مدیرکل امور مالیاتی گیلان خبر داد:

مهلت اظهار نامه های مالیاتی در گیلان تا 31 مرداد تمدید شد

محمدرضا شوقی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 16 ژوئن 2020 | 11:06 ق.ظ
مهلت اظهار نامه های مالیاتی در گیلان تا 31 مرداد تمدید شد مدیرکل امور مالیاتی گیلان از تمدید مهلت اظهار نامه های مالیاتی به صورت الکترونیکی تا ۳۱ مرداد ماه امسال خبر داد. جواد انوری با اشاره به اینکه بر اساس قانون ؛ صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) تا ۳۱ خرداد ماه هر سال باید نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند، اظهار کرد: اما امسال با […]

مدیرکل امور مالیاتی گیلان از تمدید مهلت اظهار نامه های مالیاتی به صورت الکترونیکی تا ۳۱ مرداد ماه امسال خبر داد.
جواد انوری با اشاره به اینکه بر اساس قانون ؛ صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) تا ۳۱ خرداد ماه هر سال باید نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند، اظهار کرد: اما امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن بر کسب و کار؛ ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مصوب کرد که صاحبان مشاغل بتوانند تا ۳۱ مرداد ماه اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و مالیات خود را نیز به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.
وی از مودیان خواست تا با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و الکترونیکی شدن فرایندهای مالیاتی به دلیل اهمیت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از هرگونه مراجعه غیرضروری به ادارات مالیاتی خودداری کنند.
انوری همچنین اعلام کرد سامانه ارتباط مردمی اداره کل امورمالیاتی استان گیلان با شماره ۱۵۲۶ آماده پاسخگویی به سوالات مودیان محترم مالیاتی و دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و گزارش فرار مالیاتی از سوی شهروندان می باشد.
مدیرکل امور مالیاتی گیلان همچنین از بخشودگی جرائم مالیاتی مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و افزود : بخشودگی جرایم موضوع این دستورالعمل برای هر دوره یا سال در هر منبع حسب مورد حداکثر تا مبلغ ۵۰ میلیارد ریال است.
وی مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها، هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین راهی، موزه ها و زائرسراها، حمل و نقل عمومی مسافر و برون شهری را از جمله مشمولان این بخشودگی عنوان کرد.
انوری، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، آموزشگاه های رانندگی، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی را از دیگر مشمولان این دستورالعمل دانست.
وی با بیان اینکه مودیان درخواست بخشودگی جرایم را به اداره امور مالیاتی ذی ربط تسلیم کنند، تصریح کرد: اعمال بخشودگی جرایم برای هر یک از سنوات یا دوره ها در هر منبع با پرداخت بدهی قطعی آن سال یا دوره امکان پذیر است.
انوری اظهار کرد: مودیانی که بابت اصل مالیات و جرایم غیر قابل بخشش، فاقد بدهی می باشند و یا به واسطه معافیت های قانونی، مشمول جرایم عدم انجام تکالیف قانونی شده اند، حسب مورد از بخشودگی صد درصد جرایم برخوردار خواهند شد.
وی شرط برخورداری از بخشودگی جرایم موضوع ماده(۱۶۹) مکرر قانون مالیات های مستقیم برای عملکرد سال های ۹۴-۹۱ را پرداخت بدهی مالیات عملکرد آن سال دانست و گفت: برای سال ۱۳۹۵ به بعد شرط برخورداری از بخشودگی جرایم موضوع ماده(۱۶۹) قانون مالیات های مستقیم، ارسال فهرست معاملات هر یک از سال های مذکور است.
مدیرکل امور مالیاتی گیلان خاطرنشان کرد: در صورتی که مودیان مالیاتی مشمول خسارت تأخیر موضوع ماده (۲۴۲) قانون مالیات های مستقیم و تبصره «۶» ماده (۱۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده می باشند، ابتدا باید مبالغ مذکور از جرایم مالیاتی کسر و سپس نسبت به بخشودگی جرایم اقدام شود

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار