استاندار گیلان؛

هشتم اردیبهشت آب سد سفیدرود رهاسازی می شود

مجیدرضایی ماشمیانی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 24 آوریل 2018 | 17:29 ب.ظ
هشتم اردیبهشت آب سد سفیدرود رهاسازی می شود «مصطفی سالاری» در حاشیه آغاز کشت مکانیزه بادام زمینی برای اولین بار در استان گیلان که در روستای نقره ده آستانه اشرفیه برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حجم ذخیره آب سد منجیل ۹۵۰ میلی متر مکعب است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیارد و ۵۰ میلی متر مکعب بود، هنوز […]

«مصطفی سالاری» در حاشیه آغاز کشت مکانیزه بادام زمینی برای اولین بار در استان گیلان که در روستای نقره ده آستانه اشرفیه برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:

حجم ذخیره آب سد منجیل ۹۵۰ میلی متر مکعب است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیارد و ۵۰ میلی متر مکعب بود، هنوز ۱۲ درصد کسری داریم.

وی با اشاره به حجم ورود روزانه آب به مخزن شد، تصریح کرد:

طی ۲۴ ساعت گذشته حجم آب ورودی رو به بهبود بوده و به بیش از ۹۵ مترمکعب بر ثانیه رسیده است، اما در روزهای قبل ۵۰ متکرمکعب بر ثانیه گزارش شده بود که بخاطر بارندگی اخیر می باشد.

استاندار گیلان، حجم ورود روزانه آب به مخزن سد طی سنوات گذشته را بیش از ۲۵۰ مترمکعب بر ثانیه دانست و افزود:

ورودی ما هنوز کسری دارد و در مجموعه منابع آب در اختیار ما برای مدیریت نسبت به سال گذشته و سنوات قبل کمتر است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:

با اقدام خوبی که کشاورزان استان نسبت به شخم زمستانه داشتند، در صرفه جویی بسیار کمک کرد. همچنین یک هزار کیلومتر لایبروبی انهار را انجام دادیم که لذا از فرمانداران می خواهیم نامحدود از ماشین آلات استفاده کنند و کار لایروبی را به انجام برسانند. اگر همین روند را با همکاری خوب کشاورزان ادامه دهیم این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت.

سالاری، با بیان این‌که طی جلسات متعدد قبل از سال، ۱۶ اردیبهشت را زمان رهاسازی آب سد انتخاب کرده بودیم، گفت:

براساس نظر فرمانداران که مبتنی بر خواست کشاورزان بود، این تاریخ را به ۱۰ اردیبهشت رساندیم، اما در جلسه روز گذشته تصمیم بر این گرفته شد که ۸ اردیبهشت زمان رهاسازی آب سد باشد تا کشاورزان بتوانند کار خودشان را شروع کنند.

وی از کشاورزان خواست نسبت به بیمه کشاورزیاقدام کنند و یادآور شد: این بیمه حمایتی است ودولت آن را پرداخت می کند، از این‌رو با بیمهکردن محصولات امکان کشاورزی برای همه وجود خواهد داشت، چون رزق و روزی مردن استان در این امر است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار