در دیدار رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اعضای شورای رشت عنوان شد؛

نمایندگان استان گیلان به شهر رشت به عنوان مرکز استان نگاه ویژه‌ای دارند.

صابر کریمی
تاریخ انتشار: یکشنبه 2 ژانویه 2022 | 13:37 ب.ظ
نمایندگان استان گیلان به شهر رشت به عنوان مرکز استان نگاه ویژه‌ای دارند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر محمد حسین واثق کارگرنیا صبح امروز در دیدار با رئیس مجمع نمایندگان گیلان در ساختمان جلسات شورای شهر رشت اظهار کرد: از سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت که بستر لازم به منظور انجام این دیدار را فراهم کرد، کمال تشکر داریم. وی با […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر محمد حسین واثق کارگرنیا صبح امروز در دیدار با رئیس مجمع نمایندگان گیلان در ساختمان جلسات شورای شهر رشت اظهار کرد: از سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت که بستر لازم به منظور انجام این دیدار را فراهم کرد، کمال تشکر داریم.

وی با اشاره به اینکه نتوانستیم از نعمات خدادادی در رشت و گیلان به خوبی استفاده کنیم افزود: علیرغم تمامی مواهبی که در رشت و گیلان وجود دارد متاسفانه تا کنون نتوانستیم از این نعمات خدادادی به خوبی استفاده کنیم.

 

رئیس شورای شهر رشت با ابراز تاسف از اینکه گیلان جزء استان‌های عقب مانده کشور است، تصریح کرد: برخی از استان‌ها در سطح کشور حتی نیمی از ظرفیت‌ها و نعمات گیلان را در اختیار ندارند اما به واسطه اهمیت ما بین مدیران، در شرایط بسیار مطلوبتری نسبت به گیلان قرار دارند.

کارگرنیا با اشاره به اینکه فقدان حلقه اتصال ما بین مدیران در گیلان، دلیل اصلی بسیاری از عقب ماندگی‌ها است، بیان کرد: به علت‌عدم وجود همین حلقه اتصال بسیاری از طرح‌های حوزه مدیریت شهری رشت ابتر باقی مانده است و انتظار داریم این فاصله با ورود مجمع نمایندگان برطرف شود و دغدغه‌هایمان به گوش پایتخت نشینان برسد.

وی با بیان اینکه با مشارکت مجمع نمایندگان گیلان می‌توانیم مشکلات رشت و استان را برطرف کنیم، تصریح کرد: رشت به عنوان مرکز استان، مرکز ثقل تمام شهروندان شهرهای گیلان است و باید بیشتر مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

نمایندگان گیلان به شهر رشت به عنوان مرکز استان نگاه ویژه ای دارند

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به پسماند، کشاورزی و آب به عنوان اولویت‌های همه نمایندگان استان گیلاناظهار داشت: نمایندگان استان گیلان به شهر رشت به عنوان مرکز استان نگاه ویژه‌ای دارند. اعضای شورا به عنوان سرمایه‌های هر شهر هستند. اعضای شورا برای رفع معضلات شهر باید با دستگاه‌های مختلف رایزنی و جلسه بگذارد؛ اگر به نتیجه نرسید می‌توانند از ظرفیت مجمع نمایندگان استفاده کند.

مهرداد گودرزوند چگینی با انتقاد ازعدم استفاده از ظرفیت دکتر نوبخت در دولت قبلی برای استان گیلان گفت: وجود افراد گیلانی در بدنه دولت و استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند برای استان ثمرات خوبی را به ارمغان بیاورد. هرچند گیلان سهمی از وزرا یا معاون رییس جمهور در دولت سیزدهم ندارد اما تلاش کردیم تا از گیلانی‌ها در پست‌های حساس دولتی حمایت کنیم که شهرداری می‌تواند با ارایه طرح و برنامه از ظرفیت این افراد در دولت استفاده کند.

 

استفاده از ظرفیت تمام نمایندگان استان گیلان در جهت رفع مشکلات شهر رشت

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر استفاده از ظرفیت تمام نمایندگان استان گیلان در جهت رفع مشکلات شهر رشت تصریح نمود: رشت به عنوان مرکز استان گیلان با جمعیت روزانه یک میلیون ۵۰۰ نفر و جمعیت شبانه ۷۰۰ هزار نفر سرویس دهنده به کل استان است. تمام نمایندگان استان باید یکصدا و همدل برای رفع مشکلات شهر رشت اقدام کنند.

 

سید شمس شفیعی با اشاره به حذف ۵ ردیف کمک دولت به شهرداری‌ها در بودجه سال ۱۴۰۱ افزود: دو تا از اصلی‌ترین مشکلات مردم شهر رشت پسماند و ترافیک است.

وی افزود: برای رفع مشکل هر کدام از این دو حداقل به ۲ هزار میلیارد بودجه نیاز است که از توان شهر رشت خارج است و باید از ظرفیت تمام نمایندگان استان در استان استفاده نمود. این در حالی است که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تقدیمی دولت به مجلس ۵ ردیف از کمک‌های دولت به کداری مانند کمک ۵۰ درصدی دولت در اوراق مشارکت اسلامی حذف شد. در این خصوص تمام شوراهای شهر در کشور از جمله معترض و پی‌گیر هستند. نماینده‌ها باید برای برگرداندن این ردیف‌های بودجه در جهت کمک به شهرداری‌ها تلاش نمایند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار