فرماندار رودبار در دیدار و نشست کانون مداحان این شهرستان: مداحان مروجان فرهنگ دینی هستند.

تاریخ انتشار: شنبه 20 ژانویه 2018 | 12:32 ب.ظ
فرماندار رودبار در دیدار و نشست کانون مداحان این شهرستان: مداحان مروجان فرهنگ دینی هستند. فرماندار رودبار در دیدار و نشست کانون مداحان این شهرستان: مداحان مروجان فرهنگ دینی هستند. اسماعیل میرغضنفری در این نشست گفت: استفاده شایسته از عواطف پاک مردم و جهت دادن به آنها در مسیر تهذیب و تقوا و تعمیق محبت‌ها و عشق‌های درونی به انسان‌های اسوه و پاک از جمله اهداف مطلوبی است که مداحان […]

فرماندار رودبار در دیدار و نشست کانون مداحان این شهرستان: مداحان مروجان فرهنگ دینی هستند.
اسماعیل میرغضنفری در این نشست گفت: استفاده شایسته از عواطف پاک مردم و جهت دادن به آنها در مسیر تهذیب و تقوا و تعمیق محبت‌ها و عشق‌های درونی به انسان‌های اسوه و پاک از جمله اهداف مطلوبی است که مداحان می توانند در نیل به آن تلاش نمایند.
میرغضنفری روشنگری افکار جامعه و حفظ و اشاعه فرهنگ شهادت از طریق یاد شهدای کربلا، انقلاب و جنگ و طرح معارف اسلام و انقلاب و خط امام و مقام معظم رهبری را از دیگر اقدامات حسنه و مورد تأکید بزرگان دانست و توجه مداحان را به آن خواستار شد.
وی همچنین گفت: مداحی به دو دسته ممدوح و مذموم تقسیم می شود که حمد و ثنای حضرت حق و و رثاء و مدح ائمه از جمله مداحیهای ممدوح و ماندگار است و در دل و ذهن و جان ما جاریست.
فرماندار مدح دنیایی وسلاطین را از مدح های مذموم برشمرد و خاطر نشان کرد: این مداحی ها که بیان فضائل نبوده و رنگ و بوی الهی نداشته و برای دنیا پرستی گفته شده است در اعماق تاریخ محو شده است.
وی خاطر نشان کرد: مداحان بر سر سفره ائمه اطهار علیهم السلام نشسته اند و از رسالت خود نباید غافل باشند.
فرماندار نوآوری در مداحی را مناسب دانست و افزود: نوآوری نباید همراه با تضادهای دینی باشد: مداحانی همانند آهنگران و کویتی پور در دوران دفاع مقدس با نوع آوری در مداحی و حماسه خوانی در پیروزی رزمندگان اسلام نقش تاثیرگذاری داشتند.
وی با بیان اینکه مداحی با مسائل سیاسی نباید آمیخته شود که در اینصورت از تأثیرگذاری و قداست آن کاسته می شود و برخی از مداحی ها در جامعه نگرانی ایجاد کرده است گفت: انتظار داریم کانون مداحان نسبت به برطرف کردن آسیبها اهتمام داشته باشد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار