نمایندگان قانع نشدند؛

وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجلس کارت زرد دریافت کرد

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 18 می 2021 | 12:01 ب.ظ
وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجلس کارت زرد دریافت کرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیح وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت واردات بی‌رویه کالا قانع نشدند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، سوال جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد از وزیر صمت مطرح شد و پس از قانع نشدن نماینده سوال‌کننده از پاسخ‌های وزیر، توضیح رزم‌حسینی […]

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیح وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت واردات بی‌رویه کالا قانع نشدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، سوال جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد از وزیر صمت مطرح شد و پس از قانع نشدن نماینده سوال‌کننده از پاسخ‌های وزیر، توضیح رزم‌حسینی به رأی گذاشته شد و  نمایندگان با ۱۰۸ رأی موافق، ۹۶ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از ۲۴۳ رای به او کارت زرد دادند. 

حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توضیح سوال نخست جواد کریمی قدوسی از وزیر صمت گفت: در اجرای ماده ۲۰۷ آیین‌نامه داخلی مجلس، سوال نماینده مشهد درباره علت واردات بی رویه کالا در جلسه دوشنبه مورخ ۲۴ آذر ۹۹ کمیسیون صنایع با حضور اعضای کمیسیون، نماینده سوال‌کننده و وزیر و پس از شنیدن سخنان دو طرف و نظر به قانع نشدن نماینده سوال‌کننده از پاسخ‌های وزیر صمت، کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داد و مستند به بند ۳ ماده ۲۰۷ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌شود.

نماینده رودبار در مجلس با بیان اینکه از روز اول و پیش از رأی اعتماد مجلس بارها اعلام کردیم رزم‌حسینی ناتوان است و قادر به رفع مشکلات نیست، لذا با دادن دو کارت زرد به وی مشکلات کشور حل نخواهد شد.

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 28 اردیبهشت) در صحن علنی مجلس و در تذکر شفاهی اعلام کرد: ما از روز اول و پیش از رأی اعتماد مجلس به وزیر صمت اعلام کردیم که رزم‌حسینی ناتون است و نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند.

وی افزود: با صرف دادن دو کارت زرد به وزیر صمت مشکلات کشور حل خواهد شد؟ آیا نباید در انتخاب وزیر دقت می‌کردیم و نقش مجلس در این باره چه می‌شود؟

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در زمان خودش ما می‌توانستیم وزیری را انتخاب کنیم که بخشی از مشکلات را حل کند، امروز صرفاً به دو سوال از این عضو کابینه بسنده نمی‌کردیم.

قالیباف در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: طرح سؤال از وزرا براساس روال معمول و طبق ثبت سؤال نماینده صورت می‌گیرد و سؤال کریمی قدوسی درباره شخص وزیر نیست بلکه درباره عملکرد وزارت صمت است.

قالیباف گفت: وزارتخانه‌ها مسئول هستند و حتی ممکن است وزیر بعد از طرح سؤال بر مسند کار آمده باشد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار