چگینی منتخب مردم شهرستان رودبار؛

رانش کوه معضل جدی در شهرستان رودبار است/فقر اقتصادی در شهرستان رودبار بیداد میکند

صابر کریمی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 می 2020 | 09:32 ق.ظ
رانش کوه معضل جدی در شهرستان رودبار است/فقر اقتصادی در شهرستان رودبار بیداد میکند برندسازی زمانی اتفاق می‌افتد که محصول قابل رقابت با نمونه خارجی بوده و در عرصه صادرات قابل معرفی باشد. به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر منتخب مردم رودبار در مجلس یازدهم گفت: در شهرستان رودبار با وجود زیرساخت‌هایی نظیر شهرک صنعتی لوشان، خرشک و کارخانجات زیتون و روغن‌کشی زیرساخت‌ لازم برای برندسازی وجود دارد. مهرداد […]

برندسازی زمانی اتفاق می‌افتد که محصول قابل رقابت با نمونه خارجی بوده و در عرصه صادرات قابل معرفی باشد.

به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر منتخب مردم رودبار در مجلس یازدهم گفت:

در شهرستان رودبار با وجود زیرساخت‌هایی نظیر شهرک صنعتی لوشان، خرشک و کارخانجات زیتون و روغن‌کشی زیرساخت‌ لازم برای برندسازی وجود دارد.

مهرداد گودرزوند چگینی ،با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان رودبار، اظهار کرد:

توسعه متوازن در استان زمانی محقق می‌شود که هر شهرستان با تکیه بر پتانسیل‌هایی که دارد در مسیر توسعه گام بردارد.
منتخب مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی افزود: زیتون یکی از محصولات مهم و استراتژیک کشور در شهرستان رودبار است که فقط به همین تک محصول خلاصه نمی‌شود زیرا انواع فرآورده‌های آن نظیر روغن، کنسرو و … در بازارهای جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی در خصوص برندسازی زیتون و فرآورده‌های آن، گفت: برندسازی زمانی اتفاق می‌افتد که کیفیت تقویت شود و ارتقای کیفیت نیز مستلزم تقویت کار پژوهشی و علمی است. در شهرستان رودبار با وجود زیرساخت‌هایی نظیر شهرک صنعتی لوشان، خرشک و کارخانجات زیتون و روغن‌کشی زیرساخت‌ لازم برای برندسازی وجود دارد.
چگینی با تاکید بر اینکه برندسازی نیازمند کیفیت قوی است، تصریح کرد: برندسازی زمانی اتفاق می‌افتد که محصول قابل رقابت با نمونه خارجی بوده و در عرصه صادرات قابل معرفی باشد.

 

منتخب مردم رودبار در مجلس با تاکید بر اینکه معتقدم اگر قرار است توسعه متوازن در استان انجام شود باید پیشرفت متوازن در همه بخش‌ها، شهرها و روستاها اتفاق بیافتد، تصریح کرد: امروز ما در بخش‌های مختلف استان نتوانستیم توسعه متوازن را هدایت و مدیریت کنیم که بخشی از این عدم توسعه به پیگیری‌های ملی و بخشی هم به مدیریت استان یا شهرستان برمی‌گردد. رودبار با وجود معادن طبیعی و خدادادی جایگاه ویژه‌ای در استان دارد، اما فقر اقتصادی در نقطه نقطه شهرستان بیداد می‌کند.
رانش کوه معضل جدی در رودبار
وی با اشاره به اینکه امروز در بیش از ۳۹ نقطه شهرستان رانش‌های متعدد داریم که از صبر و تحمل مردم خارج شده، اضافه کرد: رانش کوه یک معضل جدی است که برای شهرستان و استان تهدید محسوب می‌شود، حتی بخش‌هایی از جاده‌های مواصلاتی شهرستان تخریب شده‌اند که باعث شده تعدادی از راه‌های دسترسی مردم از بین رفته، این موضوع نیازمند پیگیری استان و اختصاص اعتبار لازم است.
چگینی ادامه داد: یکی از موضوعات اساسی در رانش‌، بحث کوه‌خواری و استفاده نامناسب از منابع طبیعی در شهرستان است. متاسفانه بسیاری از معادن دارای پوشش گیاهی و جنگلی بوده و به افرادی واگذار شده که هیچ اطلاعی از زمین‌شناسی ندارند و صرفا منافع و منفعت طلبی را در نظر می‌گیرند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار