فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی قمر بنی هاشم (ع) منجیل؛

هر کشوری که به دریا راه داشته باشد کشوری قدرتمند محسوب می‌شود

صابر کریمی
تاریخ انتشار: دوشنبه 29 نوامبر 2021 | 05:34 ق.ظ
هر کشوری که به دریا راه داشته باشد کشوری قدرتمند محسوب می‌شود به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛امیر دریادار دوم تکاور دریایی ستاد «گودرز بهرامی» شامگاه یکشنبه (۷ آذر) در گفت‌وگوی خبری ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: در هفتم آذر عملیات مروارید در نیروی دریایی به وقوع پیوست و این عملیات نقش تعیین کننده‌ای در تثبیت صادرات نفت کشورمان و مقابله با تحرکات بعثی‌ها داشت. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛امیر دریادار دوم تکاور دریایی ستاد «گودرز بهرامی» شامگاه یکشنبه (۷ آذر) در گفت‌وگوی خبری ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: در هفتم آذر عملیات مروارید در نیروی دریایی به وقوع پیوست و این عملیات نقش تعیین کننده‌ای در تثبیت صادرات نفت کشورمان و مقابله با تحرکات بعثی‌ها داشت.

فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی قمر بنی هاشم (ع) منجیل دلاوری‌های نیروی دریایی و ناوچه پیکان را در مقابل با دشمن مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی هزاران مورد اسکورت کشتی‌های نفتی و صادراتی را بر عهده داشت و حتی یک روز صادرات و واردات کشور مختل نشد.

 

 

امیر دریادار بهرامی با بیان اینکه امروز هم حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آب‌های دنیا حضور دارد و مرزهای سرزمینی ما در حوزه دریا گسترش پیدا کرده است عنوان کرد: هر کشوری که به دریا راه داشته باشد کشوری قدرتمند محسوب می‌شود و کشورمان در شمال و جنوب بیش از سه هزار کیلومتر مرز آبی دارد.

وی با بیان اینکه هفتاد و نهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش هم اینک در دریا مشغول انجام مأموریت است ابراز داشت: دو ناو ناوگروه هشتاد و پنجم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بومی و ساخت داخل کشورمان است در حالی‌که دنیا فکر نمی‌کرد ایران اسلامی بتواند به این حجم از تخصص و دانش در زمینه ساخت تجهیزات دفاعی برسد.

فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی قمر بنی هاشم (ع) منجیل ساخت ناو، ناوچه‌ها و زیردریایی‌ها همگام با علم روز دنیا را از دیگر قابلیت‌های تخصصی و علمی نیروی دریایی اعلام کرد و گفت: تنها چند کشور می‌توانند ناو و زیردریایی بسازند که یکی از این کشورها جمهوری اسلامی ایران است که این فناوری پیچیده را در درون خود بومی‌سازی کرده است.

امیر دریادار بهرامی نیروی دریایی را نیرویی تجهیزات محور دانست و بیان داشت: کارخانجات بسیاری خوبی در کشورمان وجود دارد که صنایع بندرعباس از جمله آن است؛ این مجموعه برای ساخت تجهیزات دفاعی و پیشرفته نیروی دریایی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور همچنین دانشمندان و مراکز دانش‌بنیان ارتباط تنگاتنگی دارد.

وی اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برابر دخالت‌ها و شیطنت‌های فرا منطقه‌ای که امروز وجود دارد با اقتدار تمام ایستاده و قدرت خود را دیکته کرده است را متذکر شد و اظهار داشت: دکترین نظامی ما بازدارندگی و پدافندی است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما هیچ وقت طالب جنگ نبوده و نیستیم اما در برابر هرگونه تجاوز به مرزهایمان مقتدرانه می‌ایستیم.

فرمانده مرکز آموزش تفنگداران دریایی قمر بنی هاشم (ع) منجیل لازمه پیشرفت هر کشوری در دریا را داشتن سه مؤلفه ناوگان نظامی، ناوگان تجاری، سواحل و استقرار کارخانجات کشتی‌سازی عنوان کرد و یادآور شد: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران هر سه مؤلفه یاد شده را در خود دارد بنابراین در اوج آمادگی است.

 

 

امیر دریادار بهرامی با بیان اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با همسایگان خود در حوزه دریای خزر هیچ مشکلی ندارد اما با تمام این‌ها دکترین نظامی کشورمان که بازدارندگی نظامی و پدافندی است در دستور کار قرار دارد بنابراین در صورت وقوع هر اتفاقی همانند خلیج فارس در اینجا هم مقتدرانه ظاهر می‌شویم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار