مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛

کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر در گیلان تشکیل می شود

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 8 دسامبر 2021 | 10:13 ق.ظ
کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر در گیلان تشکیل می شود مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر ضرورت ایجاد بسترهای درآمدزایی برای اهالی فرهنگ و هنر، گفت: کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر در گیلان تشکیل می شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، آیین تکریم فیروز فاضلی مدیرکل پیشین و معارفه رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با حضور […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر ضرورت ایجاد بسترهای درآمدزایی برای اهالی فرهنگ و هنر، گفت: کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر در گیلان تشکیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، آیین تکریم فیروز فاضلی مدیرکل پیشین و معارفه رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه پیش از ظهر روز چهارشنبه در سالن خاتم الانبیا رشت برگزار شد.

 

رضا ثقتی با بیان اینکه در گفتمان فرهنگی دولت آیت الله رئیسی، پشتیبانی از مردم و نهادهای فرهنگی و پرداختن به ارزش‌های انقلاب اسلامی حرف نخست را می‌زند، افزود: در این گفتمان حزب بازی، جناح‌بندی رنگ باخته و همه زیر پرچم انقلاب اسلامی و ایران اسلامی مسیر را خواهیم پیمود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به هدفمندی گفتمان فرهنگی دولت رئیسی بیان کرد: در این گفتمان هنر و هنرمند مقوله‌ای فرمایشی نیست، اثرگذار است و مردم محور تمام معادلات و تحرکات و رویدادها هستند، نه سیاسیون، و همه در دایره نظام عزیز ما هستند.

ثقتی با تأکید بر اهمیت دادن به جوانان مؤمن و کار آزموده که جزء لاینفک امور خواهد بود، گفت: ۱۱ تکلیف بر دوش بنده گذاشته شده که امیدوارم با همت همکاران و همه اصحاب هنر و علی الخصوص رسانه بتوانیم این تکالیف را به درستی به انجام برسانیم.

وی با اشاره به بحث تحول سند و نقشه تحول در حوزه فرهنگ بیان کرد: امیدوارم بتوانیم به نقشه واحد و مدون و محکمی که همه نهادها و مراکز و چهره‌ها به آن پایبند باشند را ظرف ۶ ماه تبیین و رونمایی کنیم، همکاری با نماینده ولی فقیه در گیلان و نیز استاندار از تکالیفی است که به اعتقاد من باید به درستی انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر استعدادپروری و تقویت نیروهای جوان به عنوان وظایفی تکلیفی از سوی وزیر ارشاد بر عهده مدیرکل ارشاد گیلان تصریح کرد: ایجاد هم‌افزایی نهادهای فرهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، تکریم از فرهیختگان و مفاخر فرهنگی، هنری و دینی، ارتقای جایگاه شورای اسلامی فرهنگ عمومی از دیگر تکالیفی است که در دوره مدیریت خود باید به آن‌ها عمل کنم.

ثقتی نوید روزهای خوبی را در دوره مدیریت خود به اهالی فرهنگ و رسانه داد و تصریح کرد: ادارات استان خود را برای انجام کار فرهنگیِ جهادی آماده کنند، با تقویت بودجه خود برای ادارات شهرستان نویدبخش روزهای خوبی خواهیم داد و به همه با صدای بلند می‌گویم که فرهنگ یک مقوله فراسازمانی است و تولیت آن با یک دستگاه نیست و همه باید ظرفیت خود را به صحنه بیاورند تا در کنار هم روزهای خوبی را در گیلان رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه سرعت کارهای فرهنگی با حمایت ارشاد بیشتر خواهد شد، گفت: کارگروه تحول اقتصاد فرهنگ را در اداره تشکیل خواهیم داد و فضای هنر را به سمتی خواهیم برد تا بتواند روی پای خود بایستد و درآمدزا باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر اینکه تالار مرکزی با حمایت دلسوزان شهر با قدرت و با مدیریت ارشاد بازگشایی خواهیم کرد، افزود: خانه مهجور آوانسیان را با کاربری فرهنگی احیا خواهیم کرد که نگین انگشتری ارشاد است.

ثقتی با بیان اینکه با رویکرد تقویت نظارت و حمایت در کنار اصحاب رسانه خواهیم بود، افزود: به تمام نهادهایی که به سمت کار فرهنگی آمده‌اند، دست برادری خواهیم داد تا اتفاقاتی که به نفع مردم خواهد بود در گیلان رخ دهد.

 

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه مدیریت باید هنرمندانه و با تدبیر باشد، اظهار کرد: مدیریت خود یک هنر است، مدیران فرهنگی باید دست بوس اهالی فرهنگ و هنر و رسانه باشیم.

فیروز فاضلی با تأکید بر اینکه مدیر فرهنگی باید تلاش کند در زمان مدیریت وی اندیشه‌ای از پرواز باز نماند و قلمی شکسته نشود، افزود: اهالی فرهنگ و رسانه صفت آیینه‌گی برای جامعه دارند و آیینه تمام نمای جامعه هستند و باید در امنیت تمام بتوانند این صفت را بروز دهند و ذاتا حرمت دارند.

وی با بیان اینکه اگر مدیر فرهنگی پشتوانه خانواده خود که اهالی فرهنگ و رسانه هستند را داشته باشد قدرتمند خواهد بود، گفت: مدیرکل باید اقتداری داشته باشد تا بتواند از این پشتوانه استفاده کند و الحمدالله جناب آقای ثقتی از این اقتدار برخوردار است.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه امروز یکی از نیروهای خوب ارشاد به عنوان مدیرکل انتخاب شده که به مراتب قدرتمندتر از بنده است، افزود: هنرمندان و اهالی رسانه گیلان توانایی نقش آفرینی مطلوب در عرصه ملی دارند و امیدوارم مدیرکل جدید از این پشتوانه فرهنگی در گیلان به نیکی بهره ببرد.

در انتهای مراسم از زحمات فیروز فاضلی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تقدیر شد و رضا ثقتی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی معارفه شد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار