گفتگوی چهره به چهره؛

اگر دره دشت را دریابند به قطب گردشگری گیلان تبدیل می شود

مجید رضایی + جاهد امیری
تاریخ انتشار: جمعه 29 می 2020 | 23:43 ب.ظ
اگر دره دشت را دریابند به قطب گردشگری گیلان تبدیل می شود اختصاصی درفک خبر روستای دره دشت در صورت توجه مسئولین و رفع کمبودها قطب گردشگری گیلان خواهد شد. درفک خبر/شهرستان رودبار دارای مناطق و روستاهای خوش آب و هوا، ییلاقی و بکری است که چشم اندازی زیبا دارد. مناطقی که با توسعه و ارتقاء زیرساخت های گردشگری آن می توان ضمن اشتغالزایی و کسب درآمد […]

اختصاصی درفک خبر

روستای دره دشت در صورت توجه مسئولین و رفع کمبودها قطب گردشگری گیلان خواهد شد.


درفک خبر/شهرستان رودبار دارای مناطق و روستاهای خوش آب و هوا، ییلاقی و بکری است که چشم اندازی زیبا دارد. مناطقی که با توسعه و ارتقاء زیرساخت های گردشگری آن می توان ضمن اشتغالزایی و کسب درآمد ثابت برای اهالی روستا به کاهش بیکاری کمک شایانی کرد. یکی از این مناطق، روستای توریستی و گردشگری دره دشت واقع در جنوب شرقی ترین نقطه بخش رحمت آباد و بلوکات و مرز بین این بخش و بخش خورگام است روستایی که بدلیل کمبود جمعیت ساکن در سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ دارای ۱۴ خانوار ساکن بود و به همین دلیل شورا و دهیار به آن اختصاص نیافت و زیر نظر شورای بخش رحمت آباد وبلوکات اداره می شود ، این روستا گردشگر پذیر و توریستی بدلیل موقعیت جغرافیای منحصر بفرد و آب هوای خنک در فصل تابستان در ایام مختلف سال پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور می باشد.روستایی که در سالهای گذشته جشنواره های بومی محلی و اقوام را با استقبال جمعیت مثال زدنی توجه تمام مردم ایران را به خود جلب کرد.  اما متاسفانه این روستا با مشکلات و کمبودهایی روبرو است که باعث شده اهالی دره دشت گلایه هایی از کمبود امکانات و ضعیف بودن زیرساخت ها داشته باشند.

خبرنگار درفک خبر به همراه بخشدار رحمت آباد و بلوکات و رئیس شورای این بخش بازدید میدانی از این روستا بعمل آورده و گفتگویی در خصوص مشکلات دره دشت با اهالی این روستا انجام داده اند که در ادامه ماحصل آن را می خوانید.


به گزارش پایگاه تحلیلی درفک خبر علیرضا جهانگرد بخشدار رحمت آباد و بلوکات به همراه احمد باقری رئیس شورای اسلامی بخش رحمت آباد ضمن گفتگو چهره به چهره با اهالی روستای دره دشت، بازدید میدانی نیز از این روستا بعمل آوردند و از نزدیک مشکلات روستا را بررسی و دستورات لازم جهت رفع آن را صادر نمودند.

توجه مسئولین برای رفع معضلات و مشکلات این روستا از خواسته های مردم دره دشت است


هادی پیوند یکی از اهالی روستای دره دشت با اشاره به مشکلات و کمبودهای این روستا اظهار داشت: دره دشت از لحاظ موقعیت مکانی و آب و هوایی جزء روستاهای گردشگر پذیر است و خصوصاً در ایام تعطیل مسافران بسیاری برای تفریح و گردش به این روستای خوش آب و هوا سفر می کند. متاسفانه با وجود پتانسیل های بالای گردشگری و توریستی دره دشت، اهالی این روستا با مشکلاتی مواجه هستند، توجه مسئولین برای رفع معضلات و مشکلات این روستا از خواسته های مردم دره دشت است. این در شرایطی است که روستای دره دشت در صورت توجه مسئولین و رفع کمبودها قطب گردشگری گیلان خواهد شد.


وی افزود: یکی از مشکلاتی که اهالی دره دشت سالهاست با آن روبرو هستند معضل آب شرب روستا است، مردم این روستا خصوصاً در فصل تابستان با مشکل کم آبی مواجه هستند، برای رفع این مشکل بارها مکاتباتی را با بخشداری و فرمانداری انجام داده ایم، جلساتی را نیز با اهالی دو روستای چلکاسر و ویشان برگزار نمودیم اما کماکان این معضل پابرجا است. از مسئولین محترم علی الخصوص بخشدار ساعی رحمت آباد و بلوکات تقاضا داریم برای رفع این مشکل چاره ای بیاندیشد.


هادی پیوند نبود نمازخانه و سرویس بهداشتی عمومی در سطح روستا را از مشکلات مهم دره دشت برشمرد و عنوان داشت: یکی از معضلات مهمی که اهالی این روستا با آن روبرو هستند عدم وجود نمازخانه و سرویس بهداشتی برای مسافران و گردشگران است. بارها پیگیری هایی را جهت رفع این مشکل با مسئولان مربوطه انجام داده ایم اما نتیجه بخش نبوده است. اخیراً دادستان محترم شهرستان رودبار با ورود به این قضیه دستورات لازم برای مرتفع شدن مشکل صادر نموده اند، امیدواریم بخشداری هم همکاری لازم را انجام دهد.

عدم شن ریزی و آسفالت کوچه ها مشکلات بسیاری را برای ساکنین به وجود می آورد
جواد پیوند یکی دیگر از اهالی روستای دره دشت اظهار داشت: عدم وجود زیرسازی و شن ریزی مناسب کوچه های دره دشت در فصل بارندگی مشکلات بسیاری را برای ساکنین به وجود می آورد. یکی از کوچه های این روستا بدلیل شیب زمین مشکل اساسی دارد و در هنگام بارندگی گل لای مانع از تردد عابران پیاده از این مسیر می شود. باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور و هزینه بالای آسفالت، از بخشدار محترم تقاضا داریم جهت رفع این مشکل اقدام به شن ریزی سطح کوچه نمایند. همچنین لوله ای که جهت عبور آب های سطحی در وسط کوچه جای گذاری شده، هنگام بارندگی جوابگوی حجم آب ورودی نیست امیدواریم برای رفع این مشکل نیز اقداماتی صورت پذیرد.

عدم جمع آوری به موقع زباله باعث تجمع حیوانات ولگرد در سطح روستا شده است


رضا لادانیان یکی دیگر از اهالی روستای دره دشت با اشاره به مشکل زباله در این روستا اظهار داشت: دره دشت یکی از روستاهای گردشگر پذیر است حجم تولید زباله آن نیز به مراتب نسبت به مناطق دیگر بیشتر است. متاسفانه به دلیل اینکه زباله های انباشته شده دیر به دیر جمع آوری می شود بوی بد و تجمع حیوانات ولگرد در سطح روستا بیشتر شده است. امیدواریم مسئولین مربوطه تدابیر لازم جهت مرتفع شدن این مشکل را اتخاذ نمایند.

مشکل شن ریزی در هفته جاری و مشکل آب شرب روستا به زودی مرتفع خواهد شد


در ادامه علیرضا جهانگرد بخشدار رحمت آباد و بلوکات در پاسخ به مطالبات اهالی روستای دره دشت با اشاره به وضعیت و مشکلات این روستا اظهار داشت: روستا دره دشت مردمانی نجیب و خونگرم دارد، مهمان نوازی مثال زدنی اهالی دره دشت که مسافران و گردشگران این منطقه عنوان میکنند گواه این مدعاست. این روستا جزء مناطق گردشگر پذیر شهرستان رودبار بوده و نیاز است که برای رفع دائم مشکلات این روستا چاره اساسی اندیشیده شود.


بخشدار رحمت آباد در ادامه با بیان اینکه برای حل مشکلات در روستای دره دشت همکاری و همیاری مردم روستا نیز نیاز است گفت: برای رفع مشکلات دره دشت نیاز است که مردم این روستا هم پای کار باشند و جهت تسریع در عملیات عمرانی همیاری و همکاری لازم را در دستور کار قرار دهند

بخشدار رحمت آباد در ادامه با اشاره به مشکل کمبود آب شرب مردم روستا دره دشت عنوان کرد: مدت هاست که مشکل آب شرب این روستا مرتفع نشده است، طبق توافقاتی که اهالی روستای دره دشت با اهالی روستاهای چلکاسر و ویشان بخش خورگام داشتند قرار بر تقسیم آب شرب چشمه بالادست به صورت 60 به 40 بود که متاسفانه تا به امروز این کار صورت نگرفته است، برای حل این مشکل جلسه ای را با حضور رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی، اهالی سه روستای دره دشت، چلکاسر و ویشان برگزار کردیم و در خصوص این مشکل به یک جمع بندی مطلوبی رسیدیم. اما تصمیم بر این شد در صورت عدم توافق با روستاهای دیگر برای تامین آب ،پمپ آب جهت پمپاز از سوی اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان رودبار تهیه شود و پس از لوله کشی و پمپاژ به منبع آب وارد انشعابات خانگی گردد برای حل این مشکل لازم است کنتور گذاری در دستور کار اهالی باشد و آب شرب روستا تحویل آبفار شهرستان قرار گیرد تا در صورت خرابی های احتمالی بعدی اداره مذکور مشکلات احتمالی را رفع نماید ، با اجرای این طرح و پروژه ان شاءاله در آینده نزدیک مشکل کمبود آب شرب روستامرتفع خواهد شد.


جهانگرد در پاسخ به مطالبات یکی از اهالی روستای دره دشت افزود: جهت تسطیح یکی از کوچه های روستای دره دشت که با مشکلاتی روبروست از سوی بخشداری رحمت آباد ، هفته آینده شن ریزی کوچه انجام خواهد شد، همچنین در خصوص مشکل جمع شدن آب باران در کنار لوله ی آب در وسط این کوچه با مطرح کردن مشکلات مردم دره دشت در جلسه کمسیون برنامه ریزی در بخش اعتبارات مرتبط برای روستاها و دهیاری ها، اعتباری نیز جهت اجرا و احداث طرح پل آبروی کوچک و حذف لوله آب فعلی تخصیص می یابد تا عزیز مردمان این روستا هنگام تردد در مواقع بارندگی مشکلی درخصوص گل و لای و جمع شدن آب باران در کوچه نداشته باشند.


وی همچنین به بحث جمع آوری زباله در این روستا اشاره کرد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه روستای دره دشت توریستی و گردشگر پذیر است و ایام تعطیل مسافران زیادی جهت گردش و تفریح به این روستا مراجعه می کنند بالطبع زباله هایی از طرف مسافرین در روستا باقی خواهد ماند. بخشداری رحمت آباد و بلوکات قسمتی از هزینه های حمل و جمع آوری زباله روستا را تقبل خواهد کرد اما کارشناس فنی را نیز جهت برآورد قیمت جمع آوری زباله به روستا خواهد فرستاد. پس از کارشناسی، مذاکراتی را جهت تأمین منابع مالی جمع آوری زباله با اهالی محترم این روستا که از طریق حضور گردشگران امرار معاش می کنند انجام خواهیم داد تا ان شاءاله به یک نتیجه مطلوبی در این خصوص دست یابیم، از بخشداری خورگام نیز جهت جمع آوری زباله روستای دره دشت کمک خواهیم گرفت.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در بخش رحمت آباد وبلوکات در خصوص جمع آوری زباله هماهنگی های لازم را بعمل آورد و تاکید کرد: روزهایی که ماشین حمل زباله به روستای چلکاسر اعزام می شود همان روز برای جمع آوری زباله به روستای دره دشت مراجعه کند و زباله های روستا را جمع آوری و به محل دفن زباله انتقال دهد در این خصوص روزهای شنبه هر هفته خودروی حمل زباله به این روستا اعزام می شود امید است هماهنگی و همکاری لازم از طرف اهالی با تعاونی دهیاران صورت پذیرد


جهانگرد در پایان با اشاره به مشکل نبود نمازخانه و سرویس بهداشتی عمومی در سطح روستا گفت: برای حل مشکل سرویس بهداشتی و نمازخانه روستای دره دشت رایزنی های بسیاری صورت گرفت که در نهایت موفق شدیم مجوز ساخت بنا را بگیریم. اما کارشناسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره )با بیان اینکه هیچ شخص و ارگانی حق ساخت و ساز در این زمین ها را ندارد از اجرای طرح جلوگیری کردند، سپس با یک شرکت جهت استقرار کانکس برای استفاده جهت نمازخانه و سرویس بهداشتی رایزنی هایی را صورت دادیم که متاسفانه منتج به نتیجه نشد. اما برای حل این مشکل پیگیری هایی را مجدداً آغاز و با دادستانی محترم شهرستان رودبار در این خصوص رایزنی خواهیم کرد.


جدول مصوبات بازدید بخشدار و رئیس شورای بخش رحمت آباد و بلوکات از روستای دره دشت:
اعزام بیل بکهو و کامیون جهت شن ریزی و تسطیح کوچه روستای دره دشت
طرح احداث پل آبروی کوچک در وسط کوچه روستای دره دشت
رفع مشکل جمع آوری زباله های روستای دره دشت
پیگیری و مذاکره با اهالی روستای چلکاسر و ویشان در خصوص مشکل آب روستای دره دشت

پیگیری پمپاژ آب چشمه پایین دست به منبع آب روستا و ورود آب شرب به شبکه آبرسانی روستا با اداره آبفار و مسئولان ذی ربط
پیگیری ارسال یک دستگاه کانکس جهت نمازخانه و سرویس بهداشتی روستای دره دشت

نشریه درفک خبر برحسب رسالت ذاتی تا حصول نتیجه پیگر موارد مطروحه در گفتگوی چهره به چهره با اهالی روستای دره دشت خواهد بود افتخار ما همراهی شماست

مشکلات شهر و روستایتان را برای نا ارسال کنید ارجاع به مسئولین و پیگیری تا حصول نتیجه را به خبرنگاران درفک خبر بسپارید

قابل توجه همکاران رسانه ای و فضای مجازی:

کپی برداری جهت انتشار از متن و تصاویر بدون ذکر منبع ممنوع می باشد و پیگرد قانونی دارد

درفک خبر شعبه دیگری ندارد

  1. حسین   می 30, 2020  

    ممنون از خبر خوبتون از سایت خبری ماهم دیدن کنیدhttp://safireaflak.ir/

    • روابط عمومی   می 31, 2020  

      سلام چشم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار