مدیر کل آزمایشگاه های مرجع سازمان  غذاو دارو  وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور در بازدید در از ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار:

پتانسیل بسیار خوبی برای آنالیز سلامت محصولات غذایی و دارویی در کشور وجود دارد

مجید رضایی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 28 دسامبر 2021 | 17:29 ب.ظ
پتانسیل بسیار خوبی برای آنالیز سلامت محصولات غذایی و دارویی در کشور وجود دارد دکتر انصاری، مدیر کل آزمایشگاه های مرجع سازمان  غذاو دارو  وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور : پتانسیل بسیار خوبی برای آنالیز سلامت محصولات غذایی و دارویی در کشور وجود دارد درفک خبر/ ارزیابی حسی روغن زیتون در تعیین کیفیت  این محصول در کشور و جایگاه آن در دنیا ، دکتر انصاری مدیر […]

دکتر انصاری، مدیر کل آزمایشگاه های مرجع سازمان  غذاو دارو  وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور :

پتانسیل بسیار خوبی برای آنالیز سلامت محصولات غذایی و دارویی در کشور وجود دارد

درفک خبر/ ارزیابی حسی روغن زیتون در تعیین کیفیت  این محصول در کشور و جایگاه آن در دنیا ، دکتر انصاری مدیر کل آزمایشگاه های مرجع غدا و داروی وزارت بهداشت ودرمان  و آموزش پزشکی کشور و هیئت همراه از آزمایشگاه دارای اکرودیته  بین المللی ارزیابی حسی روغن زیتون،  ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار بازدید نمودند .

در این بازید که  معاونین و کارشناسان مرکز تحقیقات  کشاورزی و  منابع طبیعی استان گیلان و متخصصان ارزیابی  حسی روغن زیتون   ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار  و رئیس اداره استاندارد رودبار  حضورداشتند. دکتر انصاری ، مدیر کل  آزمایشگاه های مرجع غذا و داروی کشور  ضمن قدردانی از زحمات مسئولین و کارشناسان  که باعث توسعه فعالیت  و ارتقاء رتبه ایستگاه تحقیقات زیتون  و صنعت زیتون در شهرستان رودبار  و کشور شده اند گفت: مایه خوشبختی است که در رودبار آزمایشگاه بین المللی ارزیابی حسی روغن زیتون  وجود دارد که به سلامت غدایی کمک می نماید ،

وی افزود : آزمایشگاه های  مرجع غذاو دارو کشور  ، وظیفه کنترل محصولات غذایی فرآوری شده و دارویی کشور را بر عهده دارند .

دکتر انصاری گفت: با توجه به مشکلاتی که برای صادرات کشور بوجود آمده است ،  در حوزه  محصولات خام کشاورزی  بسیار فعال شده ایم  و در آینده ممکن است محصولات دامی کشور را هم شامل شود .

وی گفت:  با وجود مشکلاتی از قبیل؛ باقی مانده سموم ؛  فلزات سنگین و گاهی هم تقلبات در تولید مواد غذایی ، خوشبختانه پتانسیل  بسیار خوبی هم برای آنالیز سلامت محصولات غدایی کشور در اختیار داریم  .

وی در پایان  گفت : روغن زیتون  یک محصول استراتژیک محسوب می شود و هرکاری که برای سلامت  این ماده غذایی انجام شود ، قطعا به نفع منطقه و کشور است و مایه افتخار است که بتوانیم به این مجموعه پویا کمک  نمائیم .

در این نشست مهندس جهانگیر عرب،  پیرامون  وضعیت ایستگاه تحقیقات زیتون و چگونگی رشد و  ارتقاء آزمایشگاه  و تبدیل آن به آزمایشگاه  بین المللی ارزیابی حسی   و نقش آزمایش  ارزیابی حسی روغن زیتون در حمایت از زحمات کشاورزان و صاحبان صنایع فرآوری و حقوق مصرف کنندگان مطالب مبسوطی بیان کرد .

در پایان این نشست ، چند نمونه روغن زیتون توسط متخصصان ارزیاب حسی روغن زیتون؛ تعیین کیفیت شد و دکتر انصاری و هیئت همراه از نزدیک با چگونگی   انجام آنالیز  ارزیابی حسی  توسط متخصصان ارزیابی حسی روغن زیتون   قرار گرفتند .

لازم به ذکر است : دکتر انصاری و هیئت همراه از باغ زیتون مدرن شرکت مزارع ایرانیان در منطقه منجیل و شرکت مواد غذایی لویه رودبار بازدید نمودند .

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار