مجلسی موفق است که کمیسیون‌های تخصصی آن بتوانند به صورت شفاف و تخصصی عمل کنند

تاریخ انتشار: دوشنبه 4 آوریل 2022 | 08:13 ق.ظ
مجلسی موفق است که کمیسیون‌های تخصصی آن بتوانند به صورت شفاف و تخصصی عمل کنند نماینده مردم رودبار در مجلس با اشاره به حجم بالای اخطارها و تذکرات گفت: موضوع حجم بالای اخطارها و تذکرات وقت مجلس را می‌گیرد و برخی تذکرات هیچ کمکی به تصویب قوانین نمی‌کند و باید اخطارها و تذکرات ساماندهی شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، مهرداد گودرزوندچگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای […]

نماینده مردم رودبار در مجلس با اشاره به حجم بالای اخطارها و تذکرات گفت: موضوع حجم بالای اخطارها و تذکرات وقت مجلس را می‌گیرد و برخی تذکرات هیچ کمکی به تصویب قوانین نمی‌کند و باید اخطارها و تذکرات ساماندهی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، مهرداد گودرزوندچگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۵ فروردین) مجلس و در موافقت با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس انجام داده بازنگری در موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس است، هم از جهت اینکه فعالیت نمایندگان سنجش‌پذیر باشد و همچنین جلوگیری از فعالیت و تلاش‌های واگرای نمایندگان شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس ادامه داد: نظم و ترتیب در بودجه و ایراداتی که در سال اول داشتیم در آیین‌نامه داخلی به آن پرداخته شده است و جزء جزء آن بررسی شده است.

وی افزود: موضوع بودجه ریزی و شفافیت در اجرایی شدن بحث بودجه‌ریزی مبحثی است که در این طرح به آن پرداخته شده است، هم در کلیات و هم در جزئیات و همچنین بودجه شرکت‌ها که بسیار مهم است و ما خیلی کم در آیین‌نامه به آن می‌پردازیم.

گودرزوند تأکید کرد: از آنجا که دو سوم بودجه کشور به بودجه شرکت‌ها برمی‌گردد، به نظر بنده نیاز بود که به آیین‌نامه دقت بیشتری شود و بازنگری صورت گیرد. موضوع بودجه مناطق آزاد که به آن زیاد پرداخته نشده بود ولی در آیین‌نامه به آن دقت شده است، ردیف‌ها و جداولی که در آیین‌نامه به آن پرداخته شده بسیار می‌تواند به شفاف شدن بودجه کمک کند.

وی با تأکید بر موضوع کمیسیون محوری آیین‌نامه مطرح کرد: اینکه نمایندگان به سمت کار تخصصی بروند، بسیار مهم است. وقتی کار بر اساس کمیسیون باشد پخته می‌شود و این موضوع از نکات مثبت و مهم این آیین‌نامه است، هر جایی که کمیسیون‌های تخصصی وارد شدند و اظهارنظرهای تخصصی انجام دادند، کار درست انجام شده است.

گودرزوند چگینی افزود: الان فرصت واگرایی در مجلس نیست، فرصت این نیست که بخواهیم نظر جمعی بدهیم. مجلسی موفق است که کمیسیون‌های تخصصی آن بتوانند به صورت شفاف و تخصصی عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به حجم بالای اخطارها و تذکرات تأکید کرد: موضوع حجم بالای اخطارها و تذکرات وقت مجلس را می‌گیرد و برخی تذکرات هیچ کمکی به تصویب قوانین نمی‌کند و باید اخطارها و تذکرات ساماندهی شود

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار