعده‌های سر خرمنی دور کنید، انتخاب مجموعه بزرگ را به دست افراد ناکارآمد و غیر متخصص نسپارید و مدیرانی که در این مدت کوتاهی نشان دادند و کار بلد نیستند برکنار کنیدتا شایستگان در راس امور قرار بگیرند.

گودرزوند چگینی ادامه داد: استان گیلان علیرغم سرسبزی در محرومیت محیط زیست ، کشاورزی، دامداری  قرار دارد. آمارها در این استان واقعی نیست بیکاری موجب ناپایداری خانواده‌ها شده است، انتظار می‌رود صنایع بزرگ در این استان احداث شود. شهرستان رودبار حدود ۱۸/۵ درصد ظرفیت از خاک استان گیلان  را به خود اختصاص داده است که پس از زلزله سال ۶۹ متاسفانه زیر ساخت‌های آن مورد توجه قرار نگرفته است. شهرستانی که آب شرب و کشاورزی استان گیلان را تامین می‌کند خود در شرایط بحران بی آبی قرار گرفته است؛ بیش از ۷ شهر این شهرستان و نزدیک به ۵۰ شهر آن در بی آبی قرار گرفته است،  از وزارت نیرو درخواست داریم به صورت ویژه استان گیلان و شهرستان رودبار را دریابد.

گودرزوند چگینی، خطاب به وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: راههای اصلی شهرستان رودبار -لوشان به کلیشم و جیرنده ،چلوانسرا، رستم آباد به توتکابن و توتکابن به بره سر و همچنین دشتویل به شاه شهیدان که جاده‌های مرگ معروف شده اند از لحاظ آسفالت و ایمنی توجه ویژه‌ای صورت گیرد اگر چه تاکنون طی چندین مکاتبه و مذاکره حضوری اقدام مثبتی صورت نگرفته است.

او در ادامه افزود: از وزیر ارتباطات درخواست دارم در مورد قول هایی که داده اند که ۱۶ سایت شهرستان  را فعال کنند اما متاسفانه اقداماتشان نیمه تمام رها شده است. همچنین از وزیر محترم جهاد کشاورزی درخواست دارم به وضعیت مگس زیتون و ملخ مراکشی که موضوع اصلی کشاورزان  این شهرستان می‌باشد دستور پیگیری ویژه  بفرمایند زیرا کمک‌های انجام شده کافی نیست، امروز ملخ مراکشی زندگی کشاورزان را سلب نموده است.خواهش و درخواست دارم بصورت ویژه ماموران را جهت رسیدگی اعزام بفرمایید.

چگینی ادامه داد: از سازمان جنگل‌ها و مراتع درخواست دارم دامداران تنها پناهگاهشان چراگاهها است بیرون کردن دامداران  گرانی گوشت ،خروج ارز،واردات  را به همراه دارد ،لذا به همین سادگی کشور را در بن بست قرار ندهید چرا به دنبال تنگ کردن عرصه برای دامدارن هستید لطفا رسیدگی بفرمایید.دامداران به صورت موروثی با این شغل شریف زندگی می کنند و زندگی را برای آنان را سخت نکنید.

نماینده رودبار افزود: از وزارت صمت درخواست دارم در خصوص معدن البرز غربی ،سنگرود تصمیم گیری بفرمایند آیا بعد از ۸ماه فرصت نشد به وضعیت این معدن که میلیاردها تومان سرمایه این کشور رها شده رسیدگی شود؟ امکانات ،تجهیزات انبار شده ،خانه های سازمانی و راه‌های دسترسی همه و همه در اثر بی توجهی دولت‌های گذشته نابود شده‌اند، از یک طرف کشور  نیاز به ذغال سنگ دارد و از طرف دیگر منابع عظیمی از جمله خاک نسوز ،سنگ گرانیت ،خاک سیلیس و منابعی که در این معدن رها شده‌اند علیرغم اینکه چندین بار حضوری و بصورت مکاتبه ای عرض  کردم اما تاکنون فقط وعده سرخرمن شنیده‌ام هیچ اقدام مثبتی در جهت بازگشایی این معدن صورت نگرفته است، امیدوارم دستور فرمایید با قید فوریت رسیدگی شود.

او در ادامه گفت: از وزیر کار و امور اجتماعی درخواست دارم مجموعه گنجه که سالیان طولانی در جهت فعال سازی این مجموعه عظیم همانطور که حضوری عرض کردم دستور فرمایید تا در این سال که سال تولید و اشتغالزایی و کارآفرینی است در واقع بازگشایی شود همچنین از وزارت نیرو می‌خواهم به وضعیت مدیریت ناتوان نیروگاه برق شهید بهشتی لوشان رسیدگی فرمایید، عدم استفاده از نیروهای بومی ،عدم استفاده ازاستعدادهای منطقه،عدم تسلط بر کارهای فنی که در این نیروگاه انجام می شود،لذا درخواست دارم هرچه سریعتر رسیدگی شود

چگینی در پایان خاطر نشان کرد: از وزارت محترم نفت درخصوص ۱۲ روستای محروم شهرستان رودبار و ۲۲ کیلومتر حریم گاز درخواست دارم توجه و رسیدگی جدی شود ،توجه شما به مناطق محروم صورت بگیرد چه دلیلی دارد به مناطق محروم توجهی نمی کنید.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار