دلخوش نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی؛

مجلس برای حمایت از بخش کشاورزی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

صابر کریمی
تاریخ انتشار: یکشنبه 13 سپتامبر 2020 | 03:23 ق.ظ
مجلس برای حمایت از بخش کشاورزی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر سید کاظم دلخوش صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجلس تلاش کرده است در بخش ژنتیک دامی و بیماری‌های دام و طیور قانون گذاری کند که مشکلات رفع شود، افزود: مجلس برای حمایت از بخش کشاورزی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. وی به عدم تخصیص ارز […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر سید کاظم دلخوش صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجلس تلاش کرده است در بخش ژنتیک دامی و بیماری‌های دام و طیور قانون گذاری کند که مشکلات رفع شود، افزود: مجلس برای حمایت از بخش کشاورزی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی به عدم تخصیص ارز دولتی اشاره و با بیان اینکه این موضوع یک مشکل فراگیر در کشور است، گفت: عدم توجه جدی به بخش دام با توجه گستردگی حوزه کشاورزی تعمدی نیست.

دکتر دلخوش با تاکید بر اینکه مشکلات وزارتخانه‌ای زیادی در بخش کشاورزی وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به کاهش منابع بودجه کشور اولویت بندی طرح‌ها برای کسب بودجه سبب حذف هزینه کرد در دیگر بخش‌ها خواهد شد.

نماینده صومعه سرا در مجلس در ادامه با اشاره به اینکه در فصل کشاورزی تمام موارد در قانون برنامه پیش بینی شده است، تصریح کرد: در بحث قانون گذاری مشکل وجود ندارد متأسفانه مشکل در اجرای قوانین است.

وی با بیان اینکه نباید دامدار و کشاورز دچار آسیب شوند، تأکید کرد: متأسفانه با بعضی از تناقضات در عمل مواجه هستیم. لازمه حمایت از کشاورز و دامدار فراهم آوردن همه امکانات و زیرساخت‌ها است اما متأسفانه امروز شاهد هستیم که چند کشتی ذرت و سویا در گمرکات و مرز معطل هستند.

دلخوش ادامه داد: توقف این مواد در گمرک به کیفت آنها آسیب زده و سبب می‌شود دچار رطوبت و فاسد شوند و توزیع آن در میان دامدار و کشاورز نیز موجب تولید محصول بی کیفیت خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری مجلس در زمینه حل این مشکل، افزود: وجود تناقض در قیمت محصولات تولید شده نیز یکی دیگر از چالش‌هایی است که با آن مواجه هستیم زمانی که صحبت از ارز دولتی و یارانه‌ای است نباید شاهد چنین وضعیتی باشیم متأسفانه قیمت نهاده‌های کشاورزی، دامی و طیوری چند برابر شده است.

نماینده صومعه سرا در مجلس با اشاره به درخواست از حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی از این بخش از محل هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: باید در زمان تصویب بودجه دولت و مجلس تلاش کنند تا از این بخش حمایت‌های بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه امکانات اولیه دامداری در استان گیلان فراهم نیست، گفت: متأسفانه شاهد تفاوت ظرفیت اسمی و رسمی تولید در واحدهای شیر استان گیلان هستیم.

دلخوش با تأکید بر تثبیت جایگاه فعلی در بخش دام و طیور، گفت: در حال حاضر تنها ۵۰ درصد ظرفیت نهاده‌ها در بخش دام و طیور توزیع می‌شود که یکی از دلایل آن گمرکات است که برای حل این مشکل وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صمت، گمرکات و وزارت اقتصاد و امور دارایی باید ورود کرده و با بحث‌های تخصصی جمع بندی کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار