برزو جیرندهی در جلسه آشنایی اعضای هیئت اندیشه ورز دانش آموزی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با ریاست سازمان و معاون وزیر:

یکی از ایرادات سیستم آموزش و پرورش کشور عدم آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان است

مجید رضایی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 ژوئن 2020 | 11:48 ق.ظ
یکی از ایرادات سیستم آموزش و پرورش کشور عدم آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان است به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از رشت(پانا) جلسه معارفه و آشنایی اعضای هیئت اندیشه ورز دانش آموزی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با ریاست سازمان و معاون وزیر، ملکی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. در این جلسه امیر حسین برزو جیرندهی یکی از اعضای هیئت اندیشه ورز از استان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از رشت(پانا) جلسه معارفه و آشنایی اعضای هیئت اندیشه ورز دانش آموزی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با ریاست سازمان و معاون وزیر، ملکی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
در این جلسه امیر حسین برزو جیرندهی یکی از اعضای هیئت اندیشه ورز از استان گیلان (عضو هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی و نماینده کنگره ملی همفکری بسیج دانش آموزی) به موضوعاتی اشاره کرد.
امیر حسین برزو گفت: یکی از ایرادات سیستم آموزش و پرورش کشور عدم آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان است، وقتی که در زندگی عملی خودمان و در برابر آسان‌ترین مسائل و مشکلات دچار درماندگی میشویم و نمی توانیم خودمان را کنترل کنیم، وقتی دانش آموز حس می‌کند مطالبی که در کتاب درسی وجود دارد هیچ کاربردی در زندگی او ندارد و به درد مشکلات روزمره اش نمی‌خورد، با محیط مدرسه و کتاب‌ها بیگانه و دنیای بیرون را کلا متفاوت با داخل مدرسه و مدرسه را به عنوان یک تکلیف نگاه می‌کند و از آن متنفر می شود.
برزو جیرندهی اشاره کرد: مدارس ما اکنون فقط به سمت کنکور سوق پیدا می کند و محورش فقط علم است و دانش آموز از لحاظ اخلاقی تربیت نمی شود و ماحصلش می شود مدیرانی که با یک انتقاد زود خشمگین می شوند.
برزو به صحبت های اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: صحبت های اخیر حضرت آقا جای تامل دارد.
رهبری به صراحت و شجاعت این موضوع را مطرح کردند که در زمینه آموزش نیاز به تحول داریم.
برزو جیرندهی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: بعضی از مسئولین آموزش و پرورش اصلا به این سند اعتقادی ندارند و فقط موقعی که می خواهند مسئولیتی بگیرند از این سند به عنوان شعار خود و عملیاتی کردن این سند استفاده می کنند، اما باید بدانیم این سند جامع ترین و کامل ترین سند آموزش و پرورش است و باید در اولویت باشد.
دیدیم چهارسال پیش سندی تحت عنوان ۲۰۳۰ مطرح شد با چه برنامه ریزی و سرمایه گزاری. اما این سند با ارزش های فرهنگی ما فاصله داشت، آیا برای این سند تحول هم برنامه ریزی و سرمایه گزاری شده است؟
او همچنین به بخشی از این سند اشاره کرد و گفت: در بخشی از این سند اشاره به صحبت های اخیر حضرت آقا دارد. در این سند بیان شده است؛ هرفرد در نظام آموزشی دارای حداقل یک مهارت مفید برای تامین معاش باشد به گونه ای که در صورت جدایی نظام تعلیم و تربیت رسمی در هر مرحله، توانایی تامین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشند و در بخشی دیگر، متناسب با حجم و محتوای کتب درسی و ساعات و روزهای آموزشی با توانمندی ها و ویژگی های دانش آموزان که به صحبت های اخیر حضرت آقا مرتبط است.
او همچنین اشاره ای به کتاب سلامت و بهداشت پایه دوازدهم کرد و گفت: کتابی است کامل و مفید اما نه برای پایه دوازدهم که دانش آموز فکر و ذکرش فقط نمره قبولی در این کتاب است.این کتاب باید در سال های پایین تر تدریس شود و دانش آموز نسبت به سلامت خود آگاهی کاملی داشته باشد و می بینیم بعد از امتحان این کتاب،دانش آموزان فقط می گویند از کلمه خدایا راحت شدیم استفاده می کنند.
برزو گفت: سازمان پژوهش قلب آموزش و پرورش است و نگاه خیلی ها به این سازمان است، و تربیت دانش آموز در دستان شماست با کتاب هایی که شما طراحی می کنید و در آخر گفت: از شما به عنوان رئیس سازمان انتظار داریم نگاه ویژه ای به هیئت اندیشه ورز داشته باشید.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار