سخن روز؛

زوج خبرنگار رودباری جوایز جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان را درو کردند

مجیدرضائی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 ژانویه 2022 | 07:29 ق.ظ
زوج خبرنگار رودباری جوایز جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان را درو کردند مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان با مسوولان استانی و جمعی از اصحاب رسانه گیلان در سالن همایش منطقه آزاد انزلی برگزار و نفرات برتر این دوره از جشنواره معرفی شدند. هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان در ۱۱ قالب در زمینه‌های خبر، گزارش، تیتر، یادداشت، کاریکاتور، مستند کوتاه، کلیپ و موشن گرافیک، اینفوگرافیک […]

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان با مسوولان استانی و جمعی از اصحاب رسانه گیلان در سالن همایش منطقه آزاد انزلی برگزار و نفرات برتر این دوره از جشنواره معرفی شدند.

هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان در ۱۱ قالب در زمینه‌های خبر، گزارش، تیتر، یادداشت، کاریکاتور، مستند کوتاه، کلیپ و موشن گرافیک، اینفوگرافیک و عکس برگزار و مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز یکی از محورهای مهم این جشنواره بود.
محورهای هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان شامل امیدآفرینی، مردمی کردن دفاع و امنیت، روحیه جهادی و انقلابی، آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، دشمن‌شناسی، توان داخلی، خوداتکایی و مانع‌زدایی‌ها، سبک زندگی، مدیریت بر فضای مجازی و ایثار و شهادت بود.
بهرام قربانپور در بخش تیتر با عنوان “وقتی کشاورزان سیاه اسطلخی دل به فاضلاب می‌زنند” نفر دوم و در بخش گزارش مکتوب با عنوان “درختان زیتون ایستاده می‌میمیرند” نفر سوم و همچنین در بخش عکس با عنوان ” آماده شدن نیروگاه برق لوشان برای تابستان ۱۴۰۱” بعنوان نفر سوم هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان انتخاب شد و خانم سمیرا محمدی دیگر خبرنگار رودباری در بخش مصاحبه با عنوان “موفقیت جوان گیلانی در قلب محرومیت‌ها” نفر سوم این جشنواره شد.

محورهای هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان شامل امیدآفرینی، مردمی کردن دفاع و امنیت، روحیه جهادی و انقلابی، آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، دشمن‌شناسی، توان داخلی، خوداتکایی و مانع‌زدایی‌ها، سبک زندگی، مدیریت بر فضای مجازی و ایثار و شهادت بود.

در بخش تیتر سمیه اقدامی از خبرگزاری دفاع مقدس نفر اول برای تیتر “شبی که آه کامل شد”، بهرام قربانپور از خبرگزاری مهر نفر دوم برای تیتر “وقتی کشاورزان سیاه اسطلخی به دل فاضلاب می‌زنند” و نفر سوم امیرمحمد تقی زاده از خبرگزاری فارس برای تیتر “حکایت مرده‌هایی که می‌خواهند زنده بمانند”.

در بخش خبر سعید شفیعی ثابت از خبرگزاری فارس نفر اول برای خبر “مخترعان گیلانی از تهدید تحریم، فرصت ساختند”، محدثه فردی از خبرگزاری فارس برای خبر “جوان شلمانی قهرمان گمنام جبهه مقاومت” و نفر سوم طاهره رفعتی از خبرگزاری ایسنا برای خبر “روایت همرزم شهید سلیمانی از شکست داعش” و سمیه بشارتی از خبرگزاری شبستان برای خبر “درددل تولیدکنندگان گیلانی/ فشارهای مالیاتی و کمبود نقدینگی مانع رونق تولید” شایسته تقدیر شد.

در بخش یادداشت حسن غلامپور از خبرگزاری فارس نفر اول برای یادداشت “آبروی شخصیت‌ها، در کف بازارِ فیک‌های فضای مجازی”، معصومه پاداش ستوده از هفته نامه پامچال نفر دوم برای یادداشت “فرزندپروری دیجیتالی در سبک زندگی جدید نیازمند سواد رسانه است”، حسین کلهر از پایگاه خبری دیارمیرزا نفر سوم برای یادداشت “ظهور مجدد طالبان، آغاز بازی بزرگ در غرب آسیا” و پیمان ناصری زارع از خبرگزاری شبستان برای یادداشت “عشقی در لابلای امواج دردها” شایسته تقدیر شد.

در بخش مصاحبه سمیه رعد از خبرگزاری مهر نفر اول برای مصاحبه “حکایت بانوی کارآفرین گیلانی”، طاهره معمولی از پایگاه خبری گسترش تولید و تجارت نفر دوم برای مصاحبه “نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل با هدف توانمندی‌های صنعتی و حذف وابستگی به محصولات خارجی برگزار می‌شود” و نفر سوم سمیرا محمدی از هفته نامه دیده بان گیلان برای مصاحبه “موفقیت جوان گیلانی در قلب محرومیت‌ها” انتخاب شد.

در بخش گزارش مکتوب حمیدرضا دنیادیده از خبرگزاری فارس نفر اول برای گزارش مکتوب “پرونده ویژه غفلت ایران از بازار منحصر به فرد اوراسیا”، صاحب مقصودی از نشریه خط اول نفر دوم برای گزارش مکتوب “آیا سود این وام فقط ۳درصد است؟” ، بهرام قربانپور از خبرگزاری مهر نفر سوم برای گزارش مکتوب “درختان زیتون ایستاده می‌میرند” و زهرا رستگار از خبرگزاری تسنیم برای گزارش مکتوب “واکاوی علت تعطیلی ۱۲ساله صنایع ابریشم گیلان” شایسته تقدیر شد.

در بخش عکس حمیدرضا علیپور از خبرگزاری ابنا نفر اول برای عکس “عاشقانه‌های نماز عید”، نفر دوم مهدی حسین نژادی از خبرگزاری میزان برای عکس “مرزبانی از ایران در دمای زیر صفر درجه”، بهرام قربانپور از خبرگزاری مهر نفر سوم برای عکس “آماده شدن نیروگاه برق لوشان برای تابستان  ۱۴۰۱  “و ارسلان محمدنیا از پایگاه خبری ۸ دی برای عکس “برداشت زعفران” در صومعه سرا شایسته تقدیر شد.

بخش مستند کوتاه نفر اول نداشت، اما امیرحسین ضیایی از خبرگزاری فارس نفر دوم برای مستند کوتاه خانه سبزی که مدیرعاملش یک سرایدار است، جواد غزل چهره از صداوسیما برای مستند کوتاه «ننه صنم» نفر سوم معرفی شد.

بخش موشن گرافی هم رتبه اول دوم سوم نداشت، اما مازیار شاهین زیرک شایسته تقدیر شد.

بخش اینفوگرافی هم رتبه اول، دوم و سوم نداشت، اما محمد جمشیدی از خبرگزاری فارس شایسته تقدیر معرفی شد.

بخش کاریکاتور هم رتبه اول، دوم و سوم نداشت اما امین مهاجری از پایگاه خبری گیل‌نویس برای اثر «مدیریت فضای مجازی» شایسته تقدیر شد.

در بخش صداوسیما گزارش ویژه‌ی تلویزیونی مریم دورباش نفر اول برای گزارش ویژه‌ی تلویزیونی با عنوان سبز شدن ویلا در باغ‌های چای، نفر دوم اعظم سایدی برای گزارش ویژه‌ی تلویزیونی با عنوان کلاسی زیر سقف آسمان و نفر سوم امید عزتی برای گزارش ویژه‌ی تلویزیونی با عنوان چوب حراج بر پیکر تنها پیست سوارکاری گیلان انتخاب شدند.

در بخش گزارش ویژه مکتوب مریم امدادی نفر اول با گزارش ویژه‌ی مکتوب دست، خاک، چرخ، سنتی که هنوز بر مدار زندگی می‌چرخد، سمانه فلاح کاظمی نفر دوم با گزارش ویژه‌ی مکتوب سکوت مرال‌ها در جنگل‌های گیلان، نفر سوم فهیمه هاشمی با گزارش ویژه‌ی مکتوب حسرت افتتاح بر دل تالار مرکزی رشت و زهرا حسن دوست با گزارش ویژه‌ی مکتوب خودکشی نرم با مواد روانگردان شایسته تقدیر

بخش فضای مجازی در بخش فیلم کوتاه نفر برگزیده مانا پاک سرشت برای اثر وارث ویژه مدافعان سلامت، در بخش موشن گرافی نفر برگزیده سیدمصطفی نبوی برای اثر اصالت کالا، در بخش اینفوگرافی سولماز باران دوست برای اثر آشنایی با انواع ماسک حائز رتبه شد.

در بخش ویژه ایثار و شهادت سکینه محجوب از خبرگزاری صداوسیما برای گزارش تلویزیونی با عنوان لاله‌های عاشقی، نوشین کریمی از خبرگزاری شبستان برای گزارش مکتوب پاهای خونین برادر در خاطرات شهربانو، سیدجواد میرحسینی از خبرگزاری مهر برای عکس یاد سردار در دل مردم، علی حسینی نسب از معاونت فضای مجازی صداوسیما برای موشن گرافی شهید اقبالی و آرش جوهری از خبرگزاری صداوسیما با اثر این ۳۱۳ نفر از برگزیدگان این جشنواره بودند

گفتنی است در این همایش ز خانواده معظم شهدای رسانه استان گیلان و چند تن از پیشگسوتان رسانه ای گیلان تقدیر شد.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار