رئیس علوم پزشکی گیلان گفت:

با وجود تحریم های ظالمانه و بحران کرونا شاهد افتتاح ۳۲ پروژه عمرانی با هزینه بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان در استان هستیم.

صابر کریمی
تاریخ انتشار: دوشنبه 31 می 2021 | 07:36 ق.ظ
با وجود تحریم های ظالمانه و بحران کرونا شاهد افتتاح ۳۲ پروژه عمرانی با هزینه بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان در استان هستیم. رئیس علوم پزشکی گیلان گفت: با وجود تحریم های ظالمانه و بحران کرونا شاهد افتتاح ۳۲ پروژه عمرانی با هزینه بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان در استان هستیم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نق از ایسنا، دکتر ارسلان سالاری در آیین افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان که با […]

رئیس علوم پزشکی گیلان گفت: با وجود تحریم های ظالمانه و بحران کرونا شاهد افتتاح ۳۲ پروژه عمرانی با هزینه بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان در استان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نق از ایسنا، دکتر ارسلان سالاری در آیین افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با اشاره به درگیری ۱۵ ماهه استان گیلان با بیماری کرونا، اظهار کرد: با وجود تحریم های ظالمانه و بحران کرونا شاهد افتتاح ۳۲ پروژه عمرانی با هزینه بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان در استان هستیم؛ همچنین طی ماه آینده ۲۲ پروژه نیمه تمام دیگر را افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان کشور با وجود کرونا شاهد تحول بزرگ در اصلاح زیرساخت ها و تکمیل پروژه های جدید هستیم، افزود: بیش از ۵۰ هزار نیرو براساس نیاز دانشگاه های علوم پزشکی جذب شده و حقوق و دستمزد پرسنل حوزه بهداشت و درمان افزایش ۸۵ درصدی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به آغاز واکسیناسیون عمومی علیه کرونا، تصریح کرد: گیلان جزو استان های نخست درگیر با بیماری کرونا بوده و طی این مدت بیش از ۴۰ هزار بیمار را در سطح بیمارستان ها بستری کردیم. همچنین بیش از ۴۰۰ پزشک و ۴۰۰۰ پرستار در ۲۹ بیمارستان استان جهت خدمت رسانی به بیماران فعالیت کردند.

سالاری، با بیان اینکه بیش از ۲۵۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان بیمار و ۳۷۰ نفر بستری شدند، گفت: ۳۲ نفر از کادر بهداشت و درمان استان شامل پرسنل پزشکی، پرستاری، اداری، ستادی و حفاظت فیزیکی را از دست دادیم.

وی از راه اندازی ۴۳ ایستگاه ثابت و سیار واکسیناسیون شامل ۲۵ سالن تجمیعی، ۱۸ مرکز جامع خدمات سلامت و ۳۶ تیم سیار خودرویی برای مناطق صعب العبور خبر داد و تصریحکرد: بالاترین سطح تزریق نسبت به جمعیت در کشور و رتبه چهارم نوبت دهی سیستمی را داریم.

رئیس علوم پزشکی گیلان، با اشاره به افتتاح اورژانس جدید بیمارستان رازی با ۲۵ تخت، اضافه کرد: بیمارستان رازی مرکز کرونای استان است و بیماران کرونایی در این مرکز بستری می شوند.

وی از افتتاح مرکز کهولت سالمندان، افزودن ۱۷ دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان اورژانس با هزینه بالای ۶۸ میلیارد تومان و پوشش یک میلیون نفری، عنوان کرد: تعداد پایگاه های اورژانس گیلان از ۶۲ به ۶۸ پایگاه افزایش یافت.

سالاری، با بیان اینکه گیلان جزو استان های پیشرفته در طرح حاج قاسم سلیمانی است، اظهار کرد: ۳۰۰ تخت بیمارستانی، ۱۲۰ دستگاه ونتیلاتور، هفت دستگاه سی.تی اسکن و ۱۷ دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان ها خریداری کردیم.

وی با اشاره به فاصله برخی از شهرستان ها با مرکز استان، اظهار کرد: راه اندازی ۱۰ دستگاه رادیولوژی، ۱۵ دستگاه اتوکلاب بیمارستانی، دو دستگاه ماموگرافی، ۱۵ دستگاه بیهوشی، ۱۴ دستگاه سونوگرافی، ۲۶ دستگاه همودیالیز، ۱۱۵ دستگاه ونتیلاتور پرتابل و ثابت، ۶۱۰ تخت بستری، ۱۶ تخت جراحی و ۷۸ تخت ویژه آی.سی.یو نیز انجام شده است.

رئیس علوم پزشکی گیلان، از راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی سلولی مولکولی کرونا خبر داد و اضافه کرد: ۳۰ تخت آی.سی.یو با هزینه هشت میلیارد تومان به بیمارستان رازی رشت به عنوان سانتر کرونا اضافه کردیم. همچنین توسعه و تجهیز آزمایشگاه بیمارستان رازی را در دستور کار داریم که از ۳۰۰ تست در ساعت به ۱۱۰۰ تست در ساعت می رسد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار