مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

🔵با اعتبار 118 میلیارد تومان 🔹590 طرح اشتغال فراگیر و روستایی در قالب طرح تکاپو در گیلان تصویب شد

صابر کریمی ویشانی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 می 2018 | 08:09 ق.ظ
🔵با اعتبار 118 میلیارد تومان  🔹590 طرح اشتغال فراگیر و روستایی در قالب طرح تکاپو در گیلان تصویب شد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، به نقل از ایرنا، عبدالله سلمان نژاد افزود: تاکنون ۵۹۰ طرح اشتغال فراگیر و روستایی در قالب طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار وضع موجود) با اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومان در استان تصویب شده است. از این تعداد، ۲۰۰ طرح در قالب اشتغال فراگیر با اعتباری […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، به نقل از ایرنا، عبدالله سلمان نژاد افزود:

تاکنون ۵۹۰ طرح اشتغال فراگیر و روستایی در قالب طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار وضع موجود) با اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومان در استان تصویب شده است. از این تعداد، ۲۰۰ طرح در قالب اشتغال فراگیر با اعتباری معادل ۶۱ میلیارد تومان و ۳۹۰ طرح با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان در قالب اشتغال روستایی مصوب شده است.

وی با اشاره به معرفی متقاضیان ۲۰۰ طرح اشتغال فراگیر به بانک های عامل اظهار داشت:

افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب طرح تکاپو به گیلان اختصاص یافته که ۳۰۸ میلیارد تومان مربوط به اشتغال روستایی و ۵۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز مربوط به اشتغال فراگیر می باشد.

سلمان نژاد با یادآوری اینکه متقاضیان تسهیلات طرح های اشتغال فراگیر و روستایی در قالب سامانه کارا ثبت نام می کنند، ادامه داد:

اشتغال فراگیر مربوط به شهرها و اشتغال روستایی مربوط به شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و روستاهاست و تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر در گیلان در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که در حال بررسی است.

سلمان نژاد گفت:

بهتر است متقاضی قبل از ثبت نام، مطالعات و بررسی های لازم را انجام دهد تا از مشمول شدن خود در این طرح مطمئن شوند.

وی بیشترین رسته فعالیت ها را در گیلان ۱۲ رشته شامل شالی کوبی، زیتو، خدمات فنی و کشاورزی، خدمات بازرگانی، تولید و فرآوری چای، آبزی پروری، گردشگری، صنایع دستی، مواد غذایی، بسته بندی، طیور، فناوری و اطلاعات عنوان و اضافه کرد: متقاضیان بایستی برای اطمینان از اینکه طرحشان جزو این تسهیلات قرار می گیرد، طرح های خود را با چهار دستگاه صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی، شیلات و میراث فرهنگی هماهنگ کنند.

به گفته سلمان نژاد، در این طرح، نخستین گام شناسایی ظرفیت ها و رسته فعالیت ها که بیشترین اشتغال را در یک منطقه به خود اختصاص داده اند، می باشد و سپس بایستی زنجیره ارزش مشخص شود و شکاف ها شناسایی و در مرحله پایانی دولت برای پر کردن شکاف این زنجیره تسهیلات می دهد.

وی خاطرنشان کرد:

در حال حاضر، زنجیره اشتغال از تولید تا عرضه کامل نیست و در جاهایی شکاف هایی وجود دارد و این امر موجب می شود که نه تنها اشتغال هایی که ایجاد می شود، پایدار نباشد، بلکه بهره وری هم پایین می آید.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تصریح کرد:

وزارت تعاون در گذشته برای ایجاد یک شغل تسهیلات می داد اما امروز و در این طرح برای پر کردن شکاف ها، از بین بردن سرعت گیرها و موانع در مسیر توسعه بمنظور اشتغال پایدار تسهیلات ارائه می دهد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار