یادداشت روز؛

راه آهن گیلان عامل توسعه یا عامل افزایش معضلات ترافیکی؟

نام محفوظ
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 می 2021 | 21:37 ب.ظ
راه آهن گیلان عامل توسعه یا عامل افزایش معضلات ترافیکی؟ درفک خبر / افتتاح راه آهن گیلان، بذر امیدی بود که برای توسعه استان در دل مردم استان جوانه زد اما دیری نگذشت که با افزایش تردد قطارها، تلخی نواقص طرح کام مردم را تلخ کرد. به گواه کارشناسان افتتاح شتاب زده طرح باعث شد که خیلی از زیرساخت ها مانند پل ها و گذرگاه […]

درفک خبر / افتتاح راه آهن گیلان، بذر امیدی بود که برای توسعه استان در دل مردم استان جوانه زد اما دیری نگذشت که با افزایش تردد قطارها، تلخی نواقص طرح کام مردم را تلخ کرد.


به گواه کارشناسان افتتاح شتاب زده طرح باعث شد که خیلی از زیرساخت ها مانند پل ها و گذرگاه ها ناقص بماند و یا اجرا نشود و یا در حد وعده باقی بماند.
مشکلات عبور و مرور مردم و مشاوران به طرفین خط آهن و حواشی پیرامون آن وضعیت نابسمانی را به وجود آورده که گاها در شبکه های اجتماعی شاهد انتشار اخبار برخورد دام و اتوموبیل با قطار هستیم.
اولین و ابتدایی ترین تسهیلات بخش حمل و نقل ایجاد گذرگاه هایی شد که مشکلات ترافیکی و ریسک تصادف را به حداقل برساند و فقدان وجود زیرساخت های لازم عامل به وجود آمدن وضع موجود است. رشتوندان از زمان افتتاح راه آهن در محله لاکان برای عبور از محدوده تقاطع راه آهن با جاده لاکان با ترافیک و صف های کیلومتری روبه رو هستند که باعث نارضایتی رشتوندان شده و پیگیری های رسانه ها و نمایندگان تغییری در وضع موجود ایجاده نکرده است و وسط جدال بین شرکت راه آهن و شرکت زیرساخت وزارت راه این مردم هستند که آسیب دیده اند.
مسئله این است چرا شرکت راه آهن پروژه ناقص راه آهن گیلان را از شرکت زیرساخت تحویل گرفته است؟
در ادامه پروژه راه آهن گیلان به سخت شهرستان انزلی، طبق شواهد میدانی در محدوده جاده جیرده نیز مانند جاده لاکان خط آهن از وسط جاده می گذرد و پل ساخته شده جاده جیرده مانند پل محله لاکان بلا استفاده می ماند و اینبار مشکلات ترافیکی جاده جیرده نسبت به قبل بیشتر می شود.
مدیران راه آهن و استان باید پاسخگوی افتتاح طرح های ناقص که باعث به وجود آوردن مشکلاتی برای مردم می شود باشند. دلیل افتتاح طرح های نیمه کاره چیست؟ چرا دولت تاکید دارد به هر قیمتی تا پایان عمر دولت دوازدهم راه آهن به انزلی برسد؟ چرا مدیران شرکت راه آهن سکوت پیشه کردند؟
آقای ولدی مدیرکل راه آهن استان، آقای رسولی مدیرعامل راه آهن کشور، نمایندگان و آقای زارع استاندار گیلان باید پاسخگوی این سوالات باشند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار