مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان خبر داد:

کشف یک غار طبیعی در دیلمان

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: جمعه 1 می 2020 | 06:53 ق.ظ
کشف یک غار طبیعی در دیلمان درفک خبر/ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از کشف یک غار طبیعی در منطقه دیلمان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ شهرود امیرانتخابی افزود: این غار نویافته در بستر شیب کوه آهکی در ابتدای مسیر راه دیلمان به کارخانه سیمان قرار دارد و دارای راهروهای باریک و در سقف آن انواع […]

درفک خبر/ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از کشف یک غار طبیعی در منطقه دیلمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ شهرود امیرانتخابی افزود: این غار نویافته در بستر شیب کوه آهکی در ابتدای مسیر راه دیلمان به کارخانه سیمان قرار دارد و دارای راهروهای باریک و در سقف آن انواع قندیل‌های زیبا نقش بسته است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۱۰ غار در گیلان شناسایی شده است، ادامه داد: قرارگیری این غار طبیعی در کنار مسیر اصلی می‌تواند به‌عنوان یک جاذبه طبیعی در رونق گردشگری این منطقه نقش بسزایی داشته باشد.

وی اظهار داشت: بررسی‌های مشترک کارشناسان میراث طبیعی و باستان شناسان هنوز به اتمام نرسیده و به زودی مسیریابی کامل این غار انجام خواهد شد.

امیرانتخابی گفت: همچنین پرونده ثبتی این اثر طبیعی تهیه و برای ثبت در فهرست آثار ملی به وزارتخانه متبوع ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ غار در گیلان شناسایی شده و ۱۵ غار مورد اقبال گردشگران است، گفت: رشی، آویشو، دربند، دیار جان دیلمان و … از معروفترین این غارها هستند/ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار