فرهی رئیس اداره محیط زیست رودبار خبر داد:

عقاب طلایی با دلسوزی جوان لوشانی به دامان طبیعت در رودبار بازگشت

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 | 12:18 ب.ظ
عقاب طلایی با دلسوزی جوان لوشانی به دامان طبیعت در رودبار بازگشت یک عقاب طلایی که در حین پرواز به نرده‌های یک باغ برخورد کرده و بی‌حال شده بود، توسط یک جوان طبیعت دوست اهل جمال‌آباد لوشان زنده‌گیری شده و تحویل محیط زیست رودبار گردید ،که پس از معاینه و اطمینان از سلامت جسمانی و انکی تیمار و تغذیه به دامان طبیعت بازگشت. به گزارش پایگاه خبری […]

یک عقاب طلایی که در حین پرواز به نرده‌های یک باغ برخورد کرده و بی‌حال شده بود، توسط یک جوان طبیعت دوست اهل جمال‌آباد لوشان زنده‌گیری شده و تحویل محیط زیست رودبار گردید ،که پس از معاینه و اطمینان از سلامت جسمانی و انکی تیمار و تغذیه به دامان طبیعت بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ علی فرهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت: سرمایه و امید حفاظت از محیط‌زیست در گرو مشارکت و همدلی مردم با طبیعت می‌باشد که این جوان لوشانی در همین راستا با مهربانی و دلسوزی به کمک این عقاب شتافته و در طی یک روز به خوبی از آن نگهداری نموده بود.
فرهی ضمن تقدیر از این حامی حیات وحش که به خوبی به وظیفه اجتماعی خود عمل نموده بود گفت: حیات و پویایی ما انسان‌ها در گرو حیات و بالندگی اقلیم و اجزای آن است و پرندگان شکاری به عنوان بخشی از این زنجیره پرشکوه، نقشی پررنگ و کلیدی را ایفا می‌نمایند.
فرهی در خصوص عقاب طلایی گفت: عقاب طلایی جز گونه های حفاظت شده و تحت حفظ سازمان محیط زیست می باشد.
عقاب طلایی بزرگترین گونه عقاب در کشورمان است که طول بال‌هایش به بیش از 2 متر نیز می‌رسد. این پرنده باشکوه بدون بال زدن و سوار بر جریان های بالا رونده باد گرم پرواز کرده و تا ار تفاع 3600 متری بالا می‌رود و طعمه خود را با چشمان تیزبین پیدا کرده و با یک فرود برق آسا که سرعت آن به 200 کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد بر روی آن فرود آمده و آن را شکارمی‌کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار