یادداشت روز؛

فداکاری جوان رودباری نباید فراموش شود

ا.سروری
تاریخ انتشار: دوشنبه 12 آوریل 2021 | 17:30 ب.ظ
فداکاری جوان رودباری نباید فراموش شود …و یوثرون علی انفسهم و لو کان بهم خصاصه آنان که ایثار میکنند و ترجیح میدهند دیگران را بر خودشان… (سوره حشر ۹) ا. سرودی چند روز گذشته حادثه ای در شهرستان ما رخ داد که متاسفانه در وانفسای کرونا گم و چنان که باید به آن پرداخته نشد، در گروهها هم دیدم هر کسی […]

…و یوثرون علی انفسهم و لو کان بهم خصاصه
آنان که ایثار میکنند و ترجیح میدهند دیگران را بر خودشان… (سوره حشر ۹)

ا. سرودی

چند روز گذشته حادثه ای در شهرستان ما رخ داد که متاسفانه در وانفسای کرونا گم و چنان که باید به آن پرداخته نشد، در گروهها هم دیدم هر کسی با اظهار نظری از کنار آن رد شد، شاید اگر این حادثه در جای دیگری غیر از شهرستان ما رخ میداد خیلی سرو صدا میکرد. حیف است ایثار و فداکاری این جوان رودباری دیده نشود!

علی نظری علی آبادی کارگر زیتون فروش رودباری وقتی می بیند هموطنش که مسافری رهگذر بوده در حال غرق شدن است خود را به آب میزند بلکه نجاتش دهد، مردم زیادی هم کنار رودخانه جمع شده اند، دقیقه ها میگذرند اما از علی نشانی نیست، حالا گفته میشود پس از چند روز تلاش مردم و امدادگران هلال احمر، جسد بی جان هر دو پیدا شده، سفید رود این روزها همانقدر که به زمین جان می بخشد از آدمی جان می ستاند.

مرگ او مصداق روشنی از ایثار و فداکاری بود، باید در یک لحظه تصمیم می گرفت، نه مسافر را میشناسد و نه با او هم کلام شده، او یک چیز را خوب میداند، انسانی در حال غرق شدن است و به کمک نیاز دارد، جان شیرین است، هر کسی هم اگر در چنین شرایطی خود را جای او بگذارد میداند که ممکن است جانش را از دست بدهد، این کار همتی والا میخواهد و روحی که از پیش تزکیه شده.

علی نظری علی آبادی نشان داد که ارزشهای انسانی هنوز زنده است، اگر آقازاده ها و برخی مدعیان خدمت به مردم با هزار ترفند، جان و مال و دارو و اقلام حیاتی مردم را اسباب تجارت و سوداگری کرده اند هنوز کم نیستند کسانی که از همین طبقه ضعیف با کوه مشکلات و غم نان حاضرند جان خود را برای کمک به انسان دیگری فدا کنند.

جوان رودباری کارش را بخوبی انجام داد، ترویج روح گذشت و فداکاری در جامعه آفت زده غیر اخلاقی این روزها کار بزرگی ست، او با از جان گذشتگی این ارزشها را تبلیغ کرد، حالا نوبت مسئولین ماست که کارشان را بخوبی انجام دهند.

نیازی نیست از او تندیس بسازید، با سرکشی از خانواده، همسر و دو فرزندش جویای احوالشان شوید، حداقل انتظار مردم این است کمک کنید آنها را تحت حمایتهای اجتماعی نظیر مستمری بیمه و غیره قرار دهید، نگویید قانون اجازه نمیدهد دست ما بسته هست حتما راهی پیدا میشود، راه میانبر در این مملکت فراوان است، تمام قوانین بشری به این جوان اجازه میداد که بخاطر جان خود و خانواده اش دست به چنین کاری نزند،

تحقق این کار و اطلاع رسانی به مردم باید در سطح شهرستان به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، همچنین سنگ محکی برای سنجش مسئولیت پذیری مسئولان شهرستان و نماینده محترم باشد، شاید این کمترین انتظار مردم برای تجلیل از فداکاری این جوان رودباری و کمک به خانواده اش است، اگر نمیتوانید اعلام کنید تا مردم خودشان دست بکار شوند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار