مدیر جهاد کشاورزی رودبار:

مبارزه با ملخ مراکشی در 19 هزار از اراضی کشاورزی رودبار انجام شده است

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 می 2021 | 07:05 ق.ظ
مبارزه با ملخ مراکشی در 19 هزار از اراضی کشاورزی رودبار انجام شده است مدیر جهاد کشاورزی رودبار با اشاره به دیده بانی ۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان، گفت: مبارزه با آفت ملخ مراکشی در ۱۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی رودبار انجام شده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، سروش ابراهیمی با اشاره به درگیری اراضی شهرستان رودبار طی چند سال اخیر با آفت […]

مدیر جهاد کشاورزی رودبار با اشاره به دیده بانی ۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان، گفت: مبارزه با آفت ملخ مراکشی در ۱۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی رودبار انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، سروش ابراهیمی با اشاره به درگیری اراضی شهرستان رودبار طی چند سال اخیر با آفت ملخ مراکشی، اظهار کرد: این آفت ابتدا از گیاهان مرتعی سپس غلات همانند گندم، جو، حبوبات مثل عدس، ارزن و شبدر، یونجه و سپس از سایر سطوح سبز و درختان مثمر و غیر مثمر اطراف محل زندگی تغذیه می‌کند.

وی گفت: با توجه به حجم گسترده ملخ مراکشی در سال جاری با پیش بینی‌ها و مبارزه به موقع، آفت ملخ مراکشی کنترل شده و خسارت‌ها به حداقل ممکن رسیده است.

ابراهیمی با اشاره به آخرین وضعیت مبارزه با آفت ملخ مراکشی، افزود: تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار عملیات دیده بانی و ۱۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان رودبار در نقاط مختلف سم پاشی شده است.

وی ادامه داد: این عملیات در منجیل، لوشان، خورگام و رحمت آباد، مناطق ساری چم، رستم خانی، قره تیکان، خلخا، واریان، غارکوه، پادگان سپاه، جمال آباد، کردملکی، آینده سازان، بلستان، ترکنشین، برند، حلاج و کوثر، مرغداری درنا، پاچنار، کرماک، نیروگاه‌بادی منجیل، علی آباد بالا و پایین، روستای گوفل، پشتکلا، نوده انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار با بیان اینکه پنج هزار و ۸۰۰ لیتر سم به صورت محلول پاشی و مه پاشی به کار رفته است، ادامه داد: ۱۰ تن طعمه مسموم که شامل مخلوط سبوس گندم و سم است جهت مبارزه با ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی، بین کشاورزان در سطح شهرستان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از هشت اکیپ سمپاشی در شهرستان تشکیل شده است، افزود: از تمام ظرفیت‌های دولتی و همکاری مردمی برای سم پاشی ها و مبارزه با این آفت استفاده شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار