سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

۸ بیمار مبتلا به امیکرون شناسایی شد

صابر کریمی
تاریخ انتشار: شنبه 15 ژانویه 2022 | 05:12 ق.ظ
۸ بیمار مبتلا به امیکرون شناسایی شد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛فردین مهرابیان» شامگاه جمعه (۲۴ دی) در گفت‌وگوی خبری آخرین وضعیت کرونایی استان گیلان را برشمرد و اظهار داشت: در روز جمعه ۳۶ بیمار کرونایی جدیدا در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند و ۲۵ بیمار هم بدحال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند. سخنگوی دانشگاه علوم […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛فردین مهرابیان» شامگاه جمعه (۲۴ دی) در گفت‌وگوی خبری آخرین وضعیت کرونایی استان گیلان را برشمرد و اظهار داشت: در روز جمعه ۳۶ بیمار کرونایی جدیدا در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند و ۲۵ بیمار هم بدحال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد کل بیماران کرونایی بستری در استان را ۱۳۴ بیمار اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۲۸ بیمار در بخش‌های ICU و مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان بستری هستند و چهار بیمار هم جدیدا به این بخش‌ها انتقال داده شده‌اند.

محرابیان در پاسخ به این پرسش که وضعیت شیوع سویه جدید کرونا در گیلان چگونه است تصریح کرد: تاکنون هشت مورد ابتلا به سویه امیکرون در گیلان شناسایی شده است و احتمال اینکه تعداد مبتلایان در روزهای آینده افزایش یابد وجود دارد بنابراین از مردم می‌خواهیم ضمن رعایت پروتکل‌ها نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند.

وی تزریق دزهای اول تا سوم واکسن کرونا را در جلوگیری از شیوع سویه امیکرون مؤثر دانست و ابراز داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تزریق دز سوم واکسن بیش از ۸۰ درصد از ابتلا افراد به سویه اومیکرون جلوگیری به عمل می‌آورد و در صورت ابتلا هم شدت بیماری و میزان بستری در این افراد به نحو چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به این پرسش که چه تمهیداتی برای تامین واکسن آسترازنکا متقاضیان تزریق دز سوم انجام شده است اضافه کرد: به غیر از واکسن آسترازنکا غالب واکسن‌ها در سطح استان گیلان و مراکز تزریق موجود است اما دانشگاه گیلان پیگیری‌های خود از وزارت بهداشت برای تامین واکسن آسترازنکا را همچنان ادامه می‌دهد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار