محمد بادپر دبیر هشتمین دوسالانه داستان کوتاه نارنج گفت

«کانون داستان چهارشنبه رشت» به‌عنوان انجمن برتر معرفی شد

صابر کریمی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 4 ژانویه 2022 | 13:04 ب.ظ
«کانون داستان چهارشنبه رشت» به‌عنوان انجمن برتر معرفی شد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر محمد بادپر دبیر هشتمین دوسالانه داستان کوتاه نارنج گفت؛ آیین پایانی هشتمین دوسالانه داستان کوتاه نارنج عصر روز پنج‌شنبه ۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ با حضور داوران مرحله نهایی این دوره، داریوش احمدی، شهلا زرلکی و عالیه عطایی، و نویسندگانی چون: ابوتراب خسروی، کیهان خانجانی، احمد اکبرپور، بابک طیبی، شبنم […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر محمد بادپر دبیر هشتمین دوسالانه داستان کوتاه نارنج گفت؛ آیین پایانی هشتمین دوسالانه داستان کوتاه نارنج عصر روز پنج‌شنبه ۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ با حضور داوران مرحله نهایی این دوره، داریوش احمدی، شهلا زرلکی و عالیه عطایی، و نویسندگانی چون: ابوتراب خسروی، کیهان خانجانی، احمد اکبرپور، بابک طیبی، شبنم بزرگی، حسین مقدس و همچنین استقبال هنرمندان استانی و شهرستانی در تالار فردوسی شهرستان جهرم برگزار شد. داوری اولیه این دوره بر عهده هادی کیکاووسی، مرضیه جوکار، فاطمه فروتن، آرش محمودی، زهرا بیگدلی، راضیه مهدی‌‌زاده، رقیه بصیرتی و حبیب پیریاری بود.

در مراسم اختتامیه، «کانون داستان چهارشنبه رشت» به عنوان انجمن برتر معرفی و تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی دوسالانه به کیهان خانجانی نویسنده و سرپرست این کانون اهدا شد. در این دوره، پنج نویسنده گیلانی عضو این کانون، جواد قاسمی (از بندر انزلی)، سولماز کاکایی (از منجیل)، مینا عارفی‌دوست (از جمعه‌بازار)، صنم فاضل (از رضوانشهر) و نیلوفر اسماعیلی (از بندر انزلی) و پنج نویسنده دیگر، آرش ذوالفقاری (سنندج)، مژگان شادفر (شیراز)، حمیده علیزاده (تهران)، هانیه رئیسی (کرمان) و مهدی شاطر (تهران)، از اعضای جلسات مجازی این کانون در سایر نقاط ایران، به جمع نویسندگان مرحله نهایی راه یافتند که مینا عارفی‌دوست با داستان «آواز لیلما» و آرش ذوالفقاری با داستان «دو سرباز و یک پوکه، یک افسر و دو نامه» لوح شایسته تقدیر و جایزه نقدی را دریافت کردند و داستان‌های «صبح نخستین» نوشته مونا کرمی از کرمانشاه، «نابویی» نوشته غزل راکی از اصفهان، «پیچازی» نوشته هامون هجار از تهران به ترتیب اول تا سوم شدند.

کیهان خانجانی پس از دریافت تندیس این جایزه از دست ابوتراب خسروی، گفت: «من این شانس را داشتم که به خاطر داستان‌هایی که نوشتم جوایزی دریافت کنم؛ اما این‌بار به نمایندگی از جلساتی که به دور از مرکز و امکاناتش در شهرستان تشکیل شد و هیجده سال و ده ماه هر هفته تشکیل جلسه داده توی کشوری که می‌دانید به خاطر وضعیت‌های مختلف همه‌چیز منقطع است؛ یعنی نشریه منتشر می‌شود اما ده شماره بعد نیست، ناشران منقطع هستند، حتی رفاقت‌ها منقطع می‌شوند؛ و چقدر دشوار است و چقدر باید عاشقانه و با ایمان باشد جلسه تا دوام بیاورد. شهرهای داستانی جهان مشهور بودند؛ نیویورک، برلین، پاریس، سن‌پترزبورگ، مسکو. کاری که آدم‌های بزرگ کردند این بود که یوکناپاتافا و کومالا و ماکوندو و استانبول را تبدیل به شهرهای داستانی کرده و مرکزیت‌زدایی کردند. از این حیث جایزه ادبی نارنج مهم است. مرکزیت‌زدودن به معنای جدل با مرکز نیست، به معنای این است که کشور و جهان باید مرکزهای بسیار به لحاظ فرهنگی، اقتصادی و غیره داشته باشد. خوشحالم که به نمایندگی از دوستان کانون داستان چهارشنبه رشت این جایزه را دریافت می‌کنم و متشکرم از شما.»



چ

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار