رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد:

با کسی که در این شرایط از رعایت پروتکل‌ها تخلف می‌کند، برخورد میکنیم

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: شنبه 1 آگوست 2020 | 08:14 ق.ظ
با کسی که در این شرایط از رعایت پروتکل‌ها تخلف می‌کند، برخورد میکنیم رئیس‌جمهور گفت: امروز جزء روز‌هایی بود که گزارش استان‌ها از وضعیت شیوع بیماری امیدوارکننده بود، زیرا حدود ۱۰ استان از پیک بیماری عبورکرده اند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: از همه مردم عزیزی که با ستاد ملی کرونا و با […]

رئیس‌جمهور گفت: امروز جزء روز‌هایی بود که گزارش استان‌ها از وضعیت شیوع بیماری امیدوارکننده بود، زیرا حدود ۱۰ استان از پیک بیماری عبورکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: از همه مردم عزیزی که با ستاد ملی کرونا و با مسیر سلامت جامعه بخوبی همکاری می‌کنند تشکر می‌کنیم.

وی افزود: امروز جزء روز‌هایی بود که گزارش استان‌ها از وضعیت شیوع بیماری امیدوارکننده بود، زیرا حدود ۱۰ استان از پیک بیماری عبور کرده‌اند. تا امروز هر استانی که پیک این بیماری را پشت سر گذاشته و از آن عبور کرده شاهد نبودیم که مجددا درگیر پیک شود و امیدواریم که در آینده هم شاهد همین مساله باشیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: روندی که امروز وجود دارد و همه مردم دستورالعمل های بهداشتی را مراعات می‌کنند، اگر به همین صورت ادامه پیدا کند، حتماً خبرهای خوشی را در هفته‌های آینده شاهد خواهیم بود. خب در آمارهای امروز دیدیم که ادارات به خوبی در حال مراعات کردن هستند، همچنین وضعیت رعایت پروتکل‌ها در مراکز عمومی رفت و آمد مردم و اماکنی که مردم به آن مراجعه زیادی دارند، قابل قبول است؛ البته امکان دارد بازهم جاهایی باشد که نیاز به دقت بیشتر داشته باشد.

روحانی در ادامه اظهار داشت: ما حتماً معتقدیم که باید با کسی که در این شرایط از رعایت پروتکل‌ها تخلف می‌کند، برخورد کنیم و حتی برای ماه محرم هم مقرراتی را که می‌گذاریم. باید مسئولان مساجد، تکایا و هیئت‌ها مسئولیت بپذیرند و آن کسی که مسئول می‌شود، اگر خدایی ناکرده دقت نکرد و مراعات نکرد، در این موضوع مسئول است و باید با او برخورد شود، نحوه برخورد با متخلفان را هم وزارت کشور و وزارت بهداشت تدوین کرده و به ستاد خواهند آورد تا تصویب شود.

وی ادامه داد: من خدمت مردم شریف و بزرگوار ایران اعلام می‌کنم که تمام مقرراتی که از روز اول تا امروز توسط وزارت بهداشت اعلام شده و تاکید شده است، همچنان به قوت خود باقی است تا روزی که وزارت بهداشت به مردم اعلام کند و بگوید واکسن قابل قبول و مورد تایید در دسترس است و شرایط تغییر کرده است. هنوز مشخص نیست تا آن روز چقدر فاصله داریم، اما مسئول اعلام این امر هم وزارت بهداشت است و تا آن زمان باید همه مقررات را رعایت کنیم و اقدامات سخت‌گیرانه خود را انجام دهیم.

رییس‌جمهور در بخش دیگر سخنان خود به راهبرد مقابله با کرونا و آگاهی‌بخشی به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: راهبرد ما در مقابل این ویروس تغییر نکرده و همان راهبرد قبلی است، اولین قدم آگاهی دادن به مردم و آموزش و توضیح دادن به مردم است، یعنی مردم باید کاملاً نسبت به این ویروس، عملکرد آن، خطرات آن و علائم آن آموزش داده شوند و برای آن‌ها توضیح داده شود. هنوز هم با همه کاری که در رسانه‌های عمومی و صداوسیما انجام شده باز هم اطلاع مردم کم است و باید ادامه یابد.

وی ادامه داد: مساله الزام ماسک در محیط های عمومی و پرجمعیت یا وسایل حمل و نقل عمومی باید به دقت رعایت شود و همه پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده است، باید رعایت شود.

روحانی اظهار کرد: اجتماعات همچنان ممنوع است و ما در ستاد ملی مقابله با کرونا این موضوع را فرای استان اعلام کردیم و گفتیم اجتماعات تحت هر عنوان ممنوع است و این تصمیم استانی نیست و سراسری است.

وی افزود: مسأله بعدی این است که با متخلف باید برخورد شود، یعنی همانطور که اعلام می‌شود ادارات ما در حال حاضر ۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، فردی که نکات بهداشتی را مراعات نکرد، اعلام و تنبیه شود، به عنوان مثال از اداره اخراج شدند و برایشان غیبت زده شود، بنابراین ما افراد متخلف را باید شناسایی و اعلام کنیم که این دستگاه تخلف کرده و برای مدتی پلمب خواهد شد.

رئیس‌جمهور بیان کرد:‌ نکته بعدی ادامه تست و شناسایی است؛ راه مقابله ما با این ویروس این است که بدانیم چه کسی حامل این ویروس است، پس ما باید با تست تشخیص دهیم که چه فردی مبتلا است و او را از جامعه جدا کنیم، در مرحله بعد باید شناسایی کنیم که فرد مبتلا با چه کسانی در تماس بوده است و آنها را نیز جداسازی کنیم؛ تمام کشورهایی که در این زمینه توفیقی به دست آورده‌‍‌اند، از این طریق بوده است.

وی اضافه کرد: کشورهایی هستند که سیستم‌های مانیتورینگ را مدنظر قرار داده‌اند که ما امروز چنین امکانی نداریم اما اگر ‌وزارت بهداشت این راه را مطلوب بداند، اجرای آن کار سختی نیست یعنی وزارت ارتباطات امکانات را جمع‌آوری کند تا این کار را انجام دهیم.

روحانی گفت: سرعت انتشار این ویروس در بعضی از زمان‌ها افزوده می‌شود که علت آن نیز اجتماعات است، بنابراین به استان‌ها اختیاراتی دادیم تا ستادهای استانی بتوانند دستورالعمل‌هایی را برای اقدامات سختگیرانه ادامه دهند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اعلام وضعیت قرمز یا سفید به بسیاری از موضوعات مربوط می‌شود، وضعیت قرمز یا سفید وابسته به امکانات آن شهر یا شهرستان است؛ اگر در یک شهرستان ۱۰۰ تخت داشته باشیم ۴۰ نفر هم مبتلا شدند، مشکلی پیش نخواهد آمد و وضعیت سفید خواهد بود اما در شهرهایی که کمبود تخت و امکانات داریم، وضعیت قرمز اعلام خواهد شد؛ البته نیروی انسانی نیز در این پارامتر موثر است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار