تأمین آب شرب مورد نیاز گیلان دشوار است

تاریخ انتشار: سه‌شنبه 7 دسامبر 2021 | 12:45 ب.ظ
تأمین آب شرب مورد نیاز گیلان دشوار است به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ با حضور مدیرعامل این شرکت و مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان و جمعی از معاونین هر دو حوزه در سالن اجتماعات شرکت آبفای گیلان تفاهم نامه همکاری در راستای آموزش مدیریت مصرف آب در سطح مدارس استان منعقد و مبادله شد. مدیرعامل این شرکت در بازدید مدیرکل آموزش […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ با حضور مدیرعامل این شرکت و مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان و جمعی از معاونین هر دو حوزه در سالن اجتماعات شرکت آبفای گیلان تفاهم نامه همکاری در راستای آموزش مدیریت مصرف آب در سطح مدارس استان منعقد و مبادله شد.

مدیرعامل این شرکت در بازدید مدیرکل آموزش و پرورش استان از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان گفت: بنا به نظر محققان مهمترین نهاد در ساخت جامعه آموزش و پرورش است که در انتقال فرهنگ بسیار اثر گذارند.

 

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه علیرغم پرباران بودن استان گیلان، تأمین آب شرب مورد نیاز استان دشوار است افزود: مناطق جلگه‌ای از سفره‌های آب زیرزمینی با کیفیت مناسب برخوردار نیستند و امکان حفر چاه با توجه به کیفیت آب، میسر نیست.

وی در ادامه گفت: تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در حال حاضر با ظرفیت ۶ مترمکعب در ثانیه، آب ۱۴ شهر استان و ۱۹۸ روستا را تأمین می‌کند و چاه‌های مناطق جلگه‌ای مرکزی استان در مواقع بحران و لزوم افزایش ظرفیت تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیرعامل آبفای گیلان با برشمردن طرحهای بزرگ آبرسانی در سطح استان تصریح کرد: میانگین بارندگی در گیلان حدود ۱۰۰۰ میلیمتر است و با توجه به شرایط اقلیمی باید برنامه‌های آموزشی در راستای مدیریت مصرف آب برای اقشار مختلف مردمی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی نیز بر پرهیز از اسراف تأکید شده اظهار داشت: باید در مصرف آب نیز صرفه جویی نمود و با بهینه مصرف کردن این نعمت الهی، آن را قدر دانست.

مدیرعامل آبفای گیلان با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش مهمترین نهاد در ساخت جامعه و انتقال فرهنگ می‌باشد افزود: انتظار داریم همانند سنوات گذشته با همکاری و تعامل، از این ظرفیت برای آموزش مدیریت مصرف آب در سطح مدارس استان استفاده نمائیم تا دانش آموزان سفیران آب در خانواده‌ها باشند.

وی استفاده از بستر آموزشی شاد برای انتقال پیامهای آموزشی را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: شرکت آبفای گیلان آماده میزبانی از بازدیدهای گروه‌های مختلف کارکنان آموزش و پرورش از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان می‌باشد تا با مشاهده عینی فعالیتهای این حوزه بتوانند در انتقال مطالب آموزشی به دانش آموزان موثرتر عمل نمایند.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین یادآور شد: سنوات گذشته این شرکت و اداره کل آموزش و پرورش، همکاری مناسبی در برگزاری جشنواره من مراقب آبم و همچنین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب ویژه دانش آموزان داشتند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و انتظار می‌رود با انعقاد این تفاهم نامه، اجرای این برنامه‌ها تداوم یابد و با توجه به کمبود منابع آبی در کشور، بعنوان امانتداران این نعمت الهی بتوانیم با مدیریت مصرف از این ثروت خدادادی حفاظت نمائیم.

 

سپس رحمتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان ضمن تقدیر از خدمات شرکت آبفای گیلان اظهار داشت: آب مایه حیات است و هرجا که باشد باعث آبادانی است و ارزش آن بر کسی پوشیده نیست.

وی با تأکید بر اینکه بازدید از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و نگاه افراد را تغییر دهد افزود: مشاهده فرایند تصفیه آب و سختی کار این حوزه، نتایج بسیار مثبتی در رفتار سازمانی و فردی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تصریح کرد: آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت‌هایی که در فضای آموزشی دارد، آماده هرگونه همکاری جهت فرهنگسازی این مهم می‌باشد و می‌توان با استفاده از بستر آموزشی شاد نسبت به اشاعه تولیدات محتوایی در این زمینه و برگزاری جشنواره‌ها اقدام نمود.

در ادامه تفاهم نامه همکاری امضاء و مبادله شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار