یادداشت روز؛

 تخریب پارک چمران و تبدیل آن به پمپ بنزین توسط شورا و‌ شهرداری رودبار، پشت پرده چه خبر است؟!

الف، سرودی
تاریخ انتشار: جمعه 25 مارس 2022 | 19:09 ب.ظ
 تخریب پارک چمران و تبدیل آن به پمپ بنزین توسط شورا و‌ شهرداری رودبار، پشت پرده چه خبر است؟! تخریب پارک چمران و تبدیل آن به پمپ بنزین توسط شورا و‌ شهرداری رودبار، پشت پرده چه خبر است؟! ا. سرودی   در همین آغازین روزهای سال نو خبری در رسانه های محلی منتشر شد که باعث نگرانی شهروندان رودباری شد “شورای شهر و‌ شهرداری رودبار بدنبال اخذ مجوزهای لازم برای احداث‌ پمپ ‌بنزین در […]

تخریب پارک چمران و تبدیل آن به پمپ بنزین توسط شورا و‌ شهرداری رودبار، پشت پرده چه خبر است؟!

ا. سرودی

 

در همین آغازین روزهای سال نو خبری در رسانه های محلی منتشر شد که باعث نگرانی شهروندان رودباری شد “شورای شهر و‌ شهرداری رودبار بدنبال اخذ مجوزهای لازم برای احداث‌ پمپ ‌بنزین در پارک چمران این شهر هستند” این‌ مجوزها باید از شهرداری اخذ شوند که خودشان هم‌ در جایگاه قاضی نشسته اند هم مجری! میماند موافقت محیط زیست که آن هم‌ احتمالا با تعامل بین دستگاهی حل و فصل میشود این بین فقط مردم شهر هستند که سرشان بی کلاه میماند،

نماینده شورای شهر رودبار میگوید این کار قرار است با رعایت مسائل زیست محیطی انجام ‌شود و هدف از آن ایجاد یک منبع درآمد برای شهرداری رودبار است، آنها اما نگفتند چطور ممکن است پارک شهر در حاشیه سفیدرود تخریب و در آن پمپ بنزین احداث ‌شود آنوقت هم‌ مسائل زیست محیطی رعایت شود هم درختی قطع نشود و هم به سفیدرود و آبزیان آسیبی نرسد؟!

کارکرد پارکها در شهر همان کارکرد شش ها در بدن انسان است، تولید اکسیژن و ‌کمک به جریان تنفس در شهر، از منظر دیگر پارک برای شهر در حکم ‌کرا‌وات برای کت و شلوار و زینت و‌ زیور آن است، پارادوکس آشکار جائی ست که شورای شهر رودبار میگوید رویکرد آنها دغدغه های زیست محیطی ست اما حالا قرار است پارک چمران رودبار که با همت شوراهای قبلی ساخته شده توسط شورای جدید به جایگاه سوخت شهرداری تبدیل شود! آنها هدف از این کار را کمک به افزایش درآمد شهرداری رودبار اعلام میکنند.

احداث‌ پمپ‌ بنزین در یک پارک جزو ‌وظایف ذاتی شهرداری و‌ شورای شهر نیست، این کار خلاف وعده های داده شده شورا به مردم‌ است، اگر کمبودی در این خصوص احساس میشود بهتر است این کار به بخش خصوصی واگذار و‌ حتما مکان دیگری برای آن تهیه شود.

اگر قرار است پارک‌ شهر با حتی بخشی از آن تخریب و در آن پمپ بنزین احداث‌ شود بهتر است نظر مردم‌ هم‌ گرفته شود، پارک‌ مکان عمومی، متعلق به مردم‌ و‌ با هزینه های آنها ساخته شده، ضمن اینکه شورا و شهرداری هم هنوز هیچگونه توجیه فنی( FS) یا توضیح قانع کننده ای برای چگونگی این کار یا میزان افزایش درآمد مورد ادعا برای مردم ‌شهر نیآورده اند!

از آنجائی که این کار اشتباه و مورد رضایت مردم نیست انتظار میرود فرماندار و دادستان محترم و ‌اداره محیط زیست رودبار با هدف حفظ حقوق عامه به موضوع ورود پیدا کرده و‌ جلوی این کار را بگیرند.

شورای شهر و‌ شهرداری باید بدنبال افزایش سرانه فضای سبز، توسعه امکانات رفاهی بیشتر و جلب رضایت عمومی مردم باشند نه اینکه همین امکانات محدود را هم به بهانه های مختلف از آنها بگیرند، رودبار در بین شهرهای گیلان کمترین امکانات رفاه عمومی نظیر پارکها و زمین ورزش را دارد. روا نیست با مردمی که از حداقل های رفاه عمومی در شهر برخوردار نیستند چنین رفتار شود.

مردم‌ منتظر برنامه ای شورا و شهرداری برای بهبود خدمات رسانی عمومی و توسعه امکانات رفاهی شهر هستند نه اینکه در آستانه ورود به سال نو خبر تخریب پارک شهر را در رسانه ها بخوانند! امیدواریم شورای شهر رودبار با هدف احترام به شهروندان رودباری در این تصمیم خود تجدید نظر و‌ آن را اعلام کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار