اعتراض ها وزیر را به مجلس کشاند

طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش در مجلس کلید خورد

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 می 2021 | 19:42 ب.ظ
طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش در مجلس کلید خورد نماینده مردم تهران در مجلس از کلید خوردن سوال از وزیر آموزش‌وپروش به دنبال‌عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امتحانات نهایی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، طی این مطالبه عنوان شده است «در اولین روز امتحانات نهایی حضوری پایه دوازدهم شاهد رعایت هیچ‌گونه پروتکلی نبودیم. دانش‌آموزان در یک کلاس با فاصله یک […]

نماینده مردم تهران در مجلس از کلید خوردن سوال از وزیر آموزش‌وپروش به دنبال‌عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امتحانات نهایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، طی این مطالبه عنوان شده است «در اولین روز امتحانات نهایی حضوری پایه دوازدهم شاهد رعایت هیچ‌گونه پروتکلی نبودیم.

دانش‌آموزان در یک کلاس با فاصله یک نیمکت که نیم متر هم نبود باهم نشسته و آزمون برگزار شد. در هر کلاس حداقل ۱۵ دانش‌آموز حضور داشت. طرح سؤالات امتحانی برخلاف وعده‌های داده شده مبنی بر در نظر گرفتن شرایط تحصیل کاملاً غیرحضوری، آسان نبود و سطح بالایی داشت.

تجمعات بعد از امتحان گروهی دانش‌آموزان همچنان پابرجا بود. امتحانات را کنسل و باقی برنامه امتحان را به زمانی دیگری موکول کنید ما خواستار تعویق هستیم. آموزش و پرورش و وزیر محترم سلامت به وعده‌های خود مبنی بر رعایت پروتکل‌ها عمل نکردند.»

در همین رابطه تعدادی از نمایندگان مجلس سوال از وزیر آموزش و پرورش را کلید زدند.

در همین زمینه زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ضمن انتقاد از شیوه برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان پایه نهم وعدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این رابطه از سؤال وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

وی افزود: به دنبال‌عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و حوزه‌های امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم سؤال از محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش را کلید زدیم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: از محورهای سؤال از وزیر آموزش و پرورش می‌توان به علت‌عدم رعایت فاصله و ازدحام درب مدارس و علت‌عدم استفاده معلمان در برخی از مدارس از ماسک و همچنین‌عدم وجود شوینده در سرویس‌های بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده و همچنین تهویه مناسب و کولر در بعضی از حوزه‌های امتحانی اشاره کرد.

به گزارش فارس، متن سؤال از وزیر آموزش و پرورش به دلیل‌عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و حوزه‌های امتحانی امتحانات نهایی به شرح زیر است.

بسمه تعالی

هیأت رئیسه محترم

خواهشمند است در اجرای ماده ۲۰۷ آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال زیر را از جناب آقای محسن حاجی میرزایی وزیر برای بررسی در کمیسیون تخصصی ذی ربط ارجاع شود.

خلاصه سوال: علت‌عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و حوزه‌های امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم چیست؟

شرح سؤال:

با توجه به بحران کرونا و شیوع انواع کرونای انگلیسی، هندی و آفریقایی و ضرورت امتحان حضور برای امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم چرا تدابیر لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس در نظر گرفته نشد و بر اساس گزارشات مردمی موارد زیر مورد سؤال است:

۱- علت‌عدم رعایت فاصله و ازدحام درب مدارس

۲- علت‌عدم استفاده معلمان در برخی مدارس از ماسک

۳-عدم وجود مواد ضدعفونی‌کننده در برخی مدارس

۴-عدم وجود شوینده‌ها و صابون مایع در سرویس‌های بهداشتی برخی مدارس

۵-عدم تهویه مناسب و کولر در برخی حوزه‌های امتحانی

۶- در نهایت نبودن ماسک در برخی حوزه‌های امتحانی برای دانش آموزانی که ماسک در اختیار نداشتند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار