در نشست هم‌اندیشی نمایندگان ادوار و فعلی مجلس عنوان شد؛

نمایندگان فعلی زبان نمایندگان ادوار باشند

صابر کریمی
تاریخ انتشار: جمعه 3 دسامبر 2021 | 08:03 ق.ظ
نمایندگان فعلی زبان نمایندگان ادوار باشند   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر:نخستین نشست هم‌اندیشی نمایندگان مردم گیلان در ادوار و فعلی مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان برگزار و درباره مباحث مختلف در راستای توسعه گیلان به بحث و تبادل نظر پرداختند. پذیرفتن مسؤولیت برای رفع عقب ماندگی‌ها   محمد مهدی رهبری املش نماینده ادوار […]

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر:نخستین نشست هم‌اندیشی نمایندگان مردم گیلان در ادوار و فعلی مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان برگزار و درباره مباحث مختلف در راستای توسعه گیلان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پذیرفتن مسؤولیت برای رفع عقب ماندگی‌ها

 

محمد مهدی رهبری املش نماینده ادوار رودسر و املش با بیان اینکه عمل صالح، توصیه به حق و صبر با نیت رضای خدا مورد تاکیداست، اظهار کرد: پذیرفتن مسئولیت‌ها با انگیزه الهی‌است هدف همگان رفع مشکلات کشور واز استان گیلان است تا عقب ماندگی‌ها برطرف شود.

 

 

تازنده‌ایم نماینده‌ایم

 

نماینده ادوار آستانه اشرفیه و بندر کیانشهر نیز در این نشست با بیان اینکه گذشت چهار سال از عمر نمایندگی عدد گران سنگی است که تجربه تدوین و نظارت را با خود به همراه دارد، اظهار کرد: شایسته است نمایندگان این تجارب را در اختیار نمایندگان فعلی گذارند، این آمادگی از طرف نمایندگان ادوار وجود دارد.

حسن شاخصی با بیان اینکه تجربه نمایندگان ادوار در حوزه تجارت و اداره کشور بسیار حائز اهمیت است، گفت: اگرچه دوره نمایندگی ما گذشته است اما ما تا زنده‌ایم نماینده مردمیم آن‌ها از ما انتظار دارند و ما نمی‌توانیم نسبت به مطالبات مردم احساس همراهی نداشته باشیم.

قطار شهری رشت اولویت اول

 

نماینده مردم تالش در ادوار مجلس با اشاره به مطالبات مردم و یا بیان اینکه کاستی‌ها مشهود است، اظهار کرد: اگرچه استان گیلان به لحاظ ظاهر استان برخورداری است و مردم استان‌های دیگر برای زندگی به استان گیلان هجوم می‌آورند اما کاستی‌های زیادی دارد که باید هرچه سریعتر برطرف شود.

بهمن محمدیاری با تاکید بر لزوم ایجاد قطار شهری رشت و تکمیل زیرساخت ایاب و ذهاب به‌عنوان اولویت اول استان، گفت: رودخانه‌های رشت و مشکلات زیست محیطی باید هرچه زودتر برطرف شود.

وی با بیان اینکه موضوعاتی مثل راه آهن رشت به استارا و همچنین سدهای در دست اقدام باید در دستور کار قرار بگیرد، افزود: تعارضی که در حوزه منابع طبیعی بین مردم و منابع طبیعی وجود دارد هر چه سریعتر باید برطرف شود تا نگرانی‌هایی از این حیث نباشد.

این جلسه نماد وحدت رویه در بین نخبگان گیلان است

 

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر در ادوار مجلس شورای اسلامی با قدردانی از ابتکار برگزاری چنین نشستی برای اولین بار در کشور اظهار کرد: امام خمینی (ره) جمع شدن‌ها به اندازه یک چای خوردن را هم دارای اهمیت می‌دانستند و قطعاً حاصل چنین جمع‌هایی تبادل تجربه خواهد بود.

محمد حسین قربانی با بیان اینکه در دولت سیزدهم استان گیلان سهمی نداشته و با انتقاد ازعدم وحدت رویه در گیلان گفت: برگزاری این جلسه برای اولین بار در کشور نشان و نماد وحدت رویه در بین نخبگان گیلان است.

اجماع تجربه اندوختگان

عسکر اسلامدوست نماینده مردم تالش در ادوار مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه نمایندگان تجارب زیادی اندوخته‌اند و بهترین فرصت برای بهره‌مندی از این تجارب است، اظهار کرد: چنین جلساتی برای اجماع نخبگان حائز اهمیت است و پیشقدمی برگزار کنندگان این برنامه قابل تحسین است.

اندیشکده‌ای برای ثبت تجربه‌ها

پرویز محمد نژاد نماینده لنگرود نیز با تقدیر از برگزاری این جلسه برای بهره‌مندی از تجربه‌های نمایندگان ادوار اظهار کرد: این جمع حاصل تجربه سال‌ها نمایندگی‌ست و بهتر است که در یک مجموعه‌ای به نام اندیشکده‌ها تجمیع شود.

وقت طلاست!

منوچهر جمالی نماینده ادوار مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می‌رود تا برگزاری این جلسات خروجی داشته باشد چرا که این جمعیت سه برابر تعداد کمیسیون و حدود ۲۵ درصد کل نمایندگان فعلی است، اظهار کرد: انتظار می‌رود تا در خصوص کسری بودجه طرح‌های نیمه کاره بودجه‌های خالی کشور صحبت شود باید با جدیت به زمان و برگزاری این جلسات نگاه کرد چرا که این توانمندی برای حل مشکلات از این جمع وجود دارد.

برای حل بحران‌ها چاره‌اندیشی کنیم

نماینده اسبق مردم آستانه اشرفیه در ادوار مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه باید به بحران‌های موجود در داخل استان پرداخته شود، اظهار کرد: موضوعاتی از قبیل ویلاسازی‌ها، مشکلات آب، تقسیم زمین‌ها و مشکلات کشاورزی موضوعات پیشرویی‌است که بهتر است کارگروه‌هایی تشکیل شده تا در حد توان برای حل مشکلات چاره اندیشی شود.

مهدی صادق با تاکید بر اینکه این جمع نمایندگان ادوار نخبگان استانی و جمع سال‌ها تجربه نمایندگی است، گفت: می‌توان با تکیه بر این تجارب مشکلات زیادی را شناسایی و برطرف کرد.

 

صنعت مظلوم گیلان

 

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مشکلات زمانی حل می‌شود که این مشکلات تبدیل به مسئله شود، اظهار کرد: اگر چه استان گیلان را برخوردار می‌دانند اما درصد قابل توجهی از مردم تحت پوشش کمیته امداد هستند، لذا این محیط برخوردار نیازمند تلاش برای رفع مشکلاتی از قبیل منابع طبیعی، مسکن، کشاورزی وعدم شغل روستاییان است

رسول فرخی با اشاره به اینکه گیلان را استانی کشاورز محور می‌دانند در نتیجه نگاهی صنعتی به آن ندارند، گفت: با این نگاه نه تنها هم در کشاورزی توفیقی نداشتیم بلکه صنایع گیلان نیز یکی پس از دیگری تعطیل و ورشکست شد.

بهره‌مندی از تجارب نمایندگان ادوار

حسن محمدیاری نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه از تجربه نمایندگان باید استفاده شود اظهار کرد: استاندار گیلان هم تجربه تقنینی و هم تجربه‌ی اجرایی دارد لذا انتظار می‌رود تا به برگزاری این جلسه بسنده نشده و ادامه پیدا کند تا از تجارب نمایندگان ادوار برای رفع مشکلات مردم گام‌هایی برداشته شود.

اثرمحسوس قوانین در استان

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه قوانین باید اثراتش در استان گیلان دیده شود، اظهار کرد: کمک به مدیران اجرایی و معرفی نیروهای توانمند در سطح ملی نیز بسیار حائز اهمیت است که باید به آن توجه کرد.

نمایندگان فعلی زبان نمایندگان ادوار باشند

حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی نیز در این جلسه با بیان اینکه گیلان در خیلی از موضوعات مقام اول را داشت که دچار مشکل شد، اظهار کرد: باید از نگاه میرزا کوچک جنگلی که مینیاتوری جمهوری اسلامی در گیلان بود درس گرفت و برای حل مشکلات چاره اندیشی کرد.

نماینده ادوار مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان فعلی باید زبان نمایندگان ادوار باشند، گفت: معتقدم هر کس در مجلس بیشتر فریاد کند میتواند امتیاز بیشتری بگیرد با سکوت هیچ اتفاق مثبتی رقم نمی‌خورد.

ضمانتی برای اجرای مصوبات هم‌اندیشی نمایندگان ادوار

عبدالغفار شجاع نماینده مردم انزلی در ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جلسه حاصل تجربه نمایندگان ادوار است شایسته است که برای تصمیمات این جلسه تضمین هم صورت بگیرد، اظهار کرده بهتر است قوه قضاییه و سپاه نیز در این جلسات حاضر باشند تا در اجرای مصوبات نیز مانند وجود داشته باشد.

 

 

هیئت رئیسه تشکیل دهید

ولی داداشی نماینده ادوار مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه این جلسات نباید بدون نتایج رها شود اظهار کرد: بهتر است برای این جلسات هیئت رئیسه شکل بگیرد و پیگیری تصمیمات این جلسات در دستور کار باشد.

دبیرخانه‌ای برای پیگیری مصوبات جلسه نمایندگان ادوار

محمد علی حیدری نماینده مردم لنگرود در ادوار مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه باید برای این جلسات دبیرخانه تشکیل شود تا نظرات جمع‌آوری شده چراکه هیچ مشکلی در ایران لاینحل نیست، اظهار کرد: در حالت عادی نمی‌توان همه دوستان و نمایندگان فعلی را پیدا کرد تا انتقال تجارب صورت بگیرد لذا با برگزاری چنین جلساتی بسیار حائز اهمیت است.

پتانسیلی برای ارائه طرح‌ها

سید مجتبی عرفانی نماینده مردم تالش در ادوار مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تقدیر از برگزاری این جلسه و امکان تبادل تجارب اظهار کرد: پتانسیل ارائه طرح‌ها و بررسی موضوعاتی برای حل مشکلات و مطالبات مردم وجود دارد که بهتر است از آن به نحو احسن استفاده شود.

مردم گله‌مندند

 

نماینده مردم لاهیجان در ادوار مجلس نیز در این نشست با تاکید بر وحدت رویه در حل مشکلات اظهار کرد: این جمع ظرفیت یک استان را دارد که می‌تواند مشکلات زیادی را برطرف کند.

یوسف قاسمی با بیان اینکه محرومیت‌ها همچنان آشکارا مردم گلایه‌مند هستند، افزود: استاندار گیلان که خود بومی است باید در حوزه اجرا به آن‌ها بپردازد و مشکلات را با هم اندیشی یکی پس از دیگری بر طرف کند.

جلسه نتیجه محور!

نماینده ادوار مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری این جلسات فقط در حد گفتاردرمانی نباشد و بیانات و راه‌حل‌ها ارائه گردد، اظهار کرد: باید پشتیبانی استاندار گیلان را به صورت جدی داشته باشیم و هر دو یا سه ماه یک بار این جلسه برگزار شود تا امکان تبادل نظر فراهم باشد.

حسن خسته‌بند با بیان اینکه این جلسات زمانی اهمیت می‌یابد که نتیجه محور باشد چرا که جلسه بی‌نتیجه بی‌فایده است، گفت: حمایت از استاندار بسیار مهم است چراکه او نماینده عالی دولت در استان است و کمک به او برای رفع مشکلات استان کمک به مردم است.

 

برگزاری جلسه نمایندگان فعلی و ادوار هر دو ماه یک‌بار

سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه برگزاری هر دو ماه یکبار مصوبه جلسه امروز محسوب می‌شود، اظهار کرد: دبیرخانه‌ای در مجمع نمایندگان وجود دارد و اساسنامه هم باید جمع و جور شود و نمایندگان ادوار برای برگزاری جلسه آینده پیشنهادات را به دبیرخانه ارائه داده و دستور جلسه بعدی ارائه گردد.

بهره‌مندی از تجارب نمایندگان ادوار

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از تجربه نمایندگان ادوار مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بهره‌م

 

ندی از نظرات و تجارب نمایندگان ادوار راهگشای بسیاری از مشکلات است و بهتر است نمایندگان برای جلسه آینده پیشنهادات خود را به دبیرخانه ارائه کنند.

استان گیلان ۹۰ نماینده از جانب خود روانه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی کرده که از این تعداد ۲۱ نماینده به رحمت خدا رفته سه نماینده به مقام شهادت رسیده و ۶۹ نماینده نیز در قید حیات است.

گفتنی است در این جلسه ۴۱ نفر از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی حاضر بودند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار