استاندار گیلان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا عنوان کرد:

فراوانی مصرف ماسک در اماکن عمومی و ادارات گیلان 62 درصد است

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: یکشنبه 9 آگوست 2020 | 13:49 ب.ظ
فراوانی مصرف ماسک در اماکن عمومی و ادارات گیلان 62 درصد است استاندار گیلان گفت : تلاش‌ های مجدانه اصحاب رسانه با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، روند پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را تسریع کردند شایسته تقدیر است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ استاندار گیلان امروز در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کووید 19 استان با گرامیداشت روز خبرنگار، نقش و […]

استاندار گیلان گفت : تلاش‌ های مجدانه اصحاب رسانه با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، روند پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را تسریع کردند شایسته تقدیر است.

نشست ستاد استانی مقابله با کرونابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ استاندار گیلان امروز در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کووید 19 استان با گرامیداشت روز خبرنگار، نقش و جایگاه اصحاب رسانه در آگاهی بخشی عمومی و ارتقاء نگرش جامعه در ابعاد مختلف به ویژه مقابله با ویروس کرونا تشریح و خاطر نشان کرد: نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران استان به ویژه صدا و سیما برای ارتقاء آگاهی مردم استان درخصوص نحوه پیشگیری و مقابله با بیماری کووید 19 شایسته تقدیر است و این کار مهم باید در راستای حفظ سلامت عمومی تداوم یابد.

  • ارسلان زارع فراوانی مصرف ماسک در اماکن عمومی و ادارات استان را 62 درصد اعلام کرد و افزود : رعایت پروتکل های بهداشتی، به ویژه حفظ فاصله فیزیکی، زدن ماسک و شستن دست ها از جمله راهکارهایی است که تا حد زیادی از شیوع بیماری کرونا پیشگیری و زمینه انتقال این ویروس از گردشگران به شهروندان گیلانی را به حداقل می رساند.
  • وی3 شهرستان گیلان را از نظر شیوع کرونا در وضعیت سفید، 8 شهرستان را زرد و بقیه را قرمز اعلام کرد و گفت : اگر عزم عمومی برای اجرای شیوه نامه های بهداشتی جزم شود، می توان شرایط را به دوره امن و سفید بازگرداند.
  • استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، به صدور شیوه نامه بهداشتی مرتبط با عزاداری های ماه محرم از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره و تصریح کرد : امسال مراسم ویژه ماه محرم در اماکن روباز، با رعایت اصول بهداشتی، مدت زمان معین و محدود، با رعایت فاصله فیزیکی و بدون راه اندازی دسته جات عزاداری در معابر عمومی برگزار می شود و در این خصوص همگان باید تابع شیوه نامه سازمان تبلیغات باشند.
  • ارسلان زارع در ادامه به لزوم اتخاذ تدابیر سازنده و اثر بخش برای نحوه آغاز فعالیت مراکز آموزشی و دانشگاهی در سال تحصیلی جدید تاکید کرد و گفت : تلاش می شود تا اقدامات بهداشتی لازم برای تحصیل دانش آموزان و دانشجویان مهیا و از ظرفیت فضای مجازی بیشتر استفاده شود و تصمیمات نهایی این حوزه بزودی به اطلاع عموم خواهد رسید.
  • محمود قاسم نژاد، معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز در گزارشی اعلام کرد : رعایت اصول بهداشتی به ویژه ماسک زدن مردم استان پس از شیوع مرحله نخست شیوع بیماری کرونا تا 17 درصد تنزل یافت و این سهل انگاری باعت شد تا روند شیوع آن در هفته های اخیر سیر صعودی به خود بگیرد که این مهم باید در بستر تعامل و همکاری مردم با تصمیم سازان ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کووید 19 کنترل شود.
  • آرش فرزام صفت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در گزارشی توان تولید ماسک در واحدهاي تولیدی گیلان را 770 هزار عدد در هفته اعلام کرد و گفت : تامین بیش از این رقم مستلزم واردات خارج از استانی است.
  • در ادامه دکتر آبتین حیدر زاده، معاون بهداشتی و دکتر فیروز سرودی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز هر یک در سخنانی شرایط شیوع کرونا در استان را صعودی اعلام کردند و افزودند : در 2 هفته گذشته روند مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان نسبت به گذشته 55 درصد افزایش یافته است که ادامه این روند می تواند تعداد بستری ها و حتی آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس را در هفته های آتی افزایش دهد.
آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار