همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران؛

کفبند و سردهنه های شمام ، جوبن و رودآباد به بهره برداری رسیدند

مجید رضایی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 3 فوریه 2022 | 12:36 ب.ظ
کفبند و سردهنه های شمام ، جوبن و رودآباد به بهره برداری رسیدند در سومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران؛ کفبند و سردهنه های شمام ، جوبن و رودآباد در شهرستان رودبار به بهره برداری رسیدند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، ابراهیم اصلاحی معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در آئین بهره برداری پروژه های مذکور گفت : سر […]

در سومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران؛ کفبند و سردهنه های شمام ، جوبن و رودآباد در شهرستان رودبار به بهره برداری رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، ابراهیم اصلاحی معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در آئین بهره برداری پروژه های مذکور گفت : سر دهنه شمام بر روی رودخانه سفیدرود واقع در رستم آباد شهرستان رودبار اجرا و امروز به بهره برداری رسیده است.

وی افزود : این سر دهنه در ساحل چپ رودخانه سفیدرود در محدوده مورد مطالعه سردهنه و نهر آبرسان شمام قرار گرفته که آب مورد نیاز بیش از 500 هکتار از اراضی شالیزاری منطقه را تامین می نماید.

اصلاحی ادامه داد: به منظور تسهیل در امر آبگیری سر دهنه مذکور در فصل های زراعی  و به جهت رفع مشکل آبرسانی به اراضی شالیزاری، احداث شیب شکن پلکانی از جنس مصالح بولدر غرقاب در ملات به طول  67 متر و ارتفاع 2 متر، احداث سردهنه بتن مسلح مجهز به دریچه کشوئی، پوشش خشکه چین با مصالح بولدر  در ساحل راست به طول 70 متر و ارتفاع 5.5 متر، احداث دیواره حفاظتی ساحل راست رودخانه از جنس سنگ لاشه غرقاب در ملات ماسه سیمان به ارتفاع مفید 4 متر و طول 250 متر و ساماندهی مقاطع رودخانه به طول 1 کیلومتر انجام شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در خصوص سردهنه و کفبند انهار جوبن و رودآباد نیز گفت : به منظور اجرای این دو طرح نیز احداث کفبند غرقاب در ملات به طول 53 متر ، پوشش حفاظتی خشکه چینی با سنگ لاشه به طول 94 متر ، احداث دو عدد دریچه کشویی فلزی، دیوار گابیونی با سنگ لاشه به طول 113 متر، احداث 5 عدد حوضچه رسوبگیر و کفبند خشکه چین، ساماندهی انهار به طول 410 متر صورت پذیرفته و اعتبارات مورد نیاز آنها نیز از محل بحران و بند (و) تبصره 8 قانون بودجه تهیه گردیده است.

گفتنی است ؛ آیین بهره برداری این پروژه بمنظور رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور تعداد معدودی از مقامات شهرستان رودبار به انجام رسید.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار