فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خبر داد:

241 هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی گیلان طعمه حریق شد

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 14 ژانویه 2021 | 07:19 ق.ظ
241 هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی گیلان طعمه حریق شد فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از وقوع ۱۳۷ فقره حریق در جنگل ها و مراتع استان در سال جاری خبر داد و گفت : طی این آتش سوزی ها ۲۴۱ هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی استان دچار حریق شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ محمد قربانی لرد، فرمانده […]

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از وقوع ۱۳۷ فقره حریق در جنگل ها و مراتع استان در سال جاری خبر داد و گفت : طی این آتش سوزی ها ۲۴۱ هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی استان دچار حریق شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ محمد قربانی لرد، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان اظهار کرد: بیشتر این حریق ها در مراتع بوده ضمن اینکه در این آتش سوزی ها به تنه درختان خسارت وارد نشده و عموما آسیب ها سطحی بوده است.

وی افزود: سهل انگاری مسافران و گردشگران  در واقع عامل انسانی مهمترین دلیل آتش سوزی ها  در سطح استان بوده است از اینرو ضرورت دارد تا همه در حفظ منابع طبیعی حساسیت و همکاری های لازم را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: برای مهار آتش سوزی ها در این مدت، علاوه بر نیروهای حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیروهای امدادی و مردمی استان همکاری کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از مردم خواست تا در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس گرفته و اطلاع دهند.

با توجه به هشدار هواشناسی گیلان مبنی بر وزش باد گرم و احتمال حریق در مراتع و جنگل ها، نیروهای حفاظت منابع طبیعی استان با تجهیزات و امکانات لازم آماده باش هستند.

بر اساس گزارش هواشناسی استان گیلان، به تدریج از عصر چهارشنبه با شکل گیری جریانهای جنوبی در بعضی نقاط استان وزش باد گرم شدید، برخی خیلی شدید و افزایش دما تا روز جمعه مورد انتظار است و پیش بینی می شود که سرعت وزش باد گرم در مناطق کوهستانی بیشتر از مناطق جلگه ای باشد و افزایش دما از روز چهارشنبه تا جمعه در برخی مناطق به ۲۷ و ۲۸ درجه برسد و از روز شنبه این پدیده جوی  از استان خارج می شود.

آسیب به سازه ها، تاسیسات، شکستن شاخه ها و احتمال سقوط درختان، گسترش آتش سوزی جنگل ها، مراتع و عرصه های طبیعی، سقوط بهمن و وقوع کولاک و ریزش سنگ و افزایش سطح آب رودخانه ها از جمله حوادث احتمالی ناشی از این شرایط جوی عنوان شده است.

استان گیلان بالغ بر یک میلیون و ۴۷۱ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان حدود یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار حدود “۷۰ درصد” اراضی ملی است، ۵۶۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان را جنگل های با ارزش هیرکانی تشکیل می دهد و حدود ۲۲۴ هزار هکتار مرتع ییلاقی در بالادست است؛ اراضی ساحلی و بخشی از اراضی فاقد پوشش گیاهی نیز جزو اراضی ملی محسوب می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار