به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ به نقل از شبستان، «مهرداد گودرزوند چگینی» از رشت بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه بررسی بودجه نیازمند یک کار کارشناسی و فنی است اظهارکرد: کاهش برداشت از صندوق توسعه ملی از ۷۵ هزار میلیارد به ۳۶ هزار میلیارد از ویژگی‌های مهم اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ است که دولت تقدیم مجلس کرده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس کاهش برداشت از صندوق توسعه ملی را گام مثبتی که دولت به آن پرداخته است خواند و ابراز داشت: یکی از مشکلاتی که ما در بحث کلیات لایحه بودجه داشتیم و به آن ایراداتی وارد بود واقعی کردن درآمدهای مالیاتی است که با تلاش دولت و سازمان برنامه و بودجه نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد بر درآمدهای مالیاتی افزوده شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه عدد ۳۱۷ هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی به ۳۶۶.۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است ابراز داشت: این موضوع یکی از نکات بسیار مهم بودجه محسوب می‌شود از طرفی شفاف‌سازی و کاهش میزان وابستگی به نفت از موارد دیگری است که در تبصره‌های بودجه قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از بندهایی که مجلس در بحث بودجه داشت را دولت در همین اصلاحیه هفت صفحه‌ای حذف کرده است گفت: در کمیسیون تلفیق بیش از ۴۰ تا ۵۰ روز نمایندگان تلاش کردند و بند به بند و جزء به جزء در بحث بودجه وارد شدند و گزارش آن هم وجود دارد و با این کلیات می‌توان تلفیق کرد تا بخشی از نگرانی نمایندگان در سال آینده از بین برده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تمام تلاش کمیسیون تلفیق را واقعی کردن بودجه دانست و با بیان اینکه به بودجه باید نگاهی کارشناسی داشت اذعان کرد: در کمیسیون تلفیق مجلس کار بسیار بزرگی صورت گرفت و به اعتقاد بنده با این اصلاحیه دولت که تقدیم مجلس شد و با کارهایی که در کمیسیون انجام خواهد شد، بودجه واقعی می‌شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس خاطرنشان کرد: ما در دو هفته گذشته بیشتر در بحث کلیات بودجه و اینکه بودجه شفاف نیست و قیمت ارز در آن مشخص نشده، بحث داشتیم از طرفی در این بودجه هم به دارو هم به اصلاحیه، کالاهای اساسی و موضوع ارز پرداخته شده است و نباید بگوییم که اگر سال بعد تورم شد مسئول آن این بودجه است بلکه تورم ما تابع عوامل دیگری است و فقط این بودجه نیست.