در نشست مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با نمایندگان خانه ملت عنوان شد؛

از زمان شیوع کرونا تاکنون ۴۸۰ میلیارد تومان برای اجرای ۳۰ طرح زیرساختی و توسعه ایی دانشگاه هزینه شده است

مجیدرضائی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 15 ژوئن 2021 | 13:31 ب.ظ
از زمان شیوع کرونا تاکنون ۴۸۰ میلیارد تومان برای اجرای ۳۰ طرح زیرساختی و توسعه ایی دانشگاه هزینه شده است عمده‌ترین اولویت ها، راهکار‌های و چالش‌های حوزه بهداشت و درمان گیلان امروز در نشست مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بررسی شد.   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از صداوسیمای گیلان ؛در این نشست ۲ ساعته لزوم پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز طرح‌های […]

عمده‌ترین اولویت ها، راهکار‌های و چالش‌های حوزه بهداشت و درمان گیلان امروز در نشست مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بررسی شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از صداوسیمای گیلان ؛در این نشست ۲ ساعته لزوم پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز طرح‌های نیمه تمام و با پیشرفت کار بالا‌ی حوزه آموزش و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و نحوه انعقاد قرارداد این دانشگاه با قرارگاه خاتم الانبیاء برای احداث مجتمع دانشگاهی لاکان و جایگزینی بیمارستان‌های پورسینا، شفا و رازی رشت مورد بررسی قرار می‌داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با ارایه‌ی گزارشی جامع از روند اجرای طرح‌های توسعه ایی و زیرساختی دانشگاه گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۴۸۰ میلیارد تومان برای اجرای ۳۰ طرح زیرساختی و توسعه ایی دانشگاه هزینه شد و برای اتمام بیش از ۷۰ طرح نیمه تمام فعلی که اکثر آنان پیشرفت کار بالای ۸۰ تا ۹۵ درصد دارند، به ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
ارسلان سالاری با اشاره به ۲۲ طرح بالای ۹۰ درصد پیشرفت کار این دانشگاه افزود: اگر بتوان ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح‌ها را جذب کرد، شرایط افتتاح و بهره برداری از این طرح‌ها تا پایان تیر ماه فراهم می‌شود.
وی اضافه کرد: برای اتمام ۵۰ طرح بهداشتی، اورژانسی و درمانی دیگر به ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و درصورت تامین این مقدار اعتبار ، شرایط افتتاح تدریجی این طرح‌ها نهایت تا اسفند ۱۴۰۰ مهیا می‌شود.
حجت‌الاسلام صفری رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست از آمادگی این مجمع برای پیگیری اولویت‌ها و اعتبارات مورد نیاز طرح‌های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: در خصوص انعقاد قرارداد همکاری دانشگاه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نیز پیگیری‌های لازم خواهد شد.


در ادامه‌ی این نشست هر یک از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نظرات خود را در خصوص نحوه جبران عقب ماندگی‌ها در حوزه بهداشت و درمان استان، کمبود بیمارستان‌های دولتی، توسعه و تجهیز درمانگاه‌ها در مناطق محروم، ارتقاء شاخص بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی در گیلان و همچنین بهره گیری از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای اتمام هرچه سریعتر مجتمع دانشگاهی لاکان و جایگزین کردن بیمارستان‌های قدیمی داخل شهر در این مجتمع ارائه کردند.

  1. نا شناس   ژوئن 15, 2021  

    لیست پیش نهادی کاندید ها شورای شهر رودبار(دوره ی ششم) صالح و اصلح(نسبی) بر اساس و با ملاحظات سطح و میزان علم، مهارت، تجربه، تخصص و هنر مرتبط و متناسب و لازم به کار گیری و هم چنین بر اساس رعایت عدالت جنسیتی و منطقه ای و شانس رای آوری نزد مردم جهت ترمیم و ارتقا و پیش برد سایر امورات مدیریت شهری و رفع تحریم های ظالمانه ی از طرف استان گیلان نسبت به شهر مظلوم رودبار و رفع سایر مشکلات و معضلات و بحران های موجود و بررسی و انجام مطالبات منطقی مردم:
    1 – حسام ذال بگی دارستانی(وکیل محلات پایین بازار و هم یار شورا ها روستاها ییلاقات هم جوار و کل شهر رودبار)(انتخاب به عنوان رئیس شورای شهر رودبار و حتی رئیس شورای شهرستان رودبار)(شاید بازنشسته باشد اما فعال است و هیچ یک از کاندید های موجود در کل شهرستان رودبار حتی 25% توان اجرایی و قدرت بیان منحصر به فرد او را در دفاع و پیش برد سایر امورات ندارد و مدیر قوی برای دفاع تمام عیار از شهر رودبار در تعامل با بخش های دیگر و استان و کشور) برازنده ی رئیس شورای شهر رودبار(چون بی تعارف کاندید های دیگر ژست و توان و قدرت لازم رو برای این کار خیلی مهم ندارند اما حسام جدا از کار میدانی با یک تلفن خیلی از مسائل و امورات را حتی در سطح کشور انجام خواهد داد و مهم تر تک گزینه ای هم هست که می تواند به شورا انسجام ببخشد)
    2 – سارا نوروزی گلدیانی(وکیل محلات خلیل آباد و ویایه و کلشتر و هم یار شورا ها روستاها ییلاقات هم جوار و کل شهر رودبار)(نایب رئیس)
    3 – سید میثم هاشمی خله سری(وکیل محلات بالا بازار و هم یار شورا ها روستاها ییلاقات هم جوار و کل شهر رودبار)(خزانه دار)
    4 – حمید رضا صادقی لویه(وکیل محلات لویه و شهرک ولی عصر و هم یار شورا ها روستاها ییلاقات هم جوار و کل شهر رودبار)(به علت وجود جمعیت قابل توجه و مسافت دور تا پایین بازار)(سخنگو)
    5 – مهسا قاسمی داکدره(وکیل محلات خلیل آباد و هم یار شورا ها روستاها ییلاقات هم جوار و کل شهر رودبار)(منشی)
    ترجیحا شهر دار: از بین:
    1 – داود مهر پور دارستانی
    2 – زینب مسعودی
    در این جا هم عدالت جنسیتی رعایت شود. دو یا چند کاندید البته فقط پرسنل خود شهرداری شهر رودبار و بعد یک نفر انتخاب شود. در هر صورت این شهر داری شهر رودبار باید بتواند پتانسیل معرفی کردن شهر دار را داشته باشد. در این صورت هم به شغل این کاندید ها آسیب وارد نمی شود هم این که در شغل خود ارتقا پیدا می کنند.یک نفر انتخاب و معرفی شود.شهر دار باید از پرسنل شهر داری شهر رودبار و بومی و ساکن شهر رودبار باشد و نسبت به سایر قوانین و بخش های شهرداری و کارکنان و مسائل و مشکلات و معضلات و بحران و پی گیری های شهر رودبار در گذشته و حال آگاه و مسلط باشد. دیگر پذیرفته نیست که شهر دار ولو متخصص غیر بومی به مردم شهر رودبار تحمیل شود. بس است… البته قطعا شورای خوب و پتانسل های هم یاری فراوانی برای رفع نقاط ضعف و ارتقا سطح توانایی های شهردار منتخب وجود دارد که کمک خواهند کرد.
    ملاحظات:
    افراد کار مند و باز نشسته به علت وضعیت و شرایط خاصی که دارند مناسب کار شورا نبودند و نیستند و تجربه ی 5 دوره شورا این ادعا را ثابت کرده است چون اصلا فرصتی و توانی مضاعف برای انجام امورات مهم نداشتند و ندارند. البته حسام ذال بگی استثنا دارد چون حتی معادل چند برابر مظلوم شفاعی و بیوک صادق نژاد و محمد آذر بو باز نشسته های شورای پنجم شهر رودبار توان و قدرت انجام کار دارد و اصلا قابل مقایسه نیستند. البته با این تعداد کاندید و شرایط خاصی که وجود دارد و محدودیت های خاص تر، گزینه ی کارآمد دیگری هم برای کرسی رئیس شورای شهر رودبار هم وجود ندارد. کاندید های مذکور بومی و ساکن همین شهر رودبار هستند و ارزش خاصی برای محرومیت زدایی و توسعه ی همه جانبه ی شهر رودبار قائل بودند و هستند و البته قطعا نیاز به کمک از طرف افراد صاحب نظر و تیم رسانه ها هم دارند.
    آن کاندید هایی که در ابتدا عدم احراز یا رد صلاحیت شدند و سپس مورد تایید قرار گرفتند باید علت را سازمان های نظارتی از طریق رسانه ها خیلی شفاف به مردم اعلام کنند.در بین کاندید ها افرادی هم هستند که در دوره های قبل نیز کاندید شدند اما مورد نظر و رای و اقبال مردم قرار نگرفتند.کاندید های جوان زیادی هم حضور دارند که به زعم خود گمان می کنند که شاید شانس رای آوری داشته باشند اما شاید از بد عهدی برخی ها خبر ندارند که یک ائتلاف صوری رو ترتیب می دهند و متوسل به ریا می شوند و به طرف دار ها می گویند که تک رای ثبت کنند.
    اما چگونگی تحقق این لیست:
    پذیرش مصلحت این لیست توسط کاندید های مذکور و ایجاد ائتلاف و اعلام ثبت 5 رای هماهنگ به همین افراد توسط طرف دار ها و مردم و رسانه های شهر رودبار
    1 – حسام ذال بگی دارستانی(رئیس)
    2 – سارا نوروزی(نایب رئیس)
    3 – سید میثم هاشمی خله سری(خزانه دار)
    4 – حمید رضا صادقی لویه(سخنگو)
    5 – مهسا قاسمی داکدره(منشی)
    شهر دار:
    1 – داود مهر پور دارستانی
    2 – زینب مسعودی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار