رئیس جمهور در افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی:

مبنای همکاری‌های دولت و مجلس چارچوب قانون اساسی است

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 می 2020 | 06:16 ق.ظ
مبنای همکاری‌های دولت و مجلس چارچوب قانون اساسی است درفک خبر/ رئیس‌جمهور گفت: هم دوران دولت چهارساله و کوتاه است و هم دوران مجلس؛ اما با همکاری دولت و مجلس می‌توانیم‌ برای دهه‌ها و حتی قرن‌ها برای مردم یادگار دائمی و ماندگاری به‌جا بگذاریم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی […]

درفک خبر/ رئیس‌جمهور گفت: هم دوران دولت چهارساله و کوتاه است و هم دوران مجلس؛ اما با همکاری دولت و مجلس می‌توانیم‌ برای دهه‌ها و حتی قرن‌ها برای مردم یادگار دائمی و ماندگاری به‌جا بگذاریم.

افتتاحیه مجلس یازدهم| روحانی: مبنای همکاری‌های دولت و مجلس چارچوب قانون اساسی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

وی گفت: در ایران اسلامی مجلس شورای اسلامی نماد دموکراسی اسلامی و مردم‌سالاری دینی است. اولین رکن دموکراسی در تاریخ ایران در 114 سال پیش با مجلس شورای ملی آن زمان شکل گرفت. مجلس از مرحوم آخوند خراسانی و محقق نائینی تا امام راحل نهادی بوده که به‌عنوان نهادی مشروع و قانونی تلقی شده است. در مجلس شورای اسلامی از آغاز بزرگانی بر چنین صندلی‌هایی نشستند و ادای وظیفه کردند و از شهید آیت الله مدرس گرفته تا مقام معظم رهبری تا مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و تا شهیدانی همچون شهید رجایی، شهید باهنر، شهید چمران در مجلس اول بر همین صندلی‌ها نشستند و به وظیفه مهم قانونگذاری پرداختند.

روحانی ادامه داد: هم دوران دولت و هم مجلس چهارساله و کوتاه است اما با همکاری دولت و مجلس می‌توانیم یادگاری دائمی و ماندگار برای دهه‌ها و حتی قرنها به یادگار بگذاریم و آن یادگار بزرگ قانون متقن صحیح کارآمد مفید برای جامعه است. مجلس‌ها و دولت‌ها آمدند و رفتند اما می‌بینید قانون مدنی کشور برای دهه‌ها و بیش از یک قرن به‌عنوان محکمترین قانون هنوز هم جای افتخار برای ایران و قانونگذاری ایران است.

رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که دولت و مجلس در بسیاری از زمینه‌ها می‌توانند همکاری کنند اما بهترین همکاری لایحه خوب از سمت دولت و بررسی و تصویب از سوی مجلس شورای اسلامی است. امیدوارم در یک سال باقی‌مانده این دولت و آغازین سال این مجلس بتوانیم در این زمینه با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

روحانی تأکید کرد: مبنای ما برای همکاری‌ها چارچوب قانون اساسی است و ما مجلس و تک تک نمایندگان مجلس را از دیدگاه قانون اساسی در برابر کل ملت ایران مسئول می‌دانیم آن‌چنان که قانون اساسی این را می‌گوید.

وی گفت: اگر همه فکرها برای منافع ملی، امنیت ملی، برای مصالح ملی و برای هویت ملی باشد و مصالح عمومی را بر مصالح حزبی، جناحی و حوزه‌های انتخابیه ترجیح دهیم که بی‌تردید مجلس نه مجلس حوزه‌های انتخابیه، نه مجلس اقوام، نه مجلس جناح‌ها و نه مجلس فرق است، مجلس شورای اسلامی خانه ملت است و از آن ملت ایران است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار