معاون وزیر بهداشت؛

خانه های مردم به عنوان سطح پایه نظام سلامت ایران اعلام می شود

صابر کریمی
تاریخ انتشار: دوشنبه 1 ژوئن 2020 | 06:56 ق.ظ
خانه های مردم به عنوان سطح پایه نظام سلامت ایران اعلام می شود به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر علیرضا رئیسی روز دوشنبه در مراسم گسترش کشوری طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: امروز یک روز تاریخی بزرگ برای نظام سلامت ایران است و اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» که ایده وزیر بهداشت است و […]

به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر علیرضا رئیسی روز دوشنبه در مراسم گسترش کشوری طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: امروز یک روز تاریخی بزرگ برای نظام سلامت ایران است و اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» که ایده وزیر بهداشت است و در ماههای گذشته در چهار استان پایلوت شده بود، امروز در همه استانها اجرایی می شود.


وی ادامه داد: تاکنون خانه های بهداشت به عنوان سطح اول خدمات نظام سلامت تعریف شده بود اما از امروز یک سطح قبل تر برای نظام سلامت ایران تعریف می شود که خانه های مردم است و به عنوان سطح پایه نظام سلامت ایران اعلام می شود که با تقویت آموزش همگانی، افزایش سواد سلامت مردم و ارتباط خانواده ها با سیستم سلامت اجرایی می شود.

رییسی ادامه داد: تجربه پاندمی کرونا که همه دنیا را درگیر کرده است و موفقیت نسبی ایران در مدیریت این بیماری تاکنون نشان داد که مهمترین عامل موفقیت ما در مدیریت این بیماری همکاری مردم بوده است.
معاون وزیر بهداشت گفت: تجربه مدیریت ایران نشان داد که علاوه بر تکیه بر اعتقادات ملی و مذهبی و دانش و توانایی کشور و استفاده از زیرساخت های شبکه بهداشتی کشور، همکاری مردم بسیار مهم است.
رئیسی ادامه داد: اگر تفاوتی در مدیریت کرونا بین ایران و کشورهای دیگر می بینیم مرهون شبکه بهداشتی قدرتمند است که با خانه های بهداشت در اقصی نقاط کشور فعال است و با ارتباط مستقیم با مردم توانست همکاری مردم را رقم بزند.
معاون وزیر بهداشت گفت: مدیریت کرونا تجربه ای بود که همه کشورها در یک مسابقه برابر وارد این عرصه شدند، اینجاست که قدرت نظام سلامت کشورها مشخص می شود.
وی افزود: این تجربه نشان داد که فقط آی سی یو و ابزارهای فنی در موفقیت سیستم های سلامت تعیین کننده نیست بلکه مدیریتی موفق است که هر چه بیشتر بتواند مردم را به صحنه بیاورد و همکاری بیشتر مردم را جلب کتد.
رییسی ادامه داد: پاندمی کرونا نشان داد که کشورهایی که از نظر تخت بیمارستانی و امکانات مالی و فنی خیلی قدرتمند بودند در این مسابقه به زانو درآمدند.
وی گفت: مهمترین عامل موفقیت نسبی ایران همکاری مردم است و یکی از حسرتهای ما در وزارت بهداشت این است که ای کاش چهار یا پنج ماه قبل از کرونا طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» را اجرا می کردیم که اگر اجرا شده بود بطور قطع موفقیت های ایران در مدیریت کرونا به مراتب بهتر بود و در استانهایی مثل سمنان، کرمانشاه، همدان و کاشان که این طرح اجرا شد موفقیت مدیریت کرونا به مراتب بهتر از جاهای دیگر بود.
رییسی ادامه داد: از امروز طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در همه دانشگاههای علوم پزشکی در همه استانها اجرا می شود و مردم محور بودن مهمترین اصل در اجرای این برنامه است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار