با هدف جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان و صیانت از اراضی کشاورزی؛

مصوبه مربوط به تعیین تکلیف حریم راه‌های روستایی اصلاح خواهد شد

مجید رضایی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 ژانویه 2022 | 18:55 ب.ظ
مصوبه مربوط به تعیین تکلیف حریم راه‌های روستایی اصلاح خواهد شد هیأت وزیران با هدف جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان و صیانت از اراضی کشاورزی، مصوبه مربوط به تعیین تکلیف حریم راه‌های روستایی را مورد بازنگری و اصلاح قرار داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، به موجب اصلاح مصوبه فوق، حریم تمامی راه­‌های روستایی (راه‌های فرعی درجه ۳) عبارت است از اراضی بین حد […]

هیأت وزیران با هدف جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان و صیانت از اراضی کشاورزی، مصوبه مربوط به تعیین تکلیف حریم راه‌های روستایی را مورد بازنگری و اصلاح قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، به موجب اصلاح مصوبه فوق، حریم تمامی راه­‌های روستایی (راه‌های فرعی درجه ۳) عبارت است از اراضی بین حد نهایی بدنه راه تا فاصله (۱۲/۵) متر از محور راه در هر طرف، به قسمی که مجموع عرض بدنه راه و حریم طرفین آن (۲۵) متر شود.

در مواردی که راه روستایی (راه فرعی درجه ۳) اجباراً از داخل روستا عبور می‌کند، طبق طرح هادی روستایی مصوب، حریم آن عبارت است از اراضی واقع بین حد نهایی بدنه راه تا فاصله (۵/۷) متر از محور راه در هر طرف، به قسمی که مجموع عرض بدنه راه و حریم طرفین آن (۱۵) متر شود.

همچنین با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان دستگاه متولی صیانت از اراضی کشاورزی بوده و نیز نقش سازمان حفاظت محیط زیست به‌دلیل امکان عبور راه‌های روستایی از مناطق حفاظت شده، وزارتخانه‌های مذکور به ترکیب نمایندگان کمیسیون مندرج در این مصوبه که به‌منظور تعیین و افزایش درجه حریم راه‌های روستایی تشکیل شده، اضافه می‌شوند.

بر اساس نظر هیأت دولت، کشاورزی در حریم راه‌های روستایی نیز در صورتی که به تشخیص وزارتخانه‌های راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) و جهاد کشاورزی بر ساختار راه آسیب نزند، با رعایت قوانین و مقررات مربوط مجاز است.

 

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار