ما درد شهر منجیل را شناختیم که وارد عرصه شدیم

تاریخ انتشار: یکشنبه 28 نوامبر 2021 | 15:07 ب.ظ
ما درد شهر منجیل را شناختیم که وارد عرصه شدیم مصاحبه اختصاصی خبرنگار درفک خبر با سرکار خانم ذکا اسدی نایب رئیس شورای اسلامی شهر منجیل در خصوص آخرین تحولات شهر منجیل با محوریت اقدامات شورای اسلامی عناوین سوال های مطروحه توسط خبرنگار در مصاحبه : ۱- انتخاب شهردار ۲- جذب سرمایه گذار از طریق بخش خصوصی ۳- آخرین اقدامات درباره مشکلات شهرک ها ۴- […]

مصاحبه اختصاصی خبرنگار درفک خبر با سرکار خانم ذکا اسدی نایب رئیس شورای اسلامی شهر منجیل در خصوص آخرین تحولات شهر منجیل با محوریت اقدامات شورای اسلامی

عناوین سوال های مطروحه توسط خبرنگار در مصاحبه :

۱- انتخاب شهردار
۲- جذب سرمایه گذار از طریق بخش خصوصی
۳- آخرین اقدامات درباره مشکلات شهرک ها
۴- پرداخت حقوق ها
۵- موضوع نخاله ها ، چاله ها و آسفالت
۶- رها شدن فاضلاب شهر و نبود سطل زباله کافی در معابر
۷- موضوع سگ های ولگرد
۸- مشکلات نانوایی ها و رانندگان تاکسی
۹- تصمیمات درباره زمین های متعلق به شهرداری
۱۰- هیئت امنایی شدن مزارستان و ساماندهی مزار شهدا
۱۱- فضای مجازی و رسانه ها
۱۲- موضوع عدم استفاده مردم از پل هوایی
۱۳- توسعه ورزش و افزایش سرانه مطالعه

 بخش اول

۱- آخرین اقدامات انتخاب شهردار

از بین عزیزانی که روزمه تقدیم دفتر شورا نمودند نظر اکثریت بر آقای کامران میرزایی  بود با این استدلال که ایشان تمام آیتم های مد نظر شهردار شدن را تقریبا دارند‌.

۲- جذب سرمایه گذار از طریق بخش خصوصی

درصدد هستیم سرمایه گذاران بومی خودمان را شناسایی کنیم که متعصب به شهر خود باشند. موافق ساخت مجتمع ها هستیم . برنامه هایی هم میتوانیم برای مجتمع ترسیم کنیم.

سرمایه گذار امنیت و حمایت میخواهد. ظرفیت هایی مثل جزیره را داریم که هیچگونه اقدامی در جهت توسعه آن صورت نگرفته است.بنده شخصا بازدیدهایی از جزیره داشتم که در آینده برنامه های خوبی برای آن خواهیم داشت که باعث جذب سرمایه گذار  و توریست برای آن خواهد شد. ما ۷۰ درصد معادن استان را در شهرستان داریم و سهم شهروندان ما از سود این معادن چقدر است؟

۳- مشکلات شهرک ها

مشکلات شهرک ها شناسایی شده است و قول میدهم تمام تلاشمان را در جهت بر طرف نمودن آن بکار گیریم. در میز خدمت که اخیرا برگزار شد نمایندگان شهرک ها مشکلات خودشان را بیان کردند و ما بعد از استقرار شهردار به ترتیب الویت مشکلات را حل خواهیم کرد. مردم بدانند ما مشکلات را میدانیم اما نیازمند فرصت و زمان هستیم.

بوی بد پسماند ناشی از شرکت ها در شهرک ایثارگران مردم را کلافه کرده است. مردم شهرک بابایان و محمود آباد از حداقل امکانات بی بهره هستند. اگر سرو هرزویل در شهر دیگری بود باعث جذب توریست بالایی میشد و این یعنی عدم توجه به مردم خوب هرزویل.

یکی از مشکلات شهرک ها نبود امکانات ورزشی و تفریحی است. ما پتاسیل های بالایی در رشته های مختلف ورزشی داریم. ما یک زمین فوتبال برای نوجوانان و یا یک پارک مناسب برای کودکان در شهرک ها نداریم.

۴- موضوع حقوق ها

همانطور که همیشه گفتیم الویت ما پرداخت حقوق و دستمزد کارگران و پرسنل شهرداری است. از آغاز ورود به شورای اسلامی سعی کردیم که تا معوقات عزیزان زحمتکش را پرداخت کنیم و تنها ۴ ماه حقوق معوقه باقی مانده است که انشاالله آن را نیز به زودی به روز خواهیم کرد. ضمنا بعد از ۱۰ سال حق شیفت این عزیزان نیز حل گشت.

۵- موضوع نخاله ها ، چاله ها و آسفالت

ماشین بولدزر شهرداری مدت هاست خراب گشته است و برای تعمیر ارسال شده است که تعمیر آن نیز نیازمند تامین مالی است که در صورت تامین منابع مالی و تعمیر شدن آن قطعا نسبت به برداشت نخاله ها اقدام میگردد و همچنین جریمه ای نیز برای افرادی که مجدد اقدام به ریختن نخاله ها کنند در نظر میگیریم.
درباره حفاری هایی که نیازمند آسفالت است باید بگویم که بیش از یک میلیارد تومان خرید آسفالت انجام داده ایم و به محض رسیدن آسفالت تمام معابری که مشکل دارند را اصلاح خواهیم نمود.

۶- رها شدن فاضلاب شهر و نبود سطل زباله کافی در معابر

جلساتی با رئیس اداره آبفا شهر داشتیم و مشکلات شهر را مطرح کردیم. نیروی خدمات شهری ما وقت و انرژی زیادی برای اینکار میگذارند و این یعنی تحمیل بیشتر مسائل مالی؛
درباره سطل زباله باید گفت با توجه به مشکلات مالی که با آن مواجه هستیم قادر به خرید سطل زباله نیستیم زیرا قیمت هر سطل زباله الان حدود ۶ میلیون تومان است و  فعلا سطل هایی که مشکل دارند را از سطح شهر جمع آوری و بازسازی میکنیم. البته تا چند ماه آینده نسبت به خرید سطل های زباله اقدام مینماییم.

۷- موضوع سگ های ولگرد

نقاهت گاه سگ ها تقریبا رو به اتمام است. در حال عقیم سازی سگ ها هستیم. شنیده ایم که برخی ها سگ های شهرهای دیگری را به شهر منجیل آورده و در این شهر رها سازی میکنند و از شهروندان میخواهیم در صورت مشاهده به اطلاع شورای اسلامی برسانند تا اقدامات حقوقی از طرف این شورا صورت پذیرد.

۸- مشکلات نانوایی ها و رانندگان تاکسی

برخی از مشکلات مستقیم به شورا ارتباطی ندارد مانند نانوایی ها. قبول داریم کیفیت و سهمیه آرد در شهرستان حال خوبی ندارد. ساعات پخت نانوایی ها سلیقه ای شده است. مردم گاهی وقت ها که به برای تهیه نان مراجعه میکنند با درب بسته نانوایی روبرو میشوند. البته ما در بحث نانوایی ها تنها میتوانیم مشکلات آنها را به مسئولین انتقال دهیم اما قانون اجازه ورود مستقیم به ما را نمیدهد. در میز خدمت این مشکل گفته شد و ما هم پیگیر هستیم.
یکی از مشکلات مردم ساعت کار تاکسی ها است. با مسئول تاکسیرانی صحبت نمودیم که ایشان تذکرات لازم را به رانندگان دادند.

۹- تصمیمات درباره زمین های متعلق به شهرداری

مشکلات و بدهی های زیاد در شهرداری، دیگر زمینی را برای فروش باقی نگذاشته است.  ما معتقدیم زمین ها سرمایه های ما هستند و سعی بر حفظ آنها داریم.
در شروع کار شورای اسلامی در دوره ششم به یکباره با بدهی چند میلیاردی در شهرداری مواجه شدیم. نیروهای شرکتی ما ۱۰ ماه حقوق و ۲ عیدی سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را طلب داشتند.

۱۰- هیئت امنایی شدن مزارستان و ساماندهی مزار شهدا

نگاه بنده به هئیت امنایی شدن مزارستان مثبت است و در آینده نزدیک در این زمینه تدابیری اندیشیده خواهد شد. در حال حاضر هیچ سودی برای شهرداری ندارد و بیشتر تحمیل هزینه ها است. در سفر اخیر فرمانده سپاه قدس گیلان و بازدید میدانی ایشان از گلزار شهدا ، قول مساعد جهت ساماندهی گلزار را دادند.

۱۱- فضای مجازی و رسانه ها

رسانه ها بازوی قدرتمند ما در شورای اسلامی هستند. از تک تک اهالی رسانه ها تشکر میکنم که همواره با مشقت و کمبودها در همه جا پای کار هستند.

گلایه ای از رسانه ها دارم و اینکه سعی کنند حرمت ها را حفظ کرده و به حواشی توجه نکنند و رسالت اصلی خبرنگاری را بجا ادا کنند. امید داریم قلم خبرنگاران صادقانه و منصفانه باشد.رسانه ها خود یک ناظر هستند بر اعمال مسئولین.

۱۲- موضوع عدم استفاده مردم از پل هوایی

یکی از راه ها نصب نرده فلزی بود و همانطور که خود شما هم اشاره کردید از لحاظ فرهنگی کار جایزی نیست و البته متحمل هزینه است. برخی ها بر روی پله های پل مینشینند که این کار پسندیده نیست. در آینده تصمیم داریم با کاشت نهال در بلوار تا حدودی به فرهنگ استفاده از پل هوایی کمک کنیم.

۱۳- توسعه ورزش و افزایش سرانه مطالعه:

بخش ورزش و مطالعه در چند سال اخیر دچار رکود شده است. برای توسعه این بخش مستلزم آموزش هستیم و نیازمندیم که مربی های دلسوز و توانمند در رشته های مختلف ورزشی داشته باشیم
شورای اسلامی با تمام ظرفیت از ورزشکاران حمایت خواهد کرد. در زمینه توسعه ورزش شهرمان هر کاری نیاز باشد شورای اسلامی در خدمت است.

کلام آخر :

در پایان میگوییم درب شهرداری و شورای اسلامی به روی همه شهروندان باز است. قطعا با تعامل و همفکری گره ها باز خواهد شد. و امید داریم همه اهل فن شورای اسلامی را یاری نمایند.

ظرفیت و پتانسیل های شهر منجیل بالا است لکن شاهدیم شهر منجیل در حال عقب گرد و تبدیل شدن به یک روستا است و ما اثری از توسعه شهر نمی بینیم. ما درد شهر منجیل را شناختیم که وارد عرصه شدیم و از مردم عزیز میخواهیم به ما اعتماد کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار