راهکار هایی برای پیشگیری از کرونا

به کمک راه های مختلف می توانید از چشم در برابر ویروس کرونا محافظت کنید

صابر کریمی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 14 آوریل 2020 | 09:01 ق.ظ
به کمک راه های مختلف می توانید از چشم در برابر ویروس کرونا محافظت کنید راهکارهایی برای مراقبت از چشم در برابر ویروس کرونا به کمک راه های مختلف می توانید از چشم در برابر ویروس کرونا محافظت کنید. راهکار هایی برای پیشگیری از کرونا به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر، خوشبختانه دفاع چشم دربرابر آسیب‌های مختلف بسیار قوی عمل می‌کند. زمانی که ویروس وارد ملتهبه چشم می‌شود در همان […]

راهکارهایی برای مراقبت از چشم در برابر ویروس کرونا

به کمک راه های مختلف می توانید از چشم در برابر ویروس کرونا محافظت کنید.

راهکار هایی برای پیشگیری از کرونا

به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر، خوشبختانه دفاع چشم دربرابر آسیب‌های مختلف بسیار قوی عمل می‌کند. زمانی که ویروس وارد ملتهبه چشم می‌شود در همان مرحله جلو آن گرفته خواهد شد، به صورتی که فرد دچار ریزش شدید اشک می‌شود.

ریزش اشک موجب شست و شو چشم می‌شود. البته باید بدانید اشک ما سرشار از آنتی بادی‌ها و مواد ضد ویروس است که می‌تواند از چشم در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند. ملتهب شدن چشم موجب ورم و التهاب، قرمزی خواهند شد که کاملا طبیعی است، ولی در همین مرحله متوقف شده و اجازه ورود ویروس را به عصب چشم نخواهد داد.

انتقال ویروس کرونا به صورت قطع می‌تواند با لمس کردن چشم ممکن باشد؛ بنابراین ویروس از طریق دست دادن یا ترشحات عطسه به آسانی از فرد بیمار به فرد سالم منتقل می شود. این نوع عارضه مانند سرماخوردگی یا آنفلوآنزا با لمس کردن بینی و دهان سریع تر منتقل خواهد شد.

درموارد مشکوک بلافاصله باید از قطره اشک مصنوعی استفاده شود، مثلا اگر کسی به سمت دیگری عطسه کرد یا در محیط مشکوک قرار گرفت باید شست وشو مخاط انجام دهد، که بهترین روش هم استفاده از اشک مصنوعی است. البته حتی می‌توانید از سرم نمکی یا چای برای شست و شو استفاده کنید. نباید اجازه داده شود که ویروس وارد مخاط شده و آسیب به چشم وارد کند، بهترین و اولین راه پیشگیری است.

معمولا ویروس علاقه شدیدی به مخاط‌ها دارد و به همین علت است که در نواحی ریه علائم خود را نشان می‌دهد.  در این دوره احتمال انتقال بیماری از فرد ناقل به سایرین کمتر از ۳ درصد بوده که می‌تواند نکته مثبتی باشد. به جز راه دهان و تنفس راه دیگری که می‌تواند ویروس را به فرد دیگر انتقال دهد، پرتاب ذرات آلوده ویروس معلق به داخل چشم است.

کسانی که در منزل یا در هوا آزاد هستند و فاصله زیادی با اشخاص دارند نیازی به زدن ماسک ندارند. زمانی لازم است از ماسک استفاده شود که فرد در محیط بسته در کنار افراد دیگر قرار می‌گیرد. اصلا دست خود را به محیط‌های آلوده نزنید اگرهم تماسی داشتید با دست کثیف چشم و مخاط خود را لمس نکنید.

در این مواقع بهترین راهکار داشتن محافظ چشمی است. افراد می‌توانند از عینک‌های مخصوص یا طبی استفاده کنند، زیرا می‌تواند از انتقال ترشحات به چشم جلوگیری کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار