مدیر آموزش و پرورش رودبار؛

سلامت دانش آموزان و معلمان مهم ترین اصل در بازگشایی مدارس است

محمدرضا شوقی نصفچی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 21 سپتامبر 2021 | 19:08 ب.ظ
سلامت دانش آموزان و معلمان مهم ترین اصل در بازگشایی مدارس است شروع سال تحصیلی با حضور حداقلی دانش‌آموزان به صورت ترکیبی، تدریجی و تلفیقی برنامه‌ریزی شده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از منجیل خبر”دکتر باقری ،مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبار” ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تقارن آن به بازگشایی مدارس در ابتدا به نقش اولیاء دانش‌آموزان در امر آموزش […]

شروع سال تحصیلی با حضور حداقلی دانش‌آموزان به صورت ترکیبی، تدریجی و تلفیقی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از منجیل خبر”دکتر باقری ،مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبار” ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تقارن آن به بازگشایی مدارس در ابتدا به نقش اولیاء دانش‌آموزان در امر آموزش و پرورش فرزندانشان اشاره کرد و گفت:

امیدوارم اولیای دانش آموزان عزیز با اعتماد بالای خود به آموزش و پرورش ، زمینه ای را فراهم کنند تا دانش آموزان و فرهنگیان با عزمی استوار و تلاشی مضاعف سال تحصیلی جدید را به بهترین شکل ممکن آغاز نمایند.

وی در خصوص جایگزینی آموزش حضوری اظهار کرد:

در تمام دنیا تاثیرگذاری بیشتر آموزش حضوری ثابت شده است و جایگزین کردن آموزش حضوری امری سخت است زیرا کارکرد مدرسه در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان، ارتباط دانش‌آموزان و معلمان و تقویت مهارت اجتماعی و علمی آن ها با روش های جایگزین تحت الشعاع قرار خواهد گرفت، با این حال با توجه به شرایط خاص کرونایی کشور و شهرستان و برا اساس شیوه نامه های بهداشتی و دستورالعمل های وزارتی از ظرفیت های آموزش غیر حضوری بهره خواهیم برد.

باقری اسکلکی با اشاره به اهمیت آموزش چهره به چهره دانش آموزان و معلمان گفت:

در زمینه آموزش حضوری تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و سلامت دانش آموزان و معلمان مهم ترین اصل در بازگشایی مدارس است اما نباید این نکته که ارتباط چهره به چهره دانش‌آموزان و معلمان جهت آموزش موثر به ویژه در دوره ابتدایی و پایه های اول و دوم دبستان را فراموش کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبار به آمادگی مدارس برای آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت:

ما شرایط را برای آغاز سال تحصیلی فراهم ساخته ایم و مدارس را برای شروع فرایند تعلیم و تربیت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آماده کرده ایم ، و با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ را آغاز خواهیم نمود.

باقری اسکلکی در خصوص نیاز مدارس به تعامل میان مدیر، معلم، دانش آموزان و اولیا آن ها گفت:
امروزه نظام آموزش و پرورش نیاز به تعامل میان مدیر، معلم ، دانش آموزان و اولیا آن ها دارد و به هر میزان در اداره مدارس مشارکت اولیا وجود داشته باشد قطعا آموزش و پرورش هم به موفقیت های بیشتری دست خواهد یافت.

مدیر آموزش و پرورش رودبار ضمن اشاره به اهمیت آموزش در پایه های آغازین دوره دبستان عنوان کرد:

ما امروز نیاز به آموزش تاثیرگذار تر در پایه های اول و دوم دبستان داریم، زیرا اگر  پایه آموزشی ضعیفی داشته باشند بناهای بعدی خوب شکل نخواهد گرفت و ممکن است در آینده تحصیلی آن ها تاثیر منفی داشته باشد، لذا امیدواریم با ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا و برنامه‌های مداخله ایی بتوانیم تا حد زیادی نگرانی‌ها را برطرف کنیم.

امیرعلی باقری اسکلکی، در مورد اهمیت اجرای پروتکل های بهداشتی توسط مدیران و معلمان مدارس اذغان نمود:

مدیران و معلمان عزیز باید به دستور العمل های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند تا الگوی دانش آموزان باشند.

ایشان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه خیرانی که به یاری آموزش و پرورش رودبار آمدند خاطرنشان کرد:

اگر همیاری این عزیزان و مساعدت های بی پایان شان در جهت تهیه تبلت و گوشی هوشمند نبود در سال تحصیلی گذشته با مشکلات زیادی روبرو می شدیم، البته همچنان دست این عزیزان را برای یاری دانش آموزان و کمک برای اجرای عدالت آموزشی به گرمی خواهیم فشرد.

وی در خصوص توفیق بازگشایی حضوری مدارس تاکید کرد:

توفیق در بازگشایی حضوری مدارس نیازمند جلب مشارکت حداکثری خانواده ها و معلمان است بر این اساس لازم است مدیران محترم مدارس آگاه سازی در کیفیت بخشی به برنامه ها را در دستور کار خود انجام دهند و از طریق انجمن اولیا و مربیان و شورای معلمان جلسات مشترک یا مجزای گفتگوی فعال و اثر بخش با اولیا و مربیان را به صورت کاملا برنامه ریزی شده و هدفمند پیگیری کنند.

در پایان باقری اسکلکی ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبار گزارشی جامع از وضعیت آموزشی و برنامه های ویژه پروژه مهر و بازگشایی مدارس ارائه نمود و برنامه های آغاز سال تحصیلی را بدین شرح عنوان کرد:

در اولین روز از مهر ماه به صورت پایلوت و با حضور مسئولین و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی مراسم جشن شکوفه ها را برگزار خواهیم نمود و روز سوم مهرماه هم در مراسمی به صورت رسمی سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ را آغاز می کنیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار